Jump to content
Festivalanlæg dk

Suplere cubo 15 og ot12 med tuba60?

frederikvoss1
 Share

Recommended Posts

Jeg går lidt med en følelse af at vores kombination af omnitop og cubo15 er ganske udmærket, men dog ville jeg gerne have lidt ekstra power i bunden.

Ville det på nogen måde give mening at suplere med tuba 60. tanken var at bygge dem med 2 lab12 og 30'' brede, og ja jeg ved godt at det er en kæmpe kasse, men det gør ikke noget for os.

Forestillede mig at fordelingen blev noget lign: 3 ot12, 6 cubo 15, 1 tuba60 med 2 lab12 30'' bred.

I så fald at dette gav mening hvordan skulle frekvensdelingen i så fald være? Jeg forestillede mig noget lign: Tuba: 30-80hz, cubo 80-110hz, OT 110-

Ved godt at mange vil tænke tuba 60 er meget voldsomt, men det er det eneste jeg har kunne finde  som jeg følte ville give mening.

Håber nogen kan hjælpe da jeg er lidt i tvivl.

3 stk ot12 vil du ihvertfald ikke kunne nøjes med. enten 2 eller 4. Og udendørs vil det ikke rigtig give mening at spille under 40hz, så vidt jeg ved. 

Tro mig, 3 omnitops til 6 cuboer er rigeligt :) 

Det skal siges at vi har bygget cuboer, og derfor vil vi gerne beholde dem.  

Byg Tham 15 i stedet så, hvis du vil have mere bas, eller TH18, og suppler med HD15.

Nogen grund til jeg ikke skulle vælge tuba 60? det er jo den klart mest effektive subwoofer der kan bygges umiddelbart.

Du kunne også lave cubo kick også lave en deling som hedder cubo 40-110hz også cubo kick 110-200hz også kunne OT tage derefter

Ja, men det er ikke kick jeg skal bruge mere af, det er den dybe bass = under 80 hz. 

Ingen tvivl om at ot12 er effektive. Havde selv 2 stks med i år på Roskilde. Men toppene spiller jo left/right. Så det skal være et antal som kan deles med 2. F.eks 2 stks, 4 stks, 6 stks. osv

Det er jo lidt en smagssag.

Men anyways, det er forholdet jeg snakker om, og der passer 3 ot til 6 cubo 

Hvis du kan køre den midterste af dine OT12 som Mono, vil det være helt fint.

Du kan sagtens dele det op på den måde, jeg tror bare jeg ville lave større delinger.
Jeg har ikke hørt Tuba60, så kan ikke udtale mig om den.

Men den ser da effektiv ud på målingerne.

Hvis du kan køre den midterste af dine OT12 som Mono, vil det være helt fint.

Du kan sagtens dele det op på den måde, jeg tror bare jeg ville lave større delinger.
Jeg har ikke hørt Tuba60, så kan ikke udtale mig om den.

Men den ser da effektiv ud på målingerne.

Ja, det havde self været optimalt at lave større deling, men det er lidt et prob når man har bygget cuboer 

det er jo den klart mest effektive subwoofer der kan bygges umiddelbart.

har lige vedhæftet et billede af en T60 1xLab 15 og en T48 1x3015 LF. Begge er 36" brede. Som du kan se er Tuba60 kun bedre fra 32Hz og ned. Mener dog at en 2xLab 12 spiller ca. det samme som en Titan48 overall, bortset fra at Titan ikke går lige så langt ned. Hvis du alligevel cutter ved 40hz er der ikke den store forskel, bortset fra at Tuba60 koster mere og er større. For at opsummere: +1 til Titan48 :)

Skærmbillede 2015-11-11 kl. 13.35.29.png

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.