Jump to content
Festivalanlæg dk

Pioneer GM-D8604 og Pioneer GM-D8601 sammen?

Victor
 Share

Recommended Posts

Hey alle, jeg er i gang med at finde ud af hvilke forstærkere jeg skal have til at trække mit kommende festivalsanlæg. Jeg står med et par 2x15" toppe (DW-2520, 900W, 4 Ohm) og en 2x18" bas på 8 Ohm (enhederne er vidst parallelforbundet ifølge Kjell Kolbe, så det passer med at både højttalere og bas kører på 4 Ohm), den kan klare 900w rsm - 450w per enhed.
Jeg har snakket lidt med Kjell om at setup der består af klassikeren:
https://www.thansen.dk/product.asp… 
som forstærker til toppene om aftenen (har en maxamp 20 til dagtimerne).
Og til bassen:
https://www.thansen.dk/…/forstaer…/n1200266496/pn-576469468/
Mine spørgsmål:
- Er dette setup en god ide? 
- Er GM-D8601 fin til bassen?
Tak på forhånd! :)

Edited by Victor

Tror du mener parallelforbundet :) 2 8ohms enheder i parallel bliver til 4 ohm :) 

GM-D8601 er lillebroren til 9601, og leverer ikke lige så mange watt. 9601 leverer lige under dobbelt så meget som 8601'eren :)

Angående dine højttalere ved jeg virkelig intet om dem. Normalt betyder det at de ikke er så gode, men man kan jo være heldig. 

Det retter jeg lige haha. ;) Så vidt jeg husker, er de på enten 97 eller 98 db - kan dog ikke præcist huske hvad der stod af specs på dem inde på discoworld.dk. De er købt i et pakketilbud med navnet "1800w god bas" - siden jeg købte dem i 2011, har discoworld opgraderet de højttalere de nu sælger med til 2200w, så måske burde jeg lige skrive en mail til dem og spørge ind til de præcise specs. :) 

Det retter jeg lige haha. ;) Så vidt jeg husker, er de på enten 97 eller 98 db - kan dog ikke præcist huske hvad der stod af specs på dem inde på discoworld.dk. De er købt i et pakketilbud med navnet "1800w god bas" - siden jeg købte dem i 2011, har discoworld opgraderet de højttalere de nu sælger med til 2200w, så måske burde jeg lige skrive en mail til dem og spørge ind til de præcise specs. :) 

ja det ville være rigtig godt at vide nemlig! Hvis det er følsomheden du beskriver som 97-98 dB er det bestemt ikke elendigt, men har før oplevet at opgivet følsomhed ikke passer heeeeelt perfekt på sådan nogle kina højttalere. I mine øjne er kina højttalere generelt et kast med en terning. Du kan være heldig at få en 6'er :)

Ville være helt fint. Du sparer en hulens masse strømforbrug, du får det billigere og der er mindre at slæbe på :) 

Du får selvfølgelig ikke helt lige så meget output, men det gør alligevel ikke en kæmpe forskel i lydniveau om du smider 300 watt i dem eller 500 watt. 

Havde det været op til mig, så havde jeg startet med en 8604, og ønsker du alligevel bare lige den lille smule mere, så kunne du overveje at smide en 9601 oveni :) 

Edited by zaxder

1+ for gm-D8604.
Til bas kunne bassface være et valg, hvis du vælger at udvide.:)

Kan du uddybe det lidt Ganon? :) Jeg er en stor nybegynder inden for denne verden, men har stor interesse i det. ;) 

Edit: ved at bassface er en forstærker - tænkte på om du evt. kunne smide et link på en jeg kunne bruge til bassen?

Edited by Victor

Kan du uddybe det lidt Ganon? :) Jeg er en stor nybegynder inden for denne verden, men har stor interesse i det. ;) 

Edit: ved at bassface er en forstærker - tænkte på om du evt. kunne smide et link på en jeg kunne bruge til bassen?

bassface DB1.2, billig og god monoblok forstærker. Den har indbygget subsonic filter + HPF. Har den selv, og den er rigtig lækker! :) 

bassface DB1.2, billig og god monoblok forstærker. Den har indbygget subsonic filter + HPF. Har den selv, og den er rigtig lækker! :) 

What he said.
Du får også mere power, dog større strøm forbrug.
Men jeg tænker det kun hvis du vil udvide.

Vi kørte gm-d8604 med to elektrovoice sx200 toppe og to cubo 15 bund og det spiller rigeligt op til fest.
Cuboerne røg dog under festivalen med de skod enheder som var i og vi fik fat på en enkelt eminence. Det var sgu meget godt :D

+1 for bassface. Absolut ingen grund til at smide ekstra penge efter pioneer forstærkeren. Den koster jo næsten det dobbelte

faktisk har du helt ret. Glemmer hele tiden at man kan købe Bass Facen igen :D Den har jo været out of stock i eeeeeevigheder. 

• 3 months later...

Cuboerne røg dog under festivalen med de skod enheder som var i og vi fik fat på en enkelt eminence. Det var sgu meget godt :D

Hvilke enheder brugte du? Står selv og skal bygge en cubo 15 og har kigget på Fane 15-400.

Det var nogle noname jeg brugte, nu bruger jeg fane 15-400, men vil sige jeg bedre kan lide lyden fra Cubo med kappa i.

Cool! Hvad synes du er bedre ved lyden? Mere power eller renere?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.