Jump to content
Festivalanlæg dk

God Volume controller

Emilmong
 Share

Recommended Posts

Først og fremmest, så giver det sjældent god mening kun at have en højtaler. Du skal mindst have 2 styks, så du har en højre og en venstre kanal. Hvilke(n) højttaler(e) har du lige for tiden? Hvilken Pioneer forstærker er det?

Med det sagt, så justerer langt de fleste bare volumen via deres telefon eller anden lydkilde, da det er klart det nemmeste.

Vil lige tilføje at man altså sagtens kan nøjes med en højtaler. Selvfølgelig får du ikke stereo lyd, men til brug på roskilde er det begrænset hvor meget det kan bruges alligevel, især ved mindre anlæg, da højtaleren sjældent står særlig optimalt i forhold til lytteren. Samtidig med al baggrundsstøjen der er på roskilde vil jeg faktisk gå så langt som at sige at kan ikke kan høre forskel på om det er mono eller stereo. Det eneste du skal være opmærksom på med en højtaler er at køre signalet ud til højtaleren som mono, og hvis det er gm-d8604 forstærkeren du har, så er det intet problem.

min viden er meget begrænset som i kan høre., har fået svar,  jeg troede at jeg skulle have en controller men som du siger KHESSE, kan man nøjes med en iphone eller lignende.

forstærkeren er Pioneer Prs-d420.  kender i til den eller kan give en thumbs up ?

ideen er ikk noget vildt  roskilde anlæg.  bare til udendørs som skal kunne spille okay højt,

dog skal der senere smides 2 x jbl svin på. men det er ikke noget der haster. så det er ude af billeder på nuværende tidspunk. 

skal bare have en Base, som senere kan udvides 

Pioneer - Prs-d420

Pioneer GM-D8604

hvad er egentlig bedst. ??

min viden er meget begrænset som i kan høre., har fået svar,  jeg troede at jeg skulle have en controller men som du siger KHESSE, kan man nøjes med en iphone eller lignende.

forstærkeren er Pioneer Prs-d420.  kender i til den eller kan give en thumbs up ?

ideen er ikk noget vildt  roskilde anlæg.  bare til udendørs som skal kunne spille okay højt,

dog skal der senere smides 2 x jbl svin på. men det er ikke noget der haster. så det er ude af billeder på nuværende tidspunk. 

skal bare have en Base, som senere kan udvides 

Pioneer - Prs-d420

Pioneer GM-D8604

hvad er egentlig bedst. ??

Ser ud til at være en Class D forstærker, så den er vel okay. kender dog intet til den.

Hvad højtaler er det du har, kan være det vi kan guide dig bedre hvis vi fik noget mere detalje.
Jeg har ikke kendskab til de JBL svin du snakker om, men hvis du vil have mere grynt på så ville jeg foreslå en frilands gris af arten Sort broget Landrace, den skal bare have lidt plads og madlavnings affald, så burde den være pålidelig ;p

Hvilken af de to forstærkere der er bedst ved jeg ikke, gider ikke til at finde datablad på den anden forstærker.

Fandt den her artikel fra 2008 http://www.talkaudio.co.uk/index.php/index.html/_/reviews/amplifiers/pioneer-prs-d420-r366. Så 75W@4Ohm. Sådan set en meget fin forstærker hvis du ikke regner med at ligge i hjertet af L og spille super højt. d8604 har meget mere power, men hvis du allerede ligger inde med din PRS-d420 ville jeg beholde den indtil videre.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.