Jump to content
Festivalanlæg dk

Anlæg til 15-20k - Er vi på rette spor?

frede94
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Efter megen undersøgen herinde, er jeg kommet frem til, at vi har brug for hjælp.

Vi overvejer to af disse højtalere eller lignende:
http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b212xl.htm
VP1800 fra Behringer:
http://www.thomann.de/dk/behringer_vp1800_s.htm 
Forstærkeren GM-D8604 fra Pioneer (4-kanals med mulighed for bro):
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Amplifiers/GM+Digital+Series/GM-D8604
MX400 fra Behringer (DSP):
http://www.thomann.de/dk/behringer_micromix_mx400.htm

I stedet for bassen kunne 2 Cubo15 måske anvendes, men kan det køre på samme forstærker?
I så fald har vi ikke muligheden for at bygge disse kabinetter, kan de købes nogle steder?

Vores budget ligger på omkring 15.000,-, hvis der er bedre muligheder for de penge, så sig endelig til!

Mvh
Frederik

PS. Vi har en boominator med fire højtalere og en forstærker (Lepai 2020a) liggende, kan dette integreres?

Altså, personligt vil jeg mene at man med 15-20k kan få meget bedre resultater af selvbyg end ved at købe. Men hvis I virkelig ikke selv har muligheden for at bygge, så er mine ideer som følger:

212xl og Vp1800s - Fine toppe og bund, bliver brugt af mange her.

d8604 - Super forstærker, bare fortsæt med det valg! Og ja, du kan køre to parallelkoblede Cubo15 på en brokoblet kanal på Pioneer for at få ekstra saft. (Eller vp1800s, hvis I holder jeg fra selvbyg)

MX400 - Det her er ikke en DSP, men blot en simpel 4-kanals mixer. En DSP (Digital Sound Processor) vil process jeres lyd, og altså foretage justeringer hist og her, alt efter hvad I selv ønsker. Det eneste MX400 kan gøre er at smelte 4 inputs sammen til et output. Jeg ville anbefale jer at kigge på en miniDSP 2x4, en super DSP som mange herinde også bruger.

Mht. til jeres Boominator og 2020a. Boominatoren vil jeg foreslå at I bruger om dagen, når I bare skal have lidt hyggemusik. Mht til 2020a'en, så er den ikke ligefrem højeste kvalitet. Så hvis det er hvad I har i jeres Boominator, så er det vel fint nok, men I skal ikke regne med at I kan bruge den til meget mere.

http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1894-ultimativ-guide-til-festivalanlæg-nybegyndere/
Der er en lille oversigt du kunne kigge på.

Er det en rigtig Boominator eller er det et eller andet byg som i kalder fejlagtig boominator?

Hvis i har en rigtig boominator,så kunne i droppe elektronikrummet og dele det op i to toppe, så har i allerede et rigtige gode toppe.
så smide Cubo som bund.
Brug nogen tid og penge på at få noget lys op, det kan hjælpe rigtigt meget med festen.
Du kan have festivallens bedste anlæg, men uden lys vil der ikke være så mange som kommer og fester.
Men med Lys og selv det mest skod anlæg, så vil folk komme som fluer om en lort.

+1 på d8604 og minidsp.

Mange tak for inputs drenge!
Jeg tror vi bygger en Cubo15, køber forstærkeren og smider det sammen med boominatoren.
Derefter ser vi, om vi har mod på at bygge en mere og supplere med nye toppe.

Vi har skrevet til Thomann.dk angående højtalere, og de anbefaler dette bundle:
http://www.thomann.de/dk/the_box_ta_power_bundle.htm

Hvordan ser sådan et system ud som festivalanlæg??
safe

Mange tak for inputs drenge!
Jeg tror vi bygger en Cubo15, køber forstærkeren og smider det sammen med boominatoren.
Derefter ser vi, om vi har mod på at bygge en mere og supplere med nye toppe.

Vi har skrevet til Thomann.dk angående højtalere, og de anbefaler dette bundle:
http://www.thomann.de/dk/the_box_ta_power_bundle.htm

Hvordan ser sådan et system ud som festivalanlæg??
safe

Det der er aktive højttalere og har højst sandsynligt et meget højt strømforbrug. Du skal have passive højttalere :) 

Man får også langt mere for pengene, ved selv at bygge. 

Hvis I sætter jer ind i det, så kan I sagtens bygge et sæt Jack12, og supplere dem med jeres Cubo (helst 2) hvilket er et rigtig godt setup som en start. Så kan I f.eks. også nøjes med kun at spille på jeres toppe om dagen, og på den måde spare en masse strøm. :) 

I kan også købe en masse block rockere, de er rigtig fede :')

Må du ikke engang lave sjov med.
Se lige der en som søger på sådan noget på Google, og derefter får en ide om at bygge et kæmpe anlæg bestående kun af Ion Blockrocker.
Den dag vil jorden gå under....

Det der er aktive højttalere og har højst sandsynligt et meget højt strømforbrug. Du skal have passive højttalere :) 

Lyder som om du har styr på det, så quoter dig lige til et spørgsmål mere..
Er nu godt igang med cubo15 byggeriet (med kappa-enhed), og regner med at bestille en gm-d8604'er hjem snart.

Vi ligger inde med 4x P Audio HP 10W (hver med en piezo tweeter serieforbundet), kan de evt. bruges som toppe i et anlæg? Eller skal vi cutte ned på lysbudgettet og investere i nye toppe.

Har vedhæftet et billede med opsætningen til forstærkeren, er nemlig ikke helt sikker, så en bekræftelse ville være dejlig.

Mvh
Frederik

12319459_10207400798034717_1762007578_n.jpg

Edited by frede94

med de enheder bør du bygge en boominator og bruge den som top. i dagstimerne kan boominatoren så bruges uden cubo, og du sparer derved en masse strøm. Når der så skal være fest, sætter du cuboen til og spiller løs hele natten :) 

Okay, tak for input :-) Vores boominator spiller både forud og bagud, så den skal skilles ad til anlægget. Men overvejede at smide den gamle forstærker ind i det nye anlæg, så kunne man eventuel skifte mellem de to forstærkere, og så bare lade cuboen være fast til pioneeren?

Har læst lidt på denne tråd: http://www.festivalanlaeg.dk/topic/1238-stik-til-skift-mellem-intern-og-ekstern-forstærker/ men tror desværre ikke jeg har de tekniske kompetencer til dette, da jeg ikke forstår særlig meget af det.

Evt. kan du bygge 2 halfinators ud af dine enheder og så bruge dem som toppe. Det skulle være en rigtig god top til Cubo15 :) 

Der er i hvert fald ingen grund til at bruge penge på andre toppe, 2 halfinators er mere end nok til jeres ene Cubo. 

Du kunne jo lave en hybrid. Jeg uddyber lige:

Du kunne lave din boominator om, så den kan splittes i 2 dele. Køb nogle alu stænger som du kan bruge til højttaler stativer. Om dagen er boominatoren helt samlet, og om natten/aftenen spliter du den i to, smider dem på højttaler stativer og spiller op for din cubo. Det smarte ved det er, at du så både spiller bagved og foran anlægget, så du har sådan set indbygget nogle monitors så du kan høre hvad du spiller ordenligt bag ved anlægget. Lav et bord eller noget i den stil hvor cuboen kan stå under, samt dine batteriet, forstærkere og andet gøgl kan side i. For hyggens skyld kunne du lave bordet til et beer pong bord så man også kan hygge sig lidt om dagen :) 

har vedhæftet en meget fortegnet model af idéen :D 

aww-board.png

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.