Jump to content
Festivalanlæg dk

Setup 1 vs Setup 2 - Hvilket er bedst?

ForlorenHare
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen! 

Jeg er i gang med at overbevise min camp om at gå efter selvbyg istedet for at købe en række forskellige højtalere. 

Det setup de ville have er:

Hvor at jeg har foreslået:

• 2x DR250
  • 2x Titan48
  • 1x Pioneer GM-D8604
  • 1x Pioneer GM-D9601
  • 2x Bass Face DB1.2

Er der en der vil være så sød at komme med et kort svar (eller langt hvis du har lyst) om hvilket et der er bedst, hvor meget bedre og hvorfor? 

Mvh.

ForlorenHare. 

Edited by ForlorenHare

Hvad højttalere til festival angår, så bliver det ikke meget bedre end DR250, så stor set lige meget hvilke andre højttalere, som dine venner foreslår, så er de ikke bedre end en DR250 der er bygget korrekt. Det er også langt bedre prismæssigt, end at smide højttalere efter en færdigbygget højttaler. 

Jeg kender ikke nogen af de højttalere, som du siger, at dine venner foreslår, men jeg kan næsten 100 % garantere, at det setup du foreslår vil sparke røv! Så det havde jeg uden at røve valgt. Det skal dog siges at DR250 er et rigtigt svært kabinet at bygge, så I skal have færdighederne til det. 

I forhold til forstærkere, så forstår jeg det ikke rigtigt. I kunne nøjes med Pioneer GMD8604 til DR250 toppene og så 1 Bassface 1.2 til de 2 titans :) 

Kan du ikke smide nogle links til det de vil have, så skal jeg ikke selv sidde og søge det hele frem selv, så kan jeg lave en sammenligning som de kan forstå.:)

Jeg kan ikke engang finde links på carsound.dk til det. Har opdateret med det jeg nu kunne finde på, håber det hjalp! 

Hvad højttalere til festival angår, så bliver det ikke meget bedre end DR250, så stor set lige meget hvilke andre højttalere, som dine venner foreslår, så er de ikke bedre end en DR250 der er bygget korrekt. Det er også langt bedre prismæssigt, end at smide højttalere efter en færdigbygget højttaler. 

Jeg kender ikke nogen af de højttalere, som du siger, at dine venner foreslår, men jeg kan næsten 100 % garantere, at det setup du foreslår vil sparke røv! Så det havde jeg uden at røve valgt. Det skal dog siges at DR250 er et rigtigt svært kabinet at bygge, så I skal have færdighederne til det. 

I forhold til forstærkere, så forstår jeg det ikke rigtigt. I kunne nøjes med Pioneer GMD8604 til DR250 toppene og så 1 Bassface 1.2 til de 2 titans :) 

Kan vi nøjes med de to som forstærkere? 

Nu vil jeg ikke lyde sådan virkelig streng vel, men ærligt, du forventer at bygge titans og dr250, men dog ved du ikke engang hvordan en forstærker bruges. Hverken dr250 eller Titan er noget man bare lige laver, så sæt dig lige ned og tænk det igennem først. Sæt dig ned og læs om de forskellige designs, fx omnitop og cubo kunne være en noget bedre løsning hvis du aldrig har bygget før.

Da jeg startede anede jeg ikke noget om noget men sæt dig ned og læs forummet igennem, hver gang der er noget du undrer dig over så undersøg det osv. For der er virkelig mange der kommer herind og siger: jeg har 10k, hvad skal jeg bygge? Og folk gider altså meget hellere hjælpe folk der har sat sig en lille smule ind i tingene istedet for bare at kunne nogle navne på nogle designs og forstærkere.

men for at svare på dit spørgsmål så er løsning 1 fuldstændig meningsløs, det vil koste jeg langt over 50.000 og det vil ikke blive godt. Løsning 2 er udmærket, dog kun brug en forstærker til bundene. Dog vil jeg have min tvivl om om resultatet af netop de 2 kabinetter bliver godt hvis du aldrig har bygget før 

Den første liste over enheder virkede lidt bekendt, og så huskede jeg hvor jeg havde set den før ...

http://mmm.dk/musik/sadan-bygger-du-det-vildeste-festival-anlaeg

Aka. den dårligste guide til et festival-anlæg du nogensinde kan finde.

Det skal du holde dig langt fra, så jeg synes klart din anden idé er en bedre løsning. Eller gør som Ganon foreslår, det er også rigtig godt og en fin pris!

Nu vil jeg ikke lyde sådan virkelig streng vel, men ærligt, du forventer at bygge titans og dr250, men dog ved du ikke engang hvordan en forstærker bruges. Hverken dr250 eller Titan er noget man bare lige laver, så sæt dig lige ned og tænk det igennem først. Sæt dig ned og læs om de forskellige designs, fx omnitop og cubo kunne være en noget bedre løsning hvis du aldrig har bygget før.

Da jeg startede anede jeg ikke noget om noget men sæt dig ned og læs forummet igennem, hver gang der er noget du undrer dig over så undersøg det osv. For der er virkelig mange der kommer herind og siger: jeg har 10k, hvad skal jeg bygge? Og folk gider altså meget hellere hjælpe folk der har sat sig en lille smule ind i tingene istedet for bare at kunne nogle navne på nogle designs og forstærkere.

men for at svare på dit spørgsmål så er løsning 1 fuldstændig meningsløs, det vil koste jeg langt over 50.000 og det vil ikke blive godt. Løsning 2 er udmærket, dog kun brug en forstærker til bundene. Dog vil jeg have min tvivl om om resultatet af netop de 2 kabinetter bliver godt hvis du aldrig har bygget før 

Jeg har sgu ikke tænkt mig at bygge det, jeg har tænkt mig at betale mig fra det :-) 

Køb det her http://www.festivalanlaeg.dk/topic/2580-s-2x-cubo15-2x-cubo-kick-15/.
Og få fat på nogle fede toppe.:)
Billigt, nemt og sparker røv!

Ville 2 x Titan48 ikke spille bedre til det? Så vidt jeg har forstået, så ville de cuboer have svært ved at følge med 2 x DR250, hvorimod 2 x Titan48 ville klare det bedre :-)

Som de andre skriver så er det ret avancerede kabineter du er ude i. Både cubo og omnitoppe er meget lettere til første gangs byg. Dog hvis du får brug for en til at bygge så bare skriv. Arbejder kun deltid her for tiden da mit fuldtidsjob foregår om sommeren så har masser af fritid xD

Men det første setup er fuldstændig hjerneblæst..... Hold dig fra det!

Jeg har sgu ikke tænkt mig at bygge det, jeg har tænkt mig at betale mig fra det :-) 

Ville 2 x Titan48 ikke spille bedre til det? Så vidt jeg har forstået, så ville de cuboer have svært ved at følge med 2 x DR250, hvorimod 2 x Titan48 ville klare det bedre :-)

Så vidt jeg ved, så er den eneste danske autoriserede BFM-bygger (Phaedras) gået på "pension".

Jeg ville hellere købe Quno's setup, end at bruge mange flere tusinde på at få en til at bygge noget i udlandet og sendt til Danmark, 

vil sige der er en grænse for hvor meget bedre det lyder kontra hvor mange flere penge der skal i.

Hvis i gerne vil have noget der vildere og vil smide så mange penge efter det, så kan i da købe noget kommecielt. Turbosound, function 1. 

Jeg ville hellere købe Quno's setup, end at bruge mange flere tusinde på at få en til at bygge noget i udlandet og sendt til Danmark, 

vil sige der er en grænse for hvor meget bedre det lyder kontra hvor mange flere penge der skal i.

Hvis i gerne vil have noget der vildere og vil smide så mange penge efter det, så kan i da købe noget kommecielt. Turbosound, function 1. 

Materialerne er meget billigere samt en tømrers arbejde næsten ikke koster noget. Samt at min far kan få det sendt til Danmark gratis, så det er ikke rigtig problemet. Jeg går bare efter kvaliteten. 

Må jeg spørge dig hvordan du har tænkt dig det skal bygges i udlandet?  Sender du så enheder, kabler, delefiltre og piezohorn ned til dem? 

Ja, jeg har familie i Rumænien. Materialerne koster ikke en skid, timelønnen er ekstrem lav samt at min far sender lastbiler til Danmark hver eneste uge. Ville så bare få bygget kabinetterne her, og så få sat enhederne m. kabler i Danmark. 

Edited by ForlorenHare

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.