Jump to content
Festivalanlæg dk

Cubo 15 - indkøbslist

skovgaard96
 Share

Recommended Posts

jaaaa den lå og gemte sig under gallerier :) 

Der skal ikke bruges et delefilter af en slags? 
Plus hvis man f.eks. gør som på dette billede - 
http://www.festivalanlaeg.dk/uploads/monthly_2015_07/55b929823b2e8_ledninger_hjtaler.png.1ec5ad3cc587e9513b3f14f647d2ad6f.png skal man så kører 2 +'er og 2 -'er ned på driveren og op på hver af deres neutrikbøsning? :-)
http://www.harmonycentral.com/images/uploads/two-speakers-in-parallel-3a3e6991.png lidt ligesom her :-)

Der skal ikke bruges et delefilter af en slags?

Både ja og nej. Du skal have et filter, men der er, så vidt jeg ved, ikke designet noget passivt filter til Cubo. 

De fleste bruger enten en Pioneer GMD8604, hvor du kan bruge enten dens indbyggede HPF eller LPF, dog ikke begge på samme tid. 

Ellers kan du bruge en Bassface DB1.2, hvor du kan have både et LPF og et subsonic (HPF) aktiveres på samme tid. Dette er dog en dedikeret subwoofer forstærker. 

Den sidste mulighed er at bruge en miniDSP, som klart kan forbedre lydkvaliteten, hvis du har mod på at lege med equalizer og mikrofoner ;) 

Plus hvis man f.eks. gør som på dette billede - http://www.festivalanlaeg.dk/uploads/monthly_2015_07/55b929823b2e8_ledninger_hjtaler.png.1ec5ad3cc587e9513b3f14f647d2ad6f.png skal man så kører 2 +'er og 2 -'er ned på driveren og op på hver af deres neutrikbøsning? :-)
http://www.harmonycentral.com/images/uploads/two-speakers-in-parallel-3a3e6991.png lidt ligesom her :-)

Det er lettest at forklare med tegning, men det har jeg ikke lige tid til, da jeg læser op til eksamen. 

Jeg går ud fra, at du snakker om at parallelforbinde 2 højttalere. 

Det letteste er at have 2 speakon bøsninger i 1 Cubo. 

Fra højttaler til bøsning 1 på cubo 1 trækkes ledninger til f.eks. +1 og -1. Fra +1 og -1 på bøsning 1 trækkes ledninger til bøsning 2 på cubo 1, igen til +1 og -1. Det samme gør du på Cubo 2. 

Således kan du trække ledning fra forstærker til bøsning 1 på cubo 1. Og fra bøsning 2 på cubo 1 trækker du ledning til bøsning 1 på cubo 2. Således har du parallelforbundet dem :) 

Både ja og nej. Du skal have et filter, men der er, så vidt jeg ved, ikke designet noget passivt filter til Cubo. 

De fleste bruger enten en Pioneer GMD8604, hvor du kan bruge enten dens indbyggede HPF eller LPF, dog ikke begge på samme tid. 

Ellers kan du bruge en Bassface DB1.2, hvor du kan have både et LPF og et subsonic (HPF) aktiveres på samme tid. Dette er dog en dedikeret subwoofer forstærker. 

Den sidste mulighed er at bruge en miniDSP, som klart kan forbedre lydkvaliteten, hvis du har mod på at lege med equalizer og mikrofoner ;) 

Det er lettest at forklare med tegning, men det har jeg ikke lige tid til, da jeg læser op til eksamen. 

Jeg går ud fra, at du snakker om at parallelforbinde 2 højttalere. 

Det letteste er at have 2 speakon bøsninger i 1 Cubo. 

Fra højttaler til bøsning 1 på cubo 1 trækkes ledninger til f.eks. +1 og -1. Fra +1 og -1 på bøsning 1 trækkes ledninger til bøsning 2 på cubo 1, igen til +1 og -1. Det samme gør du på Cubo 2. 

Således kan du trække ledning fra forstærker til bøsning 1 på cubo 1. Og fra bøsning 2 på cubo 1 trækker du ledning til bøsning 1 på cubo 2. Således har du parallelforbundet dem :) 

Tusind tak! Det hjalp en del :-) 

Husk at tilføje en ramme øl eller to på inkøbslisten!

Dette er selvfølgelig et must! :-D

• 3 months later...

Her er min indkøbsliste da jeg lavede mine 2 cubo. Jeg ved at nogle her inde på forummet foretrækker andre håndtag end hva jeg valgte.

Udover dette kan du også købe nogle hjørner til den, der er rigtigt mange valg, kig thomann igennem

"Indkøbsliste til 2 cubo15

2 Eminence Kappa-15LFA

2 Adam Hall 8708
6 Neutrik NL4 MP D-TYP
4 Adam Hall 3402

Sum ≈ 2760kr

2pl Birke Krydsfiner 18mm
1fl Dana trælim PU lys 421
div skruer, tnuts, bolte, spændeskiver, møtrikker ≈ 400kr

Sum ≈ 1750kr

total ≈ 4510kr"

Derudover skal man have fat i noget maling og træflex for et flot finish, evt også et gitter/stof så man undgår at folk sparker driveren.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.