Jump to content
Festivalanlæg dk
  • 0
Anders S

ROS 2016 Maxamp 20 og 2x PA 150w

Question

Hey nogle der kan hjælpe med et spørgsmål? :-)

Sidste år hvor vi havde en super fed festival med kun 1x PA 150w Mc Crypt højtaler og 1x Maxamp 20 forstærker og kun1 bilbatteri, der holdte hele ugen. I år har vi snakket om en montering af en ekstra PA 150w højtaler, mit spørgsmål er derfor, hvor meget mere strøm skal vi bruge, da Maxamp'en 20 bruger utrolig lidt strøm fandt vi ud af! :D

Hilsen Anders

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Kan du ikke tilslutte begge højttalere på maxampen? I så fald ville jeg skyde på at jeres batteri er nok. Ville anbefale lidt lys måske, så snup et forbrugsbatteri :)

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

• 0

kørte i ikke kun højttaleren på den ene kanal? jeg brugte i hvert fald også 2xmc crypt højttalere for et par år siden og kørte en på hver kanal, det fungerede fint 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 11 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By chris2511dk
      Hej alle.
      Jeg ligger inde med to Piezo diskanter med modstanden 8 ohm på hver, en mellemtone på 8 ohm og en 12" bas på 8 ohm. Mit spørgsmål lyder, hvordan i vi foreslå jeg forbinder enhederne, hvis jeg ønsker at forbinde dem alle til en enkelt kanal på en forstærker? Jeg ligger nemlig pt inde med en 1 kanals forstærker fra Sure, men er dog lidt i tvivl om hvordan enhederne skal forbindes, for at opnå det bedste resultat. Jeg har selv forsøgt at forbinde diskanterne i serie, og mellemtonen + bassen i serie, og så paralelforbinde de to serieforbindelser med hinanden, men dette var ikke med stor succes.
      Det næste er så, at jeg overvejer at skaffe mig en to kanals forstærker i stedet for den fra Sure, hvor jeg så har tænkt mig at køre bassen på den ene kanal med et lowpass filter, og mellemtone og diskanter på den anden kanal. Men inden jeg bevæger mig ud i dette, hvordan vil i så foreslå at forbinde mellemtonen + diskanterne på den ene af kanalerne på den evt nye to kanals forstærker?
      Jeg kunne alternativt også købe en 4 kanals forstærker som kan brokobles, så bassen kan brokobles på to af kanalerne, mellemtonen på en enkelt kanal og de to diskanter på en enkelt kanal. Vil i anbefale denne løsning?

Håber mine forklaringer giver mening!
      På forhånd tak
      - Chris
    • By morgenstjerne97
      Festivals anlæg sælges SAMLET:
      indeholder:
      2 x BOSE 301 serie højtalere der spiller 180 grader. Set på DBA til 1200,-
      1 x JBL GTO1014 10" 1400W (350W RMS) 4ohm subwoofer
      1 x Xsound Madness forstærker
      1 x Pioneer Radio med minijack og USB indgang
      2 hjul er flade. kan lappes eller købes for 179 i biltema
      pris: ca. 3000,-

• By Bobbyboom
      Driver min Boominator med maxamp20.
      Har læst nogle steder at folk fjerner de yderste 3 kondensatorer for at lave et 40Hz High Pass filter.
      Hvad har folk af erfaring med dette? Mindre støj? Muligt at spille højere uden forvrængning og dermed beskytter enheder og tweeters lidt?
    • By Lukas
      Hej mine b's
      Mine b's og jeg er i færd med at bygge et festivals anlæg til Roskilde 2k17.
      Vi er så heldige at have en LUCIA 120/2 forstærker fra lab gruppen: (med omformer) http://labgruppen.com/view-model/lucia/lucia-120-2?page=spec
      Deruodver har vi tænkt os at købe en passiv højtaler lignende denne her: https://www.av-cables.dk/diskotek-hoejttaler/diskotek-hoejttaler-250w-12-sort.html 
      Og så et marine batteri: https://www.jemogfix.dk/marine-batteri-80ah-plusv/2630/9045008/

Hvad tænker i om dette setup.. #wauw
      Ville elske at høre fra jer <33

Hilsen Looookas
    • By Oscar
      Hey 
      Jeg tænkte på om det ville være muligt at lægge to højtalere ned når man bygger sit anlæg, da det ville gøre den en del nemmere at bygge det hvis højden på kassen ikke var så stor.
      Vil det forvrænge lyden? eller skal de stå op?
      jeg står nemlig med nogle vibe 30 og de er 120cm høje.
      Oscar

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..