Jump to content
Festivalanlæg dk

FORUMMET ER NOGET ROD!

Viktor
 Share

Recommended Posts

/end caps-lock

Hvad skal vi gøre? Byd gerne ind med nogle forslag :)

Jeg overvejer pt. at smide alle posts ned i en "archive" kategori og så omstrukturere med nye kategorier, og fremadrettet moderere løbende på nye tråde? Eller kunne man gøre noget andet? Det kunne være fedt med nogle konkrete forslag til en ny forumstruktur (altså kategorier osv :) )

• Viktor pinned this topic

I forhold til andre foraer så er denne forum på ingen måde slem. Den er overskuelig til det punkt hvor man ved hvor man skal lede efter en specifik ting. Jeg synes at fordelingen af forstærkere, strøm, filtre, højttalere, solceller osv er god. Dog synes jeg ikke Spørgsmål fungerer som jeg havde håbet på, da den bare bliver til en rodekasse med en masse spørgsmål. 

Med det sagt har jeg en forespørgsel om en FAQ side, sat op som en menu-item på hovedmenuen og et direkte link fra forum sub-kategorierne. Tror klart det er det mest overskuelige for nye medlemmer, som måske ikke engang ved hvilken sub-kategori de skal starte i (forstærkere, højttalere, strøm osv.)

Helt enig med vesthardt på at vi kunne have godt af en FAQ. Lige pt. har vi jo vesthardts Ultimative Guide, som er et godt start-sted, men desværre virker det som om folk kun skimmer den, og hopper direkte ud i det i stedet - hvilket jo er en god måde at lære på, men også gør at vi får mange gentagne spørgsmål.

Mht. til kategorier, så synes jeg også de passer godt. Personligt synes jeg faktisk at FA er dejlig simpelt at følge med på og ikke er særligt rodet.

Og jeg tænker at en "archive" kategori kunne gøre det lidt sværere for nye brugere, da de så skal til at lede igennem den, og måske ikke tænker over det umiddelbart. Og hvis man *liiige* leder efter den der ene tråd, blev den nu oprettet før eller efter archive-datoen? Jeg kan godt se ideen, men tror måske den kan skabe nogle problemer også?

Coool nok. Min oplevelse var bare at det var vildt rodet - men det er nok også fordi jeg synes folk poster meget i forkerte kategorier :)

En FAQ er da helt klart noget vi bare skal have lavet! Jeg ser på det i løbet af ugen :) 

Hvad med flere brugergrupper/ranks? Kunne det ikke være meget fint at dem af Jer, som poster meget og hjælper med at holde tingene i live, får et andet badge end "Fuldt medlem"?

Jeg har lukket for flere spørgsmål i "spørgsmål"-kategorien indtil videre :) 

Forslag til kategorier og underkategorier i en FAQ, bare hvad jeg lige kan finde på her midt i en kemitime :P

* Hvad er et Festivalanlæg?

* Hvad gør et festivalanlæg anderledes? (Noget om 12V forstærkere, hvorfor omformere er dårlige etc).

* Elektronikken i et anlæg (SPL ved 1w/1m, hvorfor man godt kan køre en 200W højttaler med en 25W forstærker,

* Forskellen på forbrugsbatterier, normale bilbatterier og LiPo batterier

*** Hvorfor der skal bruges forstærkere med høj effektivitet

* DIY vs PA højttalere (hvorfor begge dele har fordele og ulemper)

* Sådan bygger du gode anlæg (basale ting om at skære lige, bruge circle jigs til routere, polyurethan lim )

Forslag til kategorier og underkategorier i en FAQ, bare hvad jeg lige kan finde på her midt i en kemitime :P

* Hvad er et Festivalanlæg?

* Hvad gør et festivalanlæg anderledes? (Noget om 12V forstærkere, hvorfor omformere er dårlige etc).

* Elektronikken i et anlæg (SPL ved 1w/1m, hvorfor man godt kan køre en 200W højttaler med en 25W forstærker,

* Forskellen på forbrugsbatterier, normale bilbatterier og LiPo batterier

*** Hvorfor der skal bruges forstærkere med høj effektivitet

* DIY vs PA højttalere (hvorfor begge dele har fordele og ulemper)

* Sådan bygger du gode anlæg (basale ting om at skære lige, bruge circle jigs til routere, polyurethan lim )

Sådan der, der er en god start :D 

vores eget arkiv hvor vi kan ligge links ind muligvis, for synes jeg skal finde det samme link konstant for at vise folk hvor de skal søge.
Og et sted hvor alle billeder der bliver lagt op blive til at scrolle igennem, så man kan finde det billed man skal bruge.

vores eget arkiv hvor vi kan ligge links ind muligvis, for synes jeg skal finde det samme link konstant for at vise folk hvor de skal søge.
Og et sted hvor alle billeder der bliver lagt op blive til at scrolle igennem, så man kan finde det billed man skal bruge.

FAQ'en kunne måske holde disse links?

Det med billeder ser jeg også lige på :) 

Nu hvor vi lige snakker forbedringer af forummet, selvom det måske er lidt off-topic. De notifikationer man får er halvt engelsk, halvt dansk :P Er det noget du kan ændre på, viktor?

(Bonus, fandt lige endnu et mix i upload-boksen :3 )

2016-03-08 21_10_36-Festivalanlæg dk - information om mobill- og festivalanlæg.png

2016-03-08 21_12_10-Start.png

Ja, det ser forfærdeligt ud, men det tager en krig at tilføje oversættelser, så det er noget jeg tager lidt løbende, når jeg har tid/overskud :) 

Jeg giver gerne en hånd med, hvis der er meget der skal oversættes :ph34r:

Forresten.. Moderator-billede -> http://www.festivalanlaeg.dk/uploads/tyle_extra/team_icons/staff.png .. tsk tsk. Hvordan skal jeg så ellers kunne vise mig frem? :rolleyes:

Edited by Kostecki

32 minutes ago, Alfred said:

Hader at brokke mig over forandringer, men synes den nye "Unread posts" er for blog-agtig. Ellers synes jeg forummet er fint, mange gentagende spørgsmål, men sådan er det jo

Havde samme tanke lige i starten. Hvis du vælger "Condensed view" bliver det mere som den gamle version :P

1 hour ago, tc87 said:

Hvad med en "transport"-sektion, til alt der drejer sig om vogne, hjul og det stads der?

Helt enig, fed idé

2016-03-09 10_33_48-Action Centre.png

3 hours ago, Ganon said:

Hvad har du gjort?
Det jo ikke til at finde ud af nu.!
Kan da ikke bare ændre det hele i løbet af natten!:P

Heheh, evolve or die! ;) 

2 hours ago, tc87 said:

Hvad med en "transport"-sektion, til alt der drejer sig om vogne, hjul og det stads der?

Den får jeg lavet! 

2 hours ago, Alfred said:

Hader at brokke mig over forandringer, men synes den nye "Unread posts" er for blog-agtig. Ellers synes jeg forummet er fint, mange gentagende spørgsmål, men sådan er det jo

Ja, de gentagne spørgsmål kan nok kun bekæmpes med en god FAQ. 

Hvad med hovedmenuen i toppen? Suggestions?

Bemærk at forummet nu auto-merger ens replies, når man var den sidste der skrev. Det er nice!

• Viktor unpinned this topic
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.