Jump to content
Festivalanlæg dk

5W solcelle til 70kr - billigt?

Marcusrs
 Share

Recommended Posts

Er det her en god pris? Tilbuddet gælder de næste 3,5 timer (til kl 01.00)

Er godt klar over det er polykrystallinsk, men vil sådan to i parallel være nok til en uge på smukfest til en maxamp20 halfinator med et enkelt 7,2A 12V batteri? De ville i så fald skulle monteres på en plade og tilsluttes eksternt med kabel, så det kan flyttes rundt afhængig af solen osv.

21 minutes ago, viktor said:

Jeg ville bare købe dem og se hvad der kom ud af det. Worst case har du spildt hvad der svarer til en ramme øl :P 

Jeg gider ikke købe dem hvis nogle herfra har prøvet dem uden succes..
Her er iøvrigt link, det glemte jeg helt i farten http://www.aliexpress.com/item/Hot-Sale-18V-5W-Polycrystalline-Silicon-Solar-Cell-Solar-Panel-Crocodile-Clip-Diy-Solar-System-for/32572474207.html?spm=2114.13010208.99999999.279.1a5MaY 
Er der nogle der har erfaringer med billige kinapaneler? 

Jeg kan byde ind med disse: http://www.ebay.de/itm/1-Stuck-12V-240mA-2-8W-83x254mm-Solarpanel-Solarzelle-Monokristallin-vergossen-/351326978431?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51ccb8417f

Jeg har 4 af dem limet til min boominator mini, og de er rigtigt lækre, så det er klart en forhandler, som jeg vil anbefale. Om det er det, som du leder efter, det skal jeg ikke kunne sige, men så har du i hvert fald et sted at starte :)

8 minutes ago, zaxder said:

Jeg kan byde ind med disse: http://www.ebay.de/itm/1-Stuck-12V-240mA-2-8W-83x254mm-Solarpanel-Solarzelle-Monokristallin-vergossen-/351326978431?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51ccb8417f

Jeg har 4 af dem limet til min boominator mini, og de er rigtigt lækre, så det er klart en forhandler, som jeg vil anbefale. Om det er det, som du leder efter, det skal jeg ikke kunne sige, men så har du i hvert fald et sted at starte :)

Tak skal du have. Dvs du har givet knap 600 for 11,5W celler? Det er nok lidt over mit budget

16 minutes ago, Marcusrs said:

Tak skal du have. Dvs du har givet knap 600 for 11,5W celler? Det er nok lidt over mit budget

Det er korrekt. Det var nogle af de eneste solceller, som jeg kunne finde, der passede i størrelsen, således at stort set al overflade på toppen blev brugt. Derfor en noget dyrere løsning. 

Men altså.. Jeg tror ikke det bliver meget billigere end det, som du har fundet, så ville klart smide de 70 kroner efter det. 

Alternativt kunne man købe 9 eller 12 af disse og forbinde dem enten 3s3p eller 3s4p og få hhv 18V 600mA eller 18V 800mA.. Nogle der har erfaringer - eller indvendinger om det? :)

http://www.aliexpress.com/item/Mini-6V-1W-Solar-Power-Panel-Module-DIY-For-Battery-Cell-Phone-Toys-Chargers-Portable-Drop/32571731966.html?spm=2114.13010208.99999999.261.VCD5sw

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.