Jump to content
Festivalanlæg dk

Recommended Posts

Vi er to der godt vil lave et anlæg, men det har vist sig at vi absolut intet ved omkring det at bygge et anlæg op. Vi har fremskaffet plader til kassebygning, en bilradio, to højtalere og to batterier som vist på billederne. Det er så der vores kompetencer når til. vi vil godt høre om i, verdens bedste anlægs byggere, muligvis har tid og lyst til at hjælpe os. det ville være en kæmpe hjælp, for vi er bogstaveligt talt ude hvor vi ikke kan bunde.
vi tænker noget omkring;

Kabler

Forstærker

omformer/kondensator

evt ting vi endnu ikke aner noget som helst om.

Vi vil, så vidt muligt, godt nå at få vores lille anlæg op og køre inden Start skudet til årets roskilde :)

alt input vil blive modtaget med kyshånd :D

IMG_0183.JPG

IMG_0184.JPG

IMG_0185.JPG

IMG_0186.JPG

IMG_0187.JPG

IMG_0181.JPG

IMG_0182.JPG

Det kan i hvert fald ikke holde festivallen igennem, og højt kommer det nok heller ikke til at spille. Som de andre siger, så ville jeg klart sælge højttaler og jeres forstærker + bilradio og købe noget andet. Det ville I blive meget mere glad for i længden. 

Kan godt forstå at i gerne vil gøre det så billigt som muligt, men på den anden side vil i vel også gerne have et anlæg, som i gider bruge mere end én gang? Brug nu erfaringen fra mig, der ligeledes byggede min campos første anlæg af en blaupunkt 1300W forstærker og to 6x9" bil højtalere. Det kan virkelig ikke svare sig at bygge noget som man alligevel bliver skuffet over. Hvis i insisterer på at bruge det i har så skal i bare huske at smidde en sikring imellem batteriet og bilradioen og sørg for at de højtalere sidder i hvert deres helt lukkede kabinet.. ^^ 

Jeres batteri er fint, højtalerne kan gå, selvom det langt fra er optimalt. Bilradio og forstærker ville jeg klart vælge fra, da i vil kunne spille i meget kort tid. Køb en forstærker f. eks. en STA508 fra Sure Electronics. Det skal nok holde et par dage så

• 2 months later...

Jeg er meget enig med Alfred. Som nævnt flere gange ovenfor, så slipper I nok ikke for at skulle købe en ny forstærker. Selvfølgelig så KAN man godt bruge den I har, men det bliver ikke godt. Der er mange gode alternativer. En billig, men sikkert fin løsning, kunne være  CAD D2050S mini (cadaudio.dk). Jeg kender den ikke, men det er den billigste, jeg har set. 

Batteriet synes jeg også virker udemærket

EDIT: Troede kortvarrigt, at I have fire højtalere. 

Højtalerne kan I jo bruge, hvis ikke I vil købe noget andet. Sæt dem sammen i serieforbindelse, så de belaster 8 ohm, og tilslut dem hver brokoblet på forstærkeren, som vist her (taget fra google)

2_speakers_in_series.png

Når I brokobler på fortærkere, skal I sætte den blå ledning på minus på den ene kanal, og den røde ledning på plus af den anden kanal. Det er ikke alle forstærkere, man kan gøre det med dog. Den fra CAD audio kan godt. 

Sæt højtalerne i samme kasse. Jeg ved ikke lige, hvordan det er med bilhøjtalere og beregning af volumen, der må andre byde ind. Men hvis ikke andet, så ville jeg gætte på cirka 20 liter. 

Jeres anlæg kommer ikke til at blive et for feinschmeckere, men på den anden side, så er det jo også sjovt at lave noget ud af det, man nu har liggende. Og det bliver sikkert fint til at høre Rihanna om dagen i jeres camp.

HUSK SIKRING MELLEM BATTERIET OG FORSTÆRKEREN! 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.