Jump to content
Festivalanlæg dk

Valg af enheder

brorsono
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Jeg skal finde nogle enheder til 4-6000 kr. Der skal køre på en  Pioneer DM 8604

Jeg har tænkt mig at have 1 Cuba 15' tommer  (måske 2 ) der koster  1350 http://www.thomann.de/dk/eminence_kappa_15lf.htm

derudover skal jeg finde nogle diskanter, men jeg er kommet lidt på bare bund pga. store udvalg. Jeg har overvejet nogle pa højttalere(i stil med behringer 212) men har hørt at man kan lave noget der spiller en del bedre for pengene. Jeg har også haft omnitop 12 i tankerne men har svært ved at finde pris på dem, selvom jeg tænker noget i den stil ville være det bedste.

På forhånd tak.

33 minutes ago, brorsono said:

Hej FA

Jeg skal finde nogle enheder til 4-6000 kr. Der skal køre på en  Pioneer DM 8604

Jeg har tænkt mig at have 1 Cuba 15' tommer  (måske 2 ) der koster  1350 http://www.thomann.de/dk/eminence_kappa_15lf.htm

derudover skal jeg finde nogle diskanter, men jeg er kommet lidt på bare bund pga. store udvalg. Jeg har overvejet nogle pa højttalere(i stil med behringer 212) men har hørt at man kan lave noget der spiller en del bedre for pengene. Jeg har også haft omnitop 12 i tankerne men har svært ved at finde pris på dem, selvom jeg tænker noget i den stil ville være det bedste.

På forhånd tak.

2 Cubo15 kan bygges for cirka 4000, måske 4500, alt efter hvor meget træet koster. 

Omnitops kan bygges med Emminence deltalite 2512, som koster cirka 1500 stykket. Desuden skulle lydkvaliteten være meget bedre, hvis du bygger den med kompressionshorn i stedet for piezo. Kompressionshornet kan erhveres for cirka 300 kroner stykket. 

3 hours ago, Alex said:

2 Cubo15 kan bygges for cirka 4000, måske 4500, alt efter hvor meget træet koster. 

Omnitops kan bygges med Emminence deltalite 2512, som koster cirka 1500 stykket. Desuden skulle lydkvaliteten være meget bedre, hvis du bygger den med kompressionshorn i stedet for piezo. Kompressionshornet kan erhveres for cirka 300 kroner stykket. 

Ja okay, tak for svar. Jeg er lidt ny til enheder da jeg går fra en pa højtaler jeg lavede sidste år. 

Jeg tror jeg vælger de basendheder du omtaler. I forhold til det kompresionshorn istedet for piezo forstår jeg ikke helt ? Er det diskanterne ? Og har man så ikke brug for andet end 2 cubo15 og diskant horn ?

Dine Cubo15 står for bassen, de er især gode fra 20Hz-110Hz. En OT12 klarer resten, da den både har en woofer (Deltalite 2521 el. lign), og diskanter. Diskanterne kan enten være piezo-diskanter, eller et horn med en kompressionsdriver. Generelt tror jeg at piezoerne er lidt billigere, men derimod er der bedre lyd i kompressionsdriveren.

3 hours ago, KHesse said:

Generelt tror jeg at piezoerne er lidt billigere, men derimod er der bedre lyd i kompressionsdriveren.

Piezoerne er billigere, hvis man selv skærer dem til og limer dem sammen. Alfred her inde fra siden af, siger dog at han vil holde sig fra at bygge med piezo i BFM designs, da det ikke skulle være specielt godt :) 

Okay, tak.  Har Nogle specifikke navne på gode tweetere/kompreshorn og evt. Sted at købe.

vores budget er blevet hævet lidt, så det behøver ikke passe lige præcis.

5 minutes ago, brorsono said:

Okay, tak.  Har Nogle specifikke navne på gode tweetere/kompreshorn og evt. Sted at købe.

6 minutes ago, brorsono said:

Okay, tak.  Har i nogle specifikke navne på gode tweetere/kompreshorn og evt. Sted at købe.

Du vælger dine enheder ud fra, hvilket design du vælger. 

Vælger du at bygge en Cubo15, så skal du bruge kappa 15lfa, og bygge den i en extended udgave. 

Vælger du at bygge en omnitop12, så skal du købe planerne gennem BFM. Her kan du bruge Emminence deltalite 2512 wooferen og kompressionshornet Emminence ASD1001. 

Hvordan du bygger Cubo15 bliver forklaret på siden for designet og hvordan omnitop bygges får du tilsendt, når du har betalt for planerne :)

10 hours ago, Alex said:

Du vælger dine enheder ud fra, hvilket design du vælger. 

Vælger du at bygge en Cubo15, så skal du bruge kappa 15lfa, og bygge den i en extended udgave. 

Vælger du at bygge en omnitop12, så skal du købe planerne gennem BFM. Her kan du bruge Emminence deltalite 2512 wooferen og kompressionshornet Emminence ASD1001. 

Hvordan du bygger Cubo15 bliver forklaret på siden for designet og hvordan omnitop bygges får du tilsendt, når du har betalt for planerne :)

Okay tak for svar, det har været en kæmpe hjælp!?

Hvis man bygger 2 omnitop 12, skal man så supplere med 2 cuba'er?

Har du et link til 'BFM'

1 hour ago, brorsono said:

Okay tak for svar, det har været en kæmpe hjælp!?

Hvis man bygger 2 omnitop 12, skal man så supplere med 2 cuba'er?

Har du et link til 'BFM'

2 omnitops spiller højere end 2 Cubo15. Kører du omnitops og Cubo15 over en GMD8604, så skruer du bare lidt ned på gain for omnitops, så det passer med Cubo15. 

Læg mærke til at de hedder Cubo15 og ikke Cuba15, gør det lidt lettere at Google ;)

Velbekomme: http://www.billfitzmaurice.com/OmniTop12.html

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.