Jump to content
Festivalanlæg dk

opgrader anlæg

ChristopherB
 Share

Recommended Posts

Hej vi er så småt igang med at skulle til at få vores anlæg gjort klar til dette års Ros 16 men vi kunne godt tænke os at få lidt mere knald på vores anlæg, som lige pt består af 2 stk Behringer B212XL EuroLive Black og en Sure 2 X 100Watt Class-D Audio Amplifier Board forstærker.

Hvilken muligheder ville vi have for at kunne spille højrer, uden at skulle ud og bruge for meget, vi vil bruge omkring 2000.kr, er lidt på bar bund da jeg ikke helt ved hvad vi kan smide i den.

Mvh Christopher 

Prøv lige at sæt en computer til jeres anlæg i stedet for en mobil, så skulle det spille noget højere! 

Det næste er at udbygge med en subwoofer, som f.eks. en Cubo15, men det tillader jeres budget desværre ikke. 

Grunden til at du skal prøve med en computer er fordi, at dens udgangssignal er højere. I kan købe en forforstærker. Fiio laver nogle gode nogle, som tit bliver anbefalet her på siden. 

En Cubo15 kan bygges for cirka 2500, måske lidt mindre. Det kræver dog også, at I skal have en forstærker mere. 

51 minutes ago, ChristopherB said:

For at vælge en lidt billiger løsning i forhold til subwoofer ville jeg godt kunne smide sådan en her i?

http://www.danguitar.dk/product/thornton-se15s-subwoofer-500w-1872/ 

eller 

http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=96926 

Det kan du sikkert godt. Jeg har ikke hørt om andre, der har prøvet dem. Personligt ville jeg ikke bruge penge på dem, men i stedet enten vente til næste år med at opgradere eller bide i det sure æble og smide 1500 oveni og få noget, som man ikke behøver at opgradere igen næste år, fordi man ikke er tilfreds. 

Du skal selvfølgelig have en forstærker mere, om du vælger den ene eller anden løsning. 

Jeg havde sgu gået for den der Omnitronic. Den ser ganske fin ud. I skal bare huske at den skal have sin egen forstærker. Der er allerede filter i, så det behøves i ikke bøvle med modsat f. eks. hvis i skulle bygge selv. Det billigste ville nok være at købe en mono forstærkermodul fra Sure, da i sådan set ikke behøves det store dingel-dangel. I kan også gå den mere traditionelle vej og købe en komplet forstærker, som f. eks. Bassface DB1.2 eller Pioneer GM-D8601. 

Dog skal i have en step-up converter fra 12V til 40-50V hvis i går for en af Sure's som f. eks. http://store3.sure-electronics.com/1-x-500-watt-class-d-audio-amplifier-board-compact-t-amp. Jeg ville her bruge Sure's eget boost modul http://store3.sure-electronics.com/ps-sp12148

Held og lykke - og husk ikke at vær bange for at prøve noget nyt!

1 hour ago, ChristopherB said:

Jeg ville holde mig fra den der the box, da der ikke er angivet følsomhed og den er med en 8" woofer. Hvad var der galt med de første du linkede til? De var noget billigere, og siden du ikke lige sådan er helt erfaren i feltet, ville det nok give mere mening end kaste dig ud i et mange tusind kroners projekt. Du kan fint bruge en GM-D8604 til at trække både B212XL og en bund

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.