Jump to content
Festivalanlæg dk

Passiv Volume controller til GM-D8604

Aaboe
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er også på udkig efter en volume controller foran en MaxAmp20/Pioneer GM-D8604 - eller måske endda en lille mixer, som yderligere giver mulighed for lidt mere kontrolerede skift af signalkilde, simpel EQ, mv ;-) 

Jeg faldt over Pokket Mixers 2-kanals passive mixere: http://www.pokketmixer.com/.

Er der nogle, der har erfaringer med disse? 

http://www.4sound.dk/dj/dj-mixere/pokket-pokketmixer-midnight-black har en til 499,- (dog ikke Volume PLUS modellen, som har +10dB gain)

/Claus

Det er der ingen grund til. Gmd8604 har en drejekontakt til gain, hvor I kan indstille lydniveau for begge kanaler individuelt. 

Til maxamp20 til I købe et pot-meter og sætte til, således at I kan indstille gain. 

Jeg har jo indstille gain'en så den passer perfekt til min Telefon (IPhone). Men hvis der så kommer en og sætter en anden telefon i som måske har et større output så vil det jo kunne spille anlægget i stykker. 

Jeg sprang i hvertfald en sikring i sidste weekend fordi der blev sat en One Plus One telefon i som åbenbart har et højere output.

Så istedet for at jeg skal ligge og skrue på gainen hvergang ville det da være smart at have en lille volume knap til lige at tage toppen af til når en eller anden random spiller på anlægget.

3 hours ago, Alex said:

Det er der ingen grund til. Gmd8604 har en drejekontakt til gain, hvor I kan indstille lydniveau for begge kanaler individuelt. 

Til maxamp20 til I købe et pot-meter og sætte til, således at I kan indstille gain. 

Men nu er det jo ikke lige så skide fikst at stå og dreje på gain i kampens hede ;) Bare fordi det virker til en boominator at have et låst gain, er det i mange tilfælde langt mere praktisk, at kunne justere volumen mere end et sted. Gain er slet heller ikke ment, som en måde at justere volumen på

Jeg synes klart i skal gå efter en helt simpel 2-kanals mixer. Vi havde selv købt volume kontrol med mute og flere muligheder for input, men det var for bøvlet, fordi den ikke kunne side praktisk nogen steder. Jeg har selv en iRig Mix, som dog ikke er noget at råbe hurra for, men den gør jobbet. Find noget der kører på batteri eller 12/5V

Alternativt skal i lodde et pot-meter på jeres input, hvis i bare har et jackstik fra jeres forstærker. Denne kan måske loddes i et stikpanel, sammen med tænd/sluk osv. Så beholder i det simple og kan videre tilslutte en mixer. Det skader aldrig at have for mange steder, hvor man kan indstille volumen

Det er ikke særlig fikst at skulle stå og rode med gain, det har I helt ret i ;)

Vi kører en politik med vores anlæg, hvor vi indstiller gain efter den mest følsomme mobil, og ellers kører vi en forholdsvis skrap politik med hvem der kan få lov at sætte musik på. Det er desværre en nødvendighed på en festival synes vi, da fulde folk og anlæg aldrig er en god blanding.

Tit oplever jeg, at folk sætter deres mobil til, skruer helt op, selvom det distorter fuldstændigt, og ikke tænker mere over det. Det er jeg træt af, især fordi det ødelægger ens anlæg, og derfor er det kun en række folk, som har fået en nøgle til anlægget og har mulighed for at sætte musik til :) 

14 hours ago, Alex said:

Det er ikke særlig fikst at skulle stå og rode med gain, det har I helt ret i ;)

Vi kører en politik med vores anlæg, hvor vi indstiller gain efter den mest følsomme mobil, og ellers kører vi en forholdsvis skrap politik med hvem der kan få lov at sætte musik på. Det er desværre en nødvendighed på en festival synes vi, da fulde folk og anlæg aldrig er en god blanding.

Tit oplever jeg, at folk sætter deres mobil til, skruer helt op, selvom det distorter fuldstændigt, og ikke tænker mere over det. Det er jeg træt af, især fordi det ødelægger ens anlæg, og derfor er det kun en række folk, som har fået en nøgle til anlægget og har mulighed for at sætte musik til :) 

Jeg kunne ikke have været mere enig!

Så det er derfor jeg tænkte om den jeg har linket til ikke ville kunne fungere fint? :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.