Jump to content
Festivalanlæg dk

Pioneer GM-D8604 Sikring

Aaboe
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Jeg har to korte spørgsmål vedrørende sikringer til min elskede Pioneer GM-D8604!

1. Der sidder to sikringer i selve forstærkeren. Det var de sikringer den kom med. Skal jeg skifte dem eller virker de som de skal? Det skal sige at jeg ikke har haft nogle problemer overhovedet, jeg har blot hørt nogle snakke om at man skal skifte dem til noget andet.

2. Min Pioneer er koblet op til et 12v 75aH forbrugsbatteri og den trækker en boominator + en CUBO 15 EXT (brokoblet). Anlægget fik så fuld smadre her den anden dag og det endte med at den sikring der sidder mellem batteriet og anlægget sprang (Den er på 10A) efter en times tid på MAX. Så jeg ville høre om der nogle der ved hvilken sikring jeg evt skal bruge istedet for? :)

Mange tak på forhånd ;)

Vi brugte en på 40 eller 50 A og det virkede fint hele festivallen igennem. Husk dog altid at have en del reserve med. Det er OK nederen at skulle til byen. Dog plejer folk her på siden at være venlig og låne ting ud, hvis noget går galt :-) 

7 hours ago, Victor said:

Jeg har en 30A sikring mellem batteri og forstærker, har ikke haft nogen problemer med den endnu. 

Følger lige med her i tråden for at blive klogere haha. :)

Hvad trækker din forstærker af forskellige enheder? :)

Til Sikringer benytter vi atid automatsikringer (kan findes hos Autobixen) men de er nemme at kobles op, og kan slås fra og til (fungerer som on/of-swiches) 
TIl vores eget anlæg har vi en 80A på hver af 3 positive linier fra 3 parallelkoblede batterier :)
dem har vi ikke haft problemer med :) og vi kører 2 titans og 2 jack 12'ere på Pioneeren plus en inverter til opladning af computere hvis det skulle være tilfældet :)
de virker som en drøm ihvertfald, og de skal ikke skftes ;) 

20 hours ago, Aaboe said:

Perfekt og mange tak! Jeg køber en stribe 40A og sætter dem i.  :)

Jeg har lige tjekket, og vi brugte 50 ampere sikringer. Vi brugte højttalere på 8 ohm. Om du får problemer, hvis du bruger højttalere på 4 ohm, kan jeg ikke svare på, men det kunne godt være, at du springer nogle sikringer ved festniveau så. I værste fald må du jo bare smide 30 kroner ekstra efter sikringer, men husk at test på fuld smadder inden festivallen starter ;)

SortePers forslag er bedre. Så kan I bare nøjes med at trykke på en reset knap, og så er anlægget oppe og køre igen. Dog har jeg aldrig oplevet at en af vores sikringer er sprunget endnu. 7-9-13 ;)

59 minutes ago, Aaboe said:

Så ville i foreslå at jeg køber 60-80A istedet? Den der automatiske virker lidt over mit niveau da det her kun er mit andet anlæg jeg bygger ;)

Ja :)

Automatiske sikringer er ikke sværere at arbejde med end "normale" sikringer. Det er kun for at slippe for at have ekstra sikringer med og at have mulighed for at få anlægget hurtigere op at køre igen, hvis sikringen springer :) Dog er de lidt dyrere. 

1 minute ago, Alex said:

Ja :)

Automatiske sikringer er ikke sværere at arbejde med end "normale" sikringer. Det er kun for at slippe for at have ekstra sikringer med og at have mulighed for at få anlægget hurtigere op at køre igen, hvis sikringen springer :) Dog er de lidt dyrere. 

Hvad koster sådanne en installation? og hvor/hvilken skulle jeg isåfald købe? :)

nej vel? :)

du forbinder bare som med enhver anden sikring: på +, så tæt på batteriet som muligt :)
Og ellers så er der bare en knap og en vippearm; Vippearmen er til at slå skidtet til, og når man trykker på knappen slår den fra :)
det minder meget om de HFI-relæer man har siddende derhjemme :) der er ingen fysiske sikringer, og man slår den bare til igen, hvis den er slået fra :)

1 minute ago, Aaboe said:

Det lyder jo ikke som rocket science :D

Så hvis jeg køber 80A versionen så burde jeg være good to go? :) Som sagt så trækker min Forstærker en Boominator og en brokoblet cubo 15 EXT ;)

Nej, tværtimod ;)

jah, 80A er helt klart at foretrække, netop fordi Pioneer selv foreskriver det i manualen :) så er du også sikker på at der kommer nok power igennem i peaksne :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.