Jump to content
Festivalanlæg dk

Nybegynder

Benjamin Quarcoo
 Share

Recommended Posts

Hej FA.

Vi står og skal bygge vores første festival anlæg nogen sinde.
Vi har forhørt os lidt omkring og er kommet frem til denne opsætning.

2x PDA-15 Passive PA speaker 

2x VP1800s Behringer 

1x Forstærker 4-kanals Pioneer GM-D8604 

1x Bass Face DB1.2 2500W

Evt. Mini DSP 2x4

Vi starter projektet omkring den 01.feb 

Da vi ingen erfaringer har eller ingen ting ved. Så tager vi imod alle råd om hvrodan vi skal sætte forstærkere sammen med højtalerene, hvilke kabler vi skal bruge. Altså bare alt information der er brugbart.

13016810_1077040112368050_1990521811_o.jpg

Hej Benjamin, og velkommen til! Godt at høre I har mod på at bygge et anlæg.

Når jeg umiddelbart ser på din liste du har lavet, kan jeg ikke se nogle batterier, og uden batterier kommer man ikke langt ;) Så I skal anskaffe jer nogle forbrugsbatterier og evt. en solcelle for at kunne genoplade batterierne. Du kan læse mere om det i vores begynderguide

eller ovre i Solcelle/Batteri-afdelingerne.

Derudover ser det umiddelbart godt ud. Kig oså i "Byggetråde", her er der mange andre folk som bruger jeres to forstærkere og viser hvordan det hele skal forbindes! Hvis du har nogle konkrete spørgsmål til jeres setup, så fyrer du bare løs!

Jeg har lige købt en super lækker sikring til min Pioneer GM-D8604 som er automatisk, så istedet for at skulle skifte en sikring "hvis" brænder over så skal man blot klikke på en enkelt knap. Dette har jeg været super glad for og jeg har kun haft den i under en uge :)

Den koster lidt mere end en normal sikring, ca. 150,- + fragt. Dog synes jeg indtil videre det har været hver en mønt værd :D

10 hours ago, Aaboe said:

Jeg har lige købt en super lækker sikring til min Pioneer GM-D8604 som er automatisk, så istedet for at skulle skifte en sikring "hvis" brænder over så skal man blot klikke på en enkelt knap. Dette har jeg været super glad for og jeg har kun haft den i under en uge :)

Den koster lidt mere end en normal sikring, ca. 150,- + fragt. Dog synes jeg indtil videre det har været hver en mønt værd :D

Har du et link eventuelt? :P

On 22. april 2016 at 09:22, Aaboe said:

Hvis du bruger en Pioneer GM-D8604 så vil jeg anbefale 80A versionen da den kan lave peaks på 80A og så anbefaler de det også i manualen.... som alle jo har læst? :P

Jeg har altid brugt 8604 med 30A sikring foran. Den er aldrig røget. Og jeg har kørt den på næsten alle tænkelige måder. 3-4 ohm, brokoblinger, op til 4 bunde og 2 toppe, spillet højt... Den sluger ikke mere end ca 5-6 amp at the max, tvivler på 80A i peaks i praksis. Tror godt jeg ville kunne gå ned til 20A sikring! :P

4 hours ago, adrianhinge said:

Jeg har altid brugt 8604 med 30A sikring foran. Den er aldrig røget. Og jeg har kørt den på næsten alle tænkelige måder. 3-4 ohm, brokoblinger, op til 4 bunde og 2 toppe, spillet højt... Den sluger ikke mere end ca 5-6 amp at the max, tvivler på 80A i peaks i praksis. Tror godt jeg ville kunne gå ned til 20A sikring! :P

Jeg havde en 20A sikring foran min som gik, hvor jeg derefter henvendte mig herinde hvor de fleste foreslog en 80A. Nu skal jeg ikke kunne sige om der er lidt forskel på nogle af forstærkerne men kan kun konkludere at min 20A gik :/

Og min 80A virker ganske perfekt :)

11 minutes ago, Densygnis said:

Tusinde tak!

Det var skam så lidt, som sagt så ved jeg ikke hvor lille en sikring du kan nøjes med, jeg kan kun fortælle af egen erfaring at jeg har brændt en 20A over og at min 80A virker som en drøm ;)

Sprgsmålet med sikringerne (Specielt på pioneer'en) er ikke hvor meget den sluger, fordi den er sådanset sikret i sig selv til 2x30A (netop fordi det er det den kan trække) men der er på baggrund af hvor meget overhard man vil have og hvad man regner med at koble på bateriet :)
Derfor skriver Pioneer selv i manualen at den bør forsikres med en 80A-sikring foran forstærkeren for at være sikker på at der kan komme alle 60A igennem ved pressede siturationer, og at den er lav nok til at slå fra HVIS det skulle ske en kortslutning på batteriets poler (kortslutningsstrøm plejer at ligge mellem 600A og 2500A alt efter batteritypen :) )

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.