Jump to content
Festivalanlæg dk

Køb af ny sub

Jakob
 Share

Recommended Posts

Hej!
Vi er nu kommet igang med at bygge dette års anlæg og har overvejet at investere i endnu en subwoofer.

Vi har sidste år kørt
Pioneer GM-D8604

2x Behringer 215xl
1x Behringer VP1800S http://www.4sound.dk/pa/hoejttalere/passive-subwoofere/behringer-vp1800s-eurolive

Og vil altså nu gerne udvide. Hvor meget ekstra lyd får vi ud af anlægget ved at gøre dette og kan det betale sig?

Jeg har ikke hørt den bas, som du snakker om, men jeg kan fortælle at da vi udvidede vores anlæg med en Cubo15, så gav det altså utrolig meget mere. Jeg synes helt klart, at det var alle pengene værd! 

23 minutes ago, Alex said:

Jeg har ikke hørt den bas, som du snakker om, men jeg kan fortælle at da vi udvidede vores anlæg med en Cubo15, så gav det altså utrolig meget mere. Jeg synes helt klart, at det var alle pengene værd! 

Det er ca det samme som en Cubo15 (dog ikke helt ligeså lækkert, men stadig gode) :) fedt nok, tak for svar!

5 minutes ago, asgerneerupa said:

Samtidig burde i sætte en minidsp 4x2 på. Det har vi på vores anlæg, så kan man justere frekvenser og udnytte subbene meget mere. Hvis ikke i allerede har et filter eller lign på :-)

mvh

Så ville jeg vel også skulle have en bassface 1.2  på såvidt jeg har forstået? Vi har indtil videre altid, kun kørt med en enkelt forstærker og vil gerne udvide i år. Både til en mindre forstærker at køre på om dagen (nogen forslag?) og så også få f.eks minidsp på :)

Jeg ved desværre ikke hvordan sådan en Pioneer fungerer. På vores anlæg har vi 2 d klasse forstærkere der får strøm fra en hjemmelavet strømforsyning som levere 58 volt på 2 udgange. Den ene af vores forstærkere er så brokoblet til 500 watt strøm og den anden har 2 udgange med 125 watt strøm til vores toppe. Minidsp'en fungerer for os, så vi regulere hvilke højtalere der får hvilke frekvenser, altså subben får så de lave 40-150 eller noget. Men det har pioneeren måske indbygget. Med min erfaring, hvis i bare skal have lidt dags musik, så tag en maxamp med til de to toppe, selvom det ikke er noget at råbe hurra for.

Både Pioneer og Bassface db1.2 har indbygget filter. Bassface er dog lidt bedre til bunde, da den også har et subsonic filter indbygget, således at du ikke bruger unødig strøm på de helt lave frekvenser, som stort set går tabt alligevel (med mindre vi snakker om kæmpe anlæg!) 

Pioneer forstærkeren kan dog godt bruges, men med den Behringer bas skulle det ikke være noget problem, da jeg er ret sikker på, at den har indbygget filter selv. 

Det er ca det samme som en Cubo15 (dog ikke helt ligeså lækkert, men stadig gode) :) fedt nok, tak for svar!

Har du selv hørt dette, for en Cubo15 ligger noget over det prisniveau, og jeg har aldrig hørt at de Behringer subs skulle være fantastiske? 

On 27. april 2016 at 15:43, Alex said:

Har du selv hørt dette, for en Cubo15 ligger noget over det prisniveau, og jeg har aldrig hørt at de Behringer subs skulle være fantastiske? 

Ja, en Cubo15 er jo klart bedre - pris og kvalitet hænger selvfølgelig sammen :) De er heller ikke fantastiske, men slet heller ikke dårlige er min erfaring. Det er trods alt fint til sammenligning alt taget in mende

7 minutes ago, frederikvoss1 said:

Hvis i har mod på at bygge en cubo (hvilket med det rigtige udstyr ikke er særlig svært) så +1 for det. Det er et ekstremt godt kabinet og det kan bygges for helt ned til 1300kr eksl maling. 

Hvor skaffer du enheder så billigt? Jeg kan ikke finde Eminence Kappa-15LFA til under 1100,-. Men det er måske med en anden enhed :)?

2 minutes ago, Eiser said:

Hvor skaffer du enheder så billigt? Jeg kan ikke finde Eminence Kappa-15LFA til under 1100,-. Men det er måske med en anden enhed :)?

Ja eminence enhederne er blevet dyre, jeg købte dem for 2 år siden for 920kr stk inkl fragt, men nu er de over 1100kr stk. Vi fik dem dog til lidt over 900kr stk i år, men det var fordi vi fik en god mængderabat.
Men de 1300 jeg nævnte er med fane 15-400 enheder som jeg mener der er nogen der bruger, og som vist også er den billigste anbefalede enhed. Mener de kan fås til omkring 800kr inkl fragt, og træ kan fås til ca 350 for en 18mm plade, hvis man ikke er fanatisk og kun vil have det bedste birkefiner på markedet. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.