Jump to content
Festivalanlæg dk

Mindre forstærker til brug om dagen

Jakob
 Share

Recommended Posts

Hej! Jeg vil i år gerne ud i at have en mindre strømkrævende forstærker vi kan køre med om dagen

Her er vores setup:
Vi har sidste år kørt
Pioneer GM-D8604

2x Behringer 215xl
1x (nok 2 i år) Behringer VP1800S http://www.4sound.dk/pa/hoejttalere/passive-subwoofere/behringer-vp1800s-eurolive

Hvilken forstærker kan i anbefale? Vi skal også have solceller og laderegulator på til 3 batteripakker og tænker om der er nogen der ligger inde med tegninger der kan passe til vores projekt?

Hvis I køber en nogenlunde fornuftig solcelle, gerne en 105 watt cigs solcelle, så kan I sagtens klare jer uden at bruge en mindre strømkrævende forstærker om dagen. Vi kørte selv med 1 batteri til vores Pioneer GMD8604 forstærker samt den overnævnte solcelle, og vi havde rigeligt med strøm! 

Hvis I har 3 batterier, så burde I også kunne klare jer, hvis der nu ikke lige er sol en dag. 

Insisterer I på at bruge en mindre strømkrævende forstærker, så kan I ikke spille med jeres bas, og så ville jeg vælge en TK2050 eller måske endda en maxamp20, men jeg synes ikke, at de Behringer højttalere lyder særlig godt med en maxamp. 

On 27. april 2016 at 12:48, Alex said:

Hvis I køber en nogenlunde fornuftig solcelle, gerne en 105 watt cigs solcelle, så kan I sagtens klare jer uden at bruge en mindre strømkrævende forstærker om dagen. Vi kørte selv med 1 batteri til vores Pioneer GMD8604 forstærker samt den overnævnte solcelle, og vi havde rigeligt med strøm! 

Hvis I har 3 batterier, så burde I også kunne klare jer, hvis der nu ikke lige er sol en dag. 

Insisterer I på at bruge en mindre strømkrævende forstærker, så kan I ikke spille med jeres bas, og så ville jeg vælge en TK2050 eller måske endda en maxamp20, men jeg synes ikke, at de Behringer højttalere lyder særlig godt med en maxamp. 

Tak for svar! Har du link til ovennævnte solcelle + laderegulator? Vil egentlig også gerne undgå en anden forstærker, da det virker for bøvlet i forhold til bare at satse på sol :) Vi har haft næææææsten nok batteri sidste år, dog måtte vi slukke for musikken de sidste 24 timer ;) Og hvad er det smarteste setup i forhold til at skifte ladningen af batterier? Har set nogle løsninger hvor der har været et hun speakon ud af anlægget for hver batteripakke og så et hanstik på solcellen, på den måde kan man bare skifte stik :) er det en mulig løsning?

http://www.dba.dk/solcelle-cigs-105watt-1611/id-1002512831/

Faldt sku over den her! Er det bare sådan en?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.