Jump to content
Festivalanlæg dk

Canopy Sound One V2

Viktor
 Share

Recommended Posts

Jeg Tænkte at jeg godt kunne løfte sløret for et af de nye tiltag i Canopy Sound. Vi har sammen med @rubennn og Anders udviklet nogle nye anlæg, som vi forventer at lancere som DIY-kits. I første omgang drejer det sig om CS-ONE. Alt i produktet er sammensat med henblik på at bibevare gør-det-selv følelsen (da der jo findes andre alternativer hvis man ikke vil bygge selv) men på samme tid gøre det lidt lettere at bygge :) Al elektronikken er custom-made.

Træet er 6.5mm tykt og laserskåret med taps, så det burde i sidste ende svare lidt til at samle et avanceret modelfly. 

Vi har valgt at gå med et gitter skåret som en del af selve baffelen, da det virkede spild bare at skære hullet ud og smide metal i. Vi kunne dog godt tænke os at høre hvordan I synes det ser ud? Vi synes selv det ser super fedt ud :)

13112624_10208112997956574_697602767_o.jpg

wooferen er fatal Pro - som er vidt tilgængelig :) Vi har sigtet efter maksimal mobilitet i designet, og synes det er lykkedes ret godt

Smider lige lidt billeder af den første prototype op i morgen. Er nødt til at få sovet lidt nu! ?

Målet er kun at den skal modstå det værste. Vi går ikke efter noget der kan tage ekstreme tæsk. Hvis man behandler sit anlæg så skidt, så er man selv ude om det. Vi vil bare gerne beskytte mod de små ups'ere. Men gitteret skal helt klart testes - det skal heller ikke være for svagt :) og skulle det gå i stykker kan man jo brække resterne af og smide et metalgitter foran.

Størrelsen af CS-one taget i betragtning er målgruppen for anlægget også nogle lidt mere afslappede (og måske ældre) typer. 

@viktor Vil det ikke have en indflydelse på lyden når det jo er et lidt tykkere og større "gitter" der er foran enheden istedet for et tyndt metalgitter som man "normalt" ville bruge i en Boominator?

Og super fedt design! Den ser virkelig lækker ud ;)

Just now, Ganon said:

Jeg vil gerne donere et Ninja håndkantslag lige i dens fjæs hvis det skal testes. :D

Den sender du bare afsted med post danmark, så skal jeg teste ;) 

2 hours ago, Aaboe said:

@viktor Vil det ikke have en indflydelse på lyden når det jo er et lidt tykkere og større "gitter" der er foran enheden istedet for et tyndt metalgitter som man "normalt" ville bruge i en Boominator?

Og super fedt design! Den ser virkelig lækker ud ;)

Det har ikke indflydelse i det frekvensområde wooferen arbejder - og der blokeres slet ikke nok luft til at det har betydning :) 

32 minutes ago, viktor said:

Det har ikke indflydelse i det frekvensområde wooferen arbejder - og der blokeres slet ikke nok luft til at det har betydning :) 

Ja okay, det kan jeg da egentlig godt se :P 
Hvad kommer den pakke til at koste? og hvad medfølger? :)

18 minutes ago, Aaboe said:

Ja okay, det kan jeg da egentlig godt se :P 
Hvad kommer den pakke til at koste? og hvad medfølger? :)

2500,-
ALT medfølger og kan samles uden værktøj (selvom enkelte redskaber kan være en hjælp)

Just now, viktor said:

2500,-
ALT medfølger og kan samles uden værktøj (selvom enkelte redskaber kan være en hjælp)

Det var det en ret overkommelig pris ;)

Hvor stort et batteri medfølger? og hvad bliver spilletid? :)

Jeg havde lidt samme tanke angående holdbarheden af gitteret. Ideen er super fin, men efter hvad jeg har set der sker på roskilde festival, så ville jeg have det lidt skidt med et anlæg hvor det der beskytter enheden ikke er kraftigere. Så (y) for ideen og designet, men gennemtest holdbarheden før i lancere det!

19 minutes ago, frederikvoss1 said:

Jeg havde lidt samme tanke angående holdbarheden af gitteret. Ideen er super fin, men efter hvad jeg har set der sker på roskilde festival, så ville jeg have det lidt skidt med et anlæg hvor det der beskytter enheden ikke er kraftigere. Så (y) for ideen og designet, men gennemtest holdbarheden før i lancere det!

Det er 2. prototype og vi skal naturligvis teste holdbarheden grundigt. Men som nævnt tidligere er målgruppen en lidt anden end dem som går efter de meget holdbare designs. Det kommer selvfølgelig aldrig til at blive ligeså stærkt som metal. Men kravet for os er også "kun" at det kan klare de små uopmærksomme øjeblikke under f.eks. transport osv. :) 

On 3/5/2016 at 13:35, viktor said:

Et 7.2 AH batteri - omkring 60 timers batteri (som selvfølgelig afhænger og varierer på en masse parametre)

Hvilken Amp kommer til at sidde i nu hvor du siger i for ca. 60 timer ud af den? Det kan da ikke være en Maxamp eller hvad? :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.