Jump to content
Festivalanlæg dk

Batteri kasse

jenskann
 Share

Recommended Posts

Hej Jens,

Jeg tror ikke umiddelbart at den går, da de vistnok sætter laderne direkte på batteriernes poler (jeg går ud fra du snakker om Roskilde, her?)

Men et mere vigtigt hensyn, er at du ikke må sætte batterier i hverken parallel eller serieforbindelse, hvis de ikke altid er blevet brugt på den måde. Hvis du serieforbinder dine batterier fordi du vil lade dem op kun med en oplader, kan det i værste fald medføre at dine batterier springer i luften! Så vil jeg i stedet foreslå at du investerer i en solcelle - det er bedre for miljøet, og du sparer penge i det lange løb ;)

41 minutes ago, KHesse said:

Hej Jens,

Jeg tror ikke umiddelbart at den går, da de vistnok sætter laderne direkte på batteriernes poler (jeg går ud fra du snakker om Roskilde, her?)

Men et mere vigtigt hensyn, er at du ikke må sætte batterier i hverken parallel eller serieforbindelse, hvis de ikke altid er blevet brugt på den måde. Hvis du serieforbinder dine batterier fordi du vil lade dem op kun med en oplader, kan det i værste fald medføre at dine batterier springer i luften! Så vil jeg i stedet foreslå at du investerer i en solcelle - det er bedre for miljøet, og du sparer penge i det lange løb ;)

Jeg er ret sikker på, at KHesse bare har fået skrevet forkert her, men der skal stå parallelforbinder. Serieforbinder du dine 4 batterier får du en spændingsforskel på 48 volt, og det tror jeg ikke, at du er ude efter. Slet ikke, hvis du også vil lade dem op ;)

Hey

Det er en længere historie hvor batterierne kommer fra, men de har altid siddet sammen.

Jeg ville montere poler, uden på kassen som de kan lade direkte på.

Batterierne bliver parallelforbundet.

Det er ikke så meget opsætning af kassen, det er mere om de bare som en ren principsag siger nej, hvis man kommer med en sådan kasse?

Jens

Du er velkommen til at prøve, men jeg tror det bliver på en case-by-case basis om de vil godtage det eller ej! Jeg tror det kommer an på om du får fat i en pedantisk arbejder, eller en som er mere chill ;)

7 hours ago, jenskann said:

Hey

Det er en længere historie hvor batterierne kommer fra, men de har altid siddet sammen.

Jeg ville montere poler, uden på kassen som de kan lade direkte på.

Batterierne bliver parallelforbundet.

Det er ikke så meget opsætning af kassen, det er mere om de bare som en ren principsag siger nej, hvis man kommer med en sådan kasse?

Jens

De skulle være OK strenge i forhold til at få ladet batterier op + det tager en eviiiighed fordi de SKAL bruge deres ladere ;)

• 2 weeks later...

Jeg er så småt i gang med kassen nu. Som i også kan se, så er polerne på batterierne, jo ikke magen til dem på et bilbatteri - derfor satser vi på, at vi på den måde kan komme uden om. Altså bruge det som en slags "undskyldning", for at vi ellers skulle have sat større poler på alle batterier.

Nu må vi se - vi satser på det går godt ;)

http://imgur.com/a/8N2wU

Jens

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.