Jump to content
Festivalanlæg dk

Brug af Sikringspanel

Kehlet
 Share

Recommended Posts

Hey Gutter/Guttinder!

Det har virkelig været vildt fedt at læse alle jeres tråde. Det har virkelig været en rigtig stor hjælp!
Der var bare lige en ting som ingen herinde synes at have forsøgt, eller i hvert fald ikke spurgt om. Så mit spørgsmål omhandler brugen af sikringer i et eventuelt sikrings panel.

Jeg har nemlig bygget ret meget ud over årene, og det er nået det punkt hvor vi har 2 forstærkere (gm-8604 og Bass Face db 1.2), 4 15" basmoduler, 2 diskant toppe og 2 18" subwoofers. Dette er udover mobilopladere, lys, solveller osv. Af denne grund har jeg virkelig ikke lyst til at slutte alt dette direkte til to lastbilbatterier. Jeg har kigget rundt på internettet og fundet nogle forskellige sikringspaneler (http://www.bue-net.dk/product_info.php?cPath=1_1226&products_id=9726), men de er jo ikke ligefrem lavet til at få sendt omkring 1000w (ca. 90a ved 12v) igennem sig konstant. Jeg har dog fundet glassikringer (som passer i panelet), som tillader den mængde af ampere at passere igennem. Synes det hele ville være meget mere overskuelig, hvis det kunne samles i et sikrings panel med afbrydere, så man har lidt mere frihed i hvad man vil have tændt og slukket. 

Så mit spørgsmål er: Er der nogen som har prøvet det her før, og hvordan virkede det? Og har selve sikrings panelet en max ampere rating, eller er det kun sikringerne? 

På forhånd tak! Glæder mig til at se alle jeres anlæg på Roskilde :D

1 hour ago, vesthardt said:

Har aldrig rodet med sådan et panel. Jeg plejer bare at sætte en glassikring på + kablet og så en almindelig kontakt for tænd/sluk :)

Men til et hvis punkt bliver det også nogle virkelig, virkelig voldsomme knapper man skal have. Vi brændte nogle ordenlige kraftkarle af forrige år og gik derfor over til at bruge relæer

Tricket er @kehlet at bruge relæer, så du med en lille strøm kan skifte en stor strøm. De andre i campen ved mere om det, hvis det har interesse, men vi har brugt disse http://www.ebay.com/itm/Momentary-Switch-Pulse-Signal-Control-Latching-Relay-Module-SPDT-or-DPDT-/151824292142?var=&hash=item23596ed92e:m:mgeX_USykvZXAW3D2mG3gVg

Men så vidt jeg har forstået er det smarte, at i den lus du ligger mellem REM og + løber der ikke en stor strøm. Derved kan du tænde og slukke forstærkeren ved bare at cutte forbindelsen mellem REM og +

Lyder Nice, og tak for hjælpen! Det er jo et fucking fedt community herinde :D men tænkte mere bare at bruge det som en måde at sikre og frem for alt samle det igennem et enkelt sted! Så at vi har styr på lys, lyd, opladning osv på det samme sted

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.