Jump to content
Festivalanlæg dk

Eminence s2010 i Boominator

Victoren
 Share

Recommended Posts

Efter at have prøvet at skaffe HP-10w over hele europa ( og kun have fundet dem i Spanien til en uhyrlig fragtpris) har jeg givet op med at finde HP-10W. Derfor har jeg nu bestilt Eminence s2010 som jeg vil bruge til min Boominator. Jeg er klar over der skal foretages mindre ændringer og vil bare være sikker på at jeg får det hele med inden jeg går i gang med at save træet til. Magneterne på højtalerne skal hænge sammen - det vil sige at jeg skal købe et PVC rør med samme diameter som magneterne og så lime dem fast. Men er der andet jeg skal ændre? Her er det udstyr jeg har købt indtil videre: Diskant: http://www.discoworld.dk/product_info.p ... ts_id=9597 Batteri: 2 stk af http://www.batterishoppen.dk/produkter/460-6082.htm Forstærker: [nofollowlink:90odpbd3]http://12-v.dk/festivalanlaeg/10-tripath-ta2020-forstaerker.html[/nofollowlink:90odpbd3] Så har jeg også købt 2 solceller - gjorde det lidt som impulskøb da jeg bestilte forstærkeren og nu er jeg kommet i tvivl om de overhovedet gør nogen nævneværdig forskel? Og bør jeg sætte en laderegulator på når de ikke er kraftigere end de er? : [nofollowlink:90odpbd3]http://12-v.dk/tilbehor-til-festival-anlaeg/62-solpanel-solceller-12v.html[/nofollowlink:90odpbd3] Hvor lang tid kan jeg forvente anlægget kan spille med/uden solcellerne? Derudover havde jeg tænkt mig at købe følgende modstand: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... tno=H13218 og smide inden diskanterne. Er dette korrekt? Er der nogen af tingene jeg skal betragte som fejlkøb og sende tilbage eller ser det fornuftigt ud? Og er der nogen specielt jeg mangler at købe? På forhånd tak!

Re: Eminence s2010 i Boominator Det var en del spørgsmål. Vi tager dem fra enden af. Ja. Der skal hul i midterstykket der passer med pvc-røret så det kan limes sammen. Og så var der det med port/håndtag på 24mm istedet for 36mm. Du behøver ikke laderegulator til så små solceller. Uden: ca. 48 timer ved fuld blæs, ca. 4-5 dage ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner Med 2 solceller: ca. 55 timer ved fuld blæs, ca. 6-7 dage ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner Med 4 solceller: ca. 69 timer ved fuld blæs, ca. 9-10 dage (hele festivalen) ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner Det er den korrekte modstand. Jeg er ikke begejstret for Lepai-forstærkeren. En Muse i langt bedre kvalitet kan købes i England til samme pris. Der skal bruges filterspolen på Basslite's den skal sidde i serie med bassen men ikke med diskanten. Kan ikke lige huske størrelsen der skal bruges men det finder jeg ud af

Re: Eminence s2010 i Boominator

Hvor har du købt dem' date=' til hvad pris, hvormeget blev fragten og hvor lang tid tager levering?[/quote'] Jeg købte dem her: http://www.lean-business.co.uk/eshop/4- ... -1037.html Jeg kan se at jeg har fået den sidste bundle med alle 4 i én pakke. Men du kan vist stadig godt købe dem enkeltvis. Jeg har først bestilt i dag, men da de er fra England burde det ikke tage så lang tid. De siger at normalt er de afstendt inden for 2 dage, men der kan gå op til 10 dage før man har dem i hånden. Så det kan stadig nås inden Roskilde. I alt har jeg givet 3026 kr. Til Saturnus: Jeg må indrømme jeg også er lidt skuffet over kvaliteten på Lepai'en. Den er MEGET plastik-agtig. Overvejer at sende den tilbage.. Jeg er lidt i tvivl med porten på 24 mm i stedet for 36mm. På den Google SketchUp model jeg har hentet er porten 48 mm x 104 mm x 21 mm. Kigger jeg et helt galt sted ?

Re: Eminence s2010 i Boominator Sketch-up tegningen er mere en principtegning end noget andet. :D Man kan altså ikke bare bruge sketch-up tegningen uden at have læst DIAuadio-tråden hvor alt dette er forklaret. Porten skal være 120x30mm, afrundet til 30mm runding i begge ender. Og altså 24mm dyb.

Uden: ca. 48 timer ved fuld blæs, ca. 4-5 dage ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner Med 2 solceller: ca. 55 timer ved fuld blæs, ca. 6-7 dage ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner Med 4 solceller: ca. 69 timer ved fuld blæs, ca. 9-10 dage (hele festivalen) ved normal brug inklusiv opladninger af telefoner
Det er nogle år siden jeg har regnet på den her slags - men rent logisk undrer det mig: Ved 2 solceller får man 7 timers ekstra brug, men med 4 solceller får man 21 timer? Er der en grund til at det ikke er en lineær sammenhæng? Eller er det blot en "tyrkfejl" I øvrigt mange tak for din hurtige respons og gode råd - tror jeg må skylde dig en øl på Roskilde. Kan en filterspole iøvrigt skaffes inde i Brinks elektronik?

Ja, okay - du er vist grundig som altid ;) Så må jeg jo en tur derind og 'snolde' hos Brinck når du har fundet ud af hvilken størrelse filterspole der skal anvendes :)
Hvis jeg ikke husker meget galt er det en 0.22mh spole :)

Hvis jeg ikke husker meget galt er det en 0.22mh spole :)
Det være være omkring 5.8KHz. Det er alt for højt oppe. Den skal starte med at dele helt nede ved 1800Hz. Så en 0.71mH spole. Forbind plus fra forstærker til plus på piezoen Forbind minus fra forstærker til minus på bassen Forbind plus på piezoen til plus på bassen med en 0.71mH spole Forbind minus på piezoen til minus på bassen med en 47 ohm modstand Det er ikke perfekt men vil virke. Perfekt vil være at bruge en rigtig diskant der rækker længere ned som fx en p.audio PHT-407T eller Monacor MHD-220N/RD.

Re: Eminence s2010 i Boominator Tak for de gode svar. Jeg har lavet et lille diagram over hvordan jeg havde tænkt mig at forbinde det hele. Ser det fint nok ud? I øvrigt har jeg "næsten" modtaget højtalerne. De har været forbi for at levere dem, men jeg var ikke hjemme. Så dem som overvejer at købe dem samme sted som mig - det tager under 1 uge i leveringstid.

Det være være omkring 5.8KHz. Det er alt for højt oppe. Den skal starte med at dele helt nede ved 1800Hz. Så en 0.71mH spole. Forbind plus fra forstærker til plus på piezoen Forbind minus fra forstærker til minus på bassen Forbind plus på piezoen til plus på bassen med en 0.71mH spole Forbind minus på piezoen til minus på bassen med en 47 ohm modstand Det er ikke perfekt men vil virke. Perfekt vil være at bruge en rigtig diskant der rækker længere ned som fx en p.audio PHT-407T eller Monacor MHD-220N/RD.
Ahh, 0.71mH går nu ikke an ved en impedans på 4ohm. Der skal bruges en 0.35mH spole hvis man vil lade den dele fra 1800 :)

Tak for de gode svar. Jeg har lavet et lille diagram over hvordan jeg havde tænkt mig at forbinde det hele. Ser det fint nok ud? I øvrigt har jeg "næsten" modtaget højtalerne. De har været forbi for at levere dem, men jeg var ikke hjemme. Så dem som overvejer at købe dem samme sted som mig - det tager under 1 uge i leveringstid.
bluearan.co.uk? Tegningen er lidt forvirrende men den er korrekt.

Ahh, 0.71mH går nu ikke an ved en impedans på 4ohm. Der skal bruges en 0.35mH spole hvis man vil lade den dele fra 1800 :)
Korrekt hvis man parallelforbinder basserne før filterspolen. Det vil jeg fraråde da man så ikke senere så nemt kan opgradere til fx. en amp9. Jeg vil råde til at gøre som beskrevet (og illustreret) med separat spole på hver bas.

Re: Eminence s2010 i Boominator Okay det bliver lidt pebret hvis man skal have 4 og de koster 150 kr. Kan det forbindes anderledes så man ikke behøver at bruge 600 kr på det? Eller må man bare bide i det sure æble og skrotte at købe LED lys til anlæget?

• 8 months later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.