Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator v2

larsjo
 Share

Recommended Posts

Så starter vi vores v2 model, det vil sige den ligner en standard tilpasset erfaringer fra v1.

v0RgcJl.jpg

jv6WFcs.jpg

Ide:

Ikke alt for mange knapper på front, tænd/sluk, voltmeter, amp-meter, minijack. vol og bt i kassen. 

Vi har valgt østenfiner 12 mm.

Eller et passivt filter til PHT407n, for et mere strømbesparende setup. 

Men jeg er helt enig med Ganon, at hvis det skal være en v2 model, så bliver man næsten nødt til at prøve PHT407n horn af, de skulle spille fantastisk! 

Tilslutter mig koret vedr. PHT407n; hvis jeg nogensinde laver en ny Boominator, bliver det uden tvivl med disse frem for piezoerne :)

Vil du ikke fortælle lidt om hvilke modifikationer du har planer om i forhold til V1, og på baggrund af hvilke erfaringer :)?

9 hours ago, Alex said:

Eller et passivt filter til PHT407n, for et mere strømbesparende setup. 

Men jeg er helt enig med Ganon, at hvis det skal være en v2 model, så bliver man næsten nødt til at prøve PHT407n horn af, de skulle spille fantastisk! 

Jeg har set en del snak om passivt filter til dem, men aldrig set nogen komme til et endegyldigt godt og funtionelt til dem?

Lyder super spænende! Er meget enige med de andre, prøv de andre tweeter'e af! (PHT407n) Der skulle være en eminen forskel på de to, godt nok koster de også lidt ekstra men det skulle være godt givet ud :D 

Hvorfor er valget faldet på østenfiner og ikke birkefiner? :) 

1 hour ago, Aaboe said:

Lyder super spænende! Er meget enige med de andre, prøv de andre tweeter'e af! (PHT407n) Der skulle være en eminen forskel på de to, godt nok koster de også lidt ekstra men det skulle være godt givet ud :D 

Hvorfor er valget faldet på østenfiner og ikke birkefiner? :) 

Valget blev Østenfiner efter vejledning fra min kammerat der er ansat på en trælast (en rigtig trælast!!), eneste grund..

Den store forskel mellem v1 og v2 bliver at nøjes med bt og minijack, gerne en støjsvag bt.
Ellers ønsker drengen at den bliver mere "street" 

Kikker lige på de pht407n og ser om det er noget, takker for input

1 hour ago, Ganon said:

Jeg har set en del snak om passivt filter til dem, men aldrig set nogen komme til et endegyldigt godt og funtionelt til dem?

Der er blevet lavet af, af Saturnus selv selvfølgelig ;)

Der er bare aldrig blevet lavet et filter til hornet og s2010 højttaleren 

HP10W_PHT407N_filter.jpg

26 minutes ago, larsjo said:

så minidsp + 4x pht407n = mer pris 2k  0_o

Eller 4x pht407n + passiv filter = merpris på 1250 :)

Der skulle som sagt være en verden til forskel i forhold til piezo. 

I forhold til finer, så er birkefiner langt bedre end østenfiner :)

4 minutes ago, Alex said:

Eller 4x pht407n + passiv filter = merpris på 1250 :)

Der skulle som sagt være en verden til forskel i forhold til piezo. 

I forhold til finer, så er birkefiner langt bedre end østenfiner :)

Her er jeg meget enig! Jeg har hørt at birkefiner skulle være noget bedre til højtaler kabinet end østenfiner :) 

1 hour ago, larsjo said:

så minidsp + 4x pht407n = mer pris 2k  0_o

+ ekstra forstærker (eller en 4-kanals forstærker, der findes dog ikke en oplagt lige pt), da miniDSP bruger 4 kanaler :D

12 minutes ago, Ganon said:

Kan man måske være heldig at man kunne få konfigureret dsp'en på CAmp, så det passer til PHT?

Det ville være ret vanvittigt hvis det kunne lade sig gøre :D 

Nogle der melder sig til at lave den??? :P 

Valg af træ.

fyr da det var på lager, og havde godt med kryds og var bedre end østenfiner som er luftig i hver anden lag.

Birk kunne kun fåes i 1200x1200 9mm, og da vi går efter et mere "street" look, så er det ikke vigtig om det er fyr eller birk.

VtSHAJU.jpg

uNjIb9m.jpg

Så har vi lige holdt et lille budget møde, og det bliver nok ikke til PHT-407N.

Boominator spiller ok med pizo når man tænker på hvor den skal bruges :P. Men kikker på minidsp da det giver

andre muligheder.

10 hours ago, Ganon said:

Er Standarden helt uden DSP?

Ja, den har kun HPF :)

7 hours ago, larsjo said:

Så har vi lige holdt et lille budget møde, og det bliver nok ikke til PHT-407N.

Boominator spiller ok med pizo når man tænker på hvor den skal bruges :P. Men kikker på minidsp da det giver

andre muligheder.

Der er ingen grund til at bruge minidsp, med mindre I planlægger at opgradere så. 

Birk er desuden mere stift en fyr til en anden gang. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.