Jump to content
Festivalanlæg dk

3 cubo15 og 2 boominators

Ranne
 Share

Recommended Posts

Hej alle :-)

Vi er ved at udvide fra sidste år, hvor vi have en cubo15 og en boominator. Jeg vil høre om et par meget simple spørgsmål:

Vil 3 cubos løbe fra 2 boominators? 
Vi vil køre cubos på en bassface 1.2 samt boominators på en pioneer GM-d8604

hvorfor i alverden 2 boominators? Boominator er fin som top, bevares, men den er meget dyr at bygge i forhold til fx omnitop som spiller en del højere. I kan bygge 2 omnitops for mindre end hvad 1 boominator koster, og så har i et setup der hedder 2 omnitop + 3 cubo når der skal være fest, og så kan i beholde den boominator i har til når i skal høre hygge musik

1 hour ago, Ranne said:

Har ikke lige overvejet muligheden med omintops.. :/
Vil 2 omnitops kunne følge med der? 

Jeg har aldrig hørt et setup med 3 cuboer og 2 omnitops, men ville da stærkt regne med at de kan følge med hvis måske endda ikke løbe fra dem? ;) 

Men ville det ikke være et bedre setup at køre 2 Cuboer, 1 Cubo Kick og 2 Omnitop 12? Så for i også dækket de lidt "højere, lave toner" som Cuboen jo lidt mangler? (Altså kick lydene)

Jeg hørte i hvertfald et anlæg sidste år som havde ovenstående setup og det lød ganske smukt sammen IMO :) 

Just now, quno said:

Vi havde sidste år et setup på 2x Omnitop, 2x Cubo og 2x Cubo Kick. Det kan virkelig anbefales

Det var da også et solidt setup! :D 

Jeg troede at der gik 1 cubo kick til 2 cuboer? Er det ikke lidt voldsomt med "kun" 2 cuboer til de 2 cubo kicks?

5 hours ago, Aaboe said:

Det var da også et solidt setup! :D 

Jeg troede at der gik 1 cubo kick til 2 cuboer? Er det ikke lidt voldsomt med "kun" 2 cuboer til de 2 cubo kicks?

Vi blev anbefalet 1 cubo kick til 3 cuboer af Mr.Cubo, men det kunne ikke lade sig gøre af praktiske årsager så det blev til 2 x 2, og det fungerede over al forventning. I år vælger vi dog at køre med 4x Omnitop og 4x Titan48

26 minutes ago, quno said:

Vi blev anbefalet 1 cubo kick til 3 cuboer af Mr.Cubo, men det kunne ikke lade sig gøre af praktiske årsager så det blev til 2 x 2, og det fungerede over al forventning. I år vælger vi dog at køre med 4x Omnitop og 4x Titan48

Det bliver jo et vanvittigt anlæg :P Hvor skal i ligge henne? Vil sgu gerne komme forbi og høre det sammen med en kold en? :D 

2 hours ago, Aaboe said:

Det bliver jo et vanvittigt anlæg :P Hvor skal i ligge henne? Vil sgu gerne komme forbi og høre det sammen med en kold en? :D 

Vi ligger i C igen i år, ud til boulevarden. Find os på den 6 meter lange flyvende baguette, de franske flag, de franske toner og de franske klæder. 

I forhold til hvad emnet handler om, så gør op med jer selv om i har behov for at spille 360 grader (boominator) eller om i hellere vil fokusere på én retning (et par normale toppe, enten købte eller håndbyggede som omnitop 12) og hvad jeres budget er.

Ja det kunne du. 

Som sagt, så kørte vi med 2 toppe og 2 cubo15 på en pioneer 8604, og 2 cubo kicks på en bassface 1.2. Vi brugte en miniDSP til at styre hvilke frekvenser der blev sendt til hvilken forstærker (som den nu en gang er tiltænkt).

Jeg ved ikke hvordan @Ganon har sat deres op.

Vi køre en mono på cubo og så kick på gm-d8604 på den ene side brokoblet og stereo toppe på den anden side. :)
Jeg vil måske prøve at se om man kunne skaffe en 4 ohms enhed til kicken, så du for mere ud af den ene kasse, og så de 3 cubo bunde til, vil da være godt.:)

Vil dog gerne lige tilføje at tre Cubo15, en Cubo Kick og to toppe så kan i altså også holde en fuldstændig vanvittig fest, det er dog stadig kun festival vi snakker om og der er meget slæbearbejde i det, men bevares, når først det står så giver det altså også en vis følelse når bassen trykker hårdt ;)

Men for mit vedkomne bliver det aldrig større end to bunde og to toppe, det er rigeligt :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.