Jump to content
Festivalanlæg dk

Højt nok?

Wootootoot
 Share

Recommended Posts

Hej derude

Da det er første år at jeg skal stå for vores roskildeanlæg, er jeg naturligvis ret grøn på dette område. Derfor ville jeg meget simpelt høre jer, om i tror det følgende setup spiller højt nok. Lyden er faktisk okay, men jeg er lidt i tvivl om lydstyrken, og om forstærkeren er fin nok.

Batterier:
2x http://www.baadservice.dk/el-forsyning/marinebatterier/dacon-energy-dual-80ah/600.html

Forstærker:
http://www.bergs.dk/2-kanals-215/pioneer-gm-a5602-2-kanal-forstaerker-2-x-450w-2x-225w-rms-p11587

Højtalere:
2x http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=71166.

Det hele kommer til at stå samlet på en vogn, så det kan transporteres. 
Jeg er bevidst om at det nok ville være mere ideelt at købe højtalerenhederne seperat og så samle dem, men budgettet var presset. Gode råd og andet er meget velkomment.

Jeg ville vælge en anden forstærker, da den du har valgt/købt er en klasse A/B forstærker som desværre er utrolig energi ineffektiv og du kommer til at løbe hurtigt tør for strøm. Du skal istedet kigge efter en klasse D-forstærker, såsom bassface 4.2 eller Pioneer 8604.

14 minutes ago, quno said:

Jeg ville vælge en anden forstærker, da den du har valgt/købt er en klasse A/B forstærker som desværre er utrolig energi ineffektiv og du kommer til at løbe hurtigt tør for strøm. Du skal istedet kigge efter en klasse D-forstærker, såsom bassface 4.2 eller Pioneer 8604.

Tak for svar. Jeg har også haft kig på en bassface 4.2, og det er nok den jeg ender med at gå med.
Mit næste spørgsmål går så på:

Jeg har læst at en bassface 4.2 leverer 200w x 2 RMS @ 4 OHM. Men da mine højtalere begge er 8 OHM, ville det så være en bedre idé at parallelforbinde dem og køre dem på 1 kanal? 

8 minutes ago, Wootootoot said:

Tak for svar. Jeg har også haft kig på en bassface 4.2, og det er nok den jeg ender med at gå med.
Mit næste spørgsmål går så på:

Jeg har læst at en bassface 4.2 leverer 200w x 2 RMS @ 4 OHM. Men da mine højtalere begge er 8 OHM, ville det så være en bedre idé at parallelforbinde dem og køre dem på 1 kanal? 

Det vil give det samme, men jeg ville aldrig investere i de højtalere. Det er sgu noget lort.

Her vil jeg bruge de tre N'er.
Nej Nej Nej.

Du kan få nogle bedre og sikre batterier end dem der.

Forstærkeren er en Klasse A/B hvilket vil medføre at du kun vil kunne holde fest de første to dage så er dine batterier døde og efter festivallen er din penge pung og batterier døde da du har brugt pengene på opladning og ikke bajere.

Højtalerene er noget billigt skrammel, find nogen bedre på DBA fx.

Kig under nyttige tråde fanen her på forummet. Der massere af lærigt læse matriale og jeg har en tråd med gode køb.

Jeg gik ud fra at du havde købt det meste siden du nævnte at lyden er god nok?

Hvis du ikke har købt noget som helst af det, så gør som Ganon siger: Kig i de nyttige tråde her på siden. Der findes bedre alternativer til alle dine valg.

31 minutes ago, Ganon said:

Her vil jeg bruge de tre N'er.
Nej Nej Nej.

Du kan få nogle bedre og sikre batterier end dem der.

Forstærkeren er en Klasse A/B hvilket vil medføre at du kun vil kunne holde fest de første to dage så er dine batterier døde og efter festivallen er din penge pung og batterier døde da du har brugt pengene på opladning og ikke bajere.

Højtalerene er noget billigt skrammel, find nogen bedre på DBA fx.

Kig under nyttige tråde fanen her på forummet. Der massere af lærigt læse matriale og jeg har en tråd med gode køb.

Højtalerne som jeg linkede har jeg haft stående i et par år, og det var sådan set derfor jeg ville bruge dem. 

Kan det betale sig at købe 2x Behringer b1220 toppe og bruge alle 4 enheder, eller måske 2 bunde som Behringer b1500x og bruge sammen med de højtalere jeg linkede og så koble dem på en bassface 4.2?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.