Jump to content
Festivalanlæg dk

Opbevaring af elektronik!

emil1231
 Share

Recommended Posts

Hej derude, så det den tid på året igen!

Sidste år havde jeg bygget en Cubo15 til min Boominator, og havde placerede forstærker og elektronik i en seperat kasse på jorden, som så var koblet til batteriet, som også bare stod på jorden. Det hele var koblet til med Powercon og Speakon stik, som jeg selv syntes var skide smart. 
Her lærte jeg to vigtige ting: 1. fulde mennesker falder over ting på jorden :D 2. Elektronik og batteri skal være aflåst. Og at det ville da også være fedest hvis batteri og forstærker var samlet ét sted.

Så jeg vil rigtig gerne høre hvad I, med samme set-up, har gjort for at opbevarer jeres elektronik og batteri(er)?

Du kan tjekke vores elektronikkasse ud http://imgur.com/a/U8dWp

Den er bygget fra bunden af i en flightcase konstruktion, alt sammen fra Thomann. Bygget i 6mm filmet krydsfiner og blåt plexiglass.

Fungerer super smart. Kassen er blot placeret inde i vores vogn så ingen langfingrede kan komme til den

EDIT: Nu er der også kommentarer til hver enkelt billede!

9 hours ago, Alfred said:

Den er bygget fra bunden af i en flightcase konstruktion, alt sammen fra Thomann. Bygget i 6mm filmet krydsfiner og blåt plexiglass.

Fungerer super smart. Kassen er blot placeret inde i vores vogn så ingen langfingrede kan komme til den

Fedt Alfred. jeg er selv igang med noget lignende i en gammel aflagt flightcase. Jeg er dog lidt i tvivl omkring evt. varmeproblemer. Jeg har selv en Bassface 4.2, som er brokoblet til 2 4 ohm toppe og 2 cubo'er til en bassface 1.2. Jeg kan se du har en blæser i din, men hvad er dine erfaringer med hensyn til dette?

5 hours ago, Frederik-Hagelund said:

Fedt Alfred. jeg er selv igang med noget lignende i en gammel aflagt flightcase. Jeg er dog lidt i tvivl omkring evt. varmeproblemer. Jeg har selv en Bassface 4.2, som er brokoblet til 2 4 ohm toppe og 2 cubo'er til en bassface 1.2. Jeg kan se du har en blæser i din, men hvad er dine erfaringer med hensyn til dette?

Det har aldrig været noget problem, selvom det var ret dårlig udluftning inde i vores store vogn. Vores blæser virkede ikke altid, så nogle gange åbnede vi låget og satte kassen udenfor. Men har du bare en ordenlig blæser burde det sagtens gå

Just now, Alfred said:

Det har aldrig været noget problem, selvom det var ret dårlig udluftning inde i vores store vogn. Vores blæser virkede ikke altid, så nogle gange åbnede vi låget og satte kassen udenfor. Men har du bare en ordenlig blæser burde det sagtens gå

Ja okay. Der er 2 huller i min flight case, som har været brugt til cdafspillere, så det giver en del udluftning, er bare lidt nervøs for de 2 brokoblede 4 ohm højtalere, som er lige det bassface 4.2'eren kan trække, så kunne forestille mig at det varmede en del. Jeg havde ikke ummideltbart nogle planer om en blæser, men det er vel bare at se hvordan det går og hvis den bliver varm må man åbne den som du siger. Nogle åbenlyse tegn på lyden, som betyder den er ved at være for varm?

20 minutes ago, Frederik-Hagelund said:

Ja okay. Der er 2 huller i min flight case, som har været brugt til cdafspillere, så det giver en del udluftning, er bare lidt nervøs for de 2 brokoblede 4 ohm højtalere, som er lige det bassface 4.2'eren kan trække, så kunne forestille mig at det varmede en del. Jeg havde ikke ummideltbart nogle planer om en blæser, men det er vel bare at se hvordan det går og hvis den bliver varm må man åbne den som du siger. Nogle åbenlyse tegn på lyden, som betyder den er ved at være for varm?

Ved ikke om du kan høre det på lyden, men jeg ville klart anbefale en blæser når du har en lukket kasse

On 24/5/2016 at 00:16, Alfred said:

Den ser godt nok fed ud! Der er desværre ikke penge til at bygge en vogn i år, men er kommet frem til at jeg bygger en kasse, som sidste år, og så samler jeg både elektronik og batteri i en, med lås og hele molevitten (fulde mennesker skal ikke rode med elektronik). Tak! :) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.