Jump to content
Festivalanlæg dk

Alternativ billigere løsning?

roskildeguy13
 Share

Recommended Posts

Hey jeg har sammensat det her sæt, men jeg synes det er blevet lidt krydret!

Har i evt. input til gode alternativer (til de tre link), som stadig vil kaste en god lyd til festivals/park/strand brug :)

2x 8 tommer enheder https://www.monacor.dk/produkter/8-4/vnr/100710/
2x Horn tweeteer https://www.monacor.dk/produkter/horndrivere/vnr/103170/
1x delfilter https://www.monacor.dk/produkter/delefiltre-1/vnr/126460/
1x maxamp20.
1x bluetooth modul.

Ja til dels :) jeg vil gerne bygge højtaleren, så jeg ikke ende med bunden og en høj frekvens, men en god balance med en god bund. ikke at det skal være i verdensklasse! men et fair lydbillede :)

Det er ikke for sjov :) Jeg vil gerne, bygge et solidt anlæg og prøve at skære så meget på budgetet som muligt, men 600-700 kr. pr. enhed og 400 kr. for delfilter, plus de 500 kr. for horn tweeter, gør lidt ondt :) hvis kufferten var større ville jeg klart bruge HP10W eller ligende, men tænker at der måske var et alternativ på 8¨

Nu er det jo altid farligt at give sig i kast med noget, hvis man ikke har den nødvendige erfaring. Det virker ikke til, at du er super erfaren, og så at smide 600 kroner efter hver enhed, det virker lidt naivt i min verden. I hvert fald, hvis du forventer et godt resultat. Det samme vil jeg sige om, at smide dem i en kuffert, som slet ikke er afstivet eller designet til højttalerne. 

Det tætteste jeg kommer på et alternativ er boominator Mini. 

Jeg siger ikke, at du ikke kan eksperimentere med at designe  dit eget anlæg, men jeg siger, at hvis du ikke har prøvet det før, så er det dyrt og ender højest sandsynligt ikke ud i noget super godt første gang :)

I øvrigt kan alle færdiglavede filtre ikke bruges til alle højttaler, da hver højttaler har deres egen impedans kurve afhængigt af frekvensen. 

30 minutes ago, Ganon said:

Der ikke flere enheder til Boominator mini, da jeg købte de sidste :)

Der kan man bare se. Så har jeg i det mindste mulighed for at blære mig med, at jeg er en af de få mennesker på jorden, som har en mini!

Jeg tror at du skal overveje nogle mindre enheder end 8 tommere, og hvis du insisterer, så kun én. Jeg tror i hvert fald at det er svært at få det til at lyde godt med bassen, da kuffertens volumen er noget begrænset. Måske skal du endda bare have to coax-enheder, og så undvære delefiltre og tweeterne. Man kan købe disse brugt, og så slipper du får at tabe en masse penge på gulvet, hvis det nu ikke fungerer. 

19 hours ago, Alex said:

Nu er det jo altid farligt at give sig i kast med noget, hvis man ikke har den nødvendige erfaring. Det virker ikke til, at du er super erfaren, og så at smide 600 kroner efter hver enhed, det virker lidt naivt i min verden. I hvert fald, hvis du forventer et godt resultat. Det samme vil jeg sige om, at smide dem i en kuffert, som slet ikke er afstivet eller designet til højttalerne. 

Det tætteste jeg kommer på et alternativ er boominator Mini. 

Jeg siger ikke, at du ikke kan eksperimentere med at designe  dit eget anlæg, men jeg siger, at hvis du ikke har prøvet det før, så er det dyrt og ender højest sandsynligt ikke ud i noget super godt første gang :)

I øvrigt kan alle færdiglavede filtre ikke bruges til alle højttaler, da hver højttaler har deres egen impedans kurve afhængigt af frekvensen. 

Det har du ret i det er. 
Jeg har bygget en masse anlæg og flere års erfaring samt meget interesse inde for området. Jeg har ikke sagt at jeg smider 600 kr. pr. enhed. Det ville være utrolig dumt, medmindre du ved at det virkelig sparker røv. Ang. kuffert ved jeg ikke hvad du har af erfaringer med dem. jeg har testet mange typer kufferter, og er kommet frem til en god måde af isolere og forstærke kabinettet.
Det er rigtigt det var et delfilter der passer over det setup.
tak for svar.

Nu beder du også om alternativer til de tre ting du har linket øverst oppe - men det er jo også lidt svært at komme med hvis vi ikke ved hvilken størrelse din kuffert har og præcis hvad du går efter ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.