Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator skratter. Hjælp.

TauberTruthorn
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er så småt ved at være færdig med min boominator, som umiddelbart er bygget lige efter bogen.

Jeg har dog et problem, da jeg havde koblet kontakten fra forstærker til batteri begyndte højre side af min boominator at skratte. Jeg byttede rundt på højre og venstre og nu var problemet så bare i venstre side af boominatoren. I den frustration over at lortet ikke virkede kom jeg også til at sprænge en sikring. Det skal siges at jeg har lukket min gain som et lille eksperiment. 

Nu er mit spørgsmål så om der er nogle der kan se noget galt i den lille historie jeg lige har skrevet, og om der er nogle der(jf. Ovenstående) kan se hvad mit problem er. 

1 minute ago, Ganon said:

Hvor sidder din kontakt?
Hvordan sprang du sikringen?

hvad er dit eksperiment med gain og har du lukke begget gain?

Den sidder på pluspolen, mellem batteri og forstærker, sikringen sidder på siden mellem kontakten og batteri.

Jeg kom til at røre minus pols ledningen, som sad i forstærkeren med plus pols ledningen som jeg skulle til at sætte til forstærkeren, og bom fuse popped.

Ikke decideret noget eksperiment. Jeg har lukket begge gains. En ven sagde at jeg kunne prøve at gøre noget ved lyden tidligere i byggeprocessen ved at lukke dem.  

Spørg hvis du ikke forstår :-)

Kan ikke se hvorfor den skulle skratte pågrund af det. prøv at tage nogle billeder.

Lukket gain kan spare strøm hvis du bruger en kilde med høj gain output, men det sjældent en boominator bliver sat til noget med high gain.

1 hour ago, Alex said:

Kunne også godt lyde som et dårligt minijack kabel eller bøsning. Tjek med et andet kabel.

1 hour ago, Ganon said:

Kan ikke se hvorfor den skulle skratte pågrund af det. prøv at tage nogle billeder.

Lukket gain kan spare strøm hvis du bruger en kilde med høj gain output, men det sjældent en boominator bliver sat til noget med high gain.

Tak for input guys. Jeg har tjekket med forskellige kabler, kan det være audio input kablet der går ind i forstærkeren jeg har været for voldelig ved? 

Jeg kan eventuelt lige smide nogle billeder i morgen :-)

Det kabel jeg snakker om hedder vidst JST stik. 

1 hour ago, TauberTruthorn said:

Tak for input guys. Jeg har tjekket med forskellige kabler, kan det være audio input kablet der går ind i forstærkeren jeg har været for voldelig ved? 

Det var det jeg tænkte, ja :) 

I og med at problemet skifter side når du bytter rundt på højre og venstre indgangssignal i din forstærker har du isoleret problemet til at komme fra før forstærkeren, så enten brummer din telefon i den ene kanal eller også er der en overgang eller lignende i den ene kanal i dit kabel.

Send gerne billeder af setupet som Ganon foreslår, så kan vi lettere se om der er noget åbenlyst forkert eller om det er et spørgsmål om at skifte kabler og afspiller indtil problemet er væk :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.