Jump to content
Festivalanlæg dk
viktor

Beregner til batteritid

Recommended Posts

Ny version her: http://www.festivalanlaeg.dk/topic/2021-downloadbatteritidsberegner/ 

Jeg har lavet en et excel ark, hvor man kan plotte sit setup ind for og få de forskellige tal, herunder forventet batteritid, ud. Tænker I også kan bruge det :) Jeg vil løbende opdatere arket og re-uploade det i denne tråd, så tag evt. og subscribe til tråden her, hvis du vil have notifikationer om opdateringer til det. Forbrugsregner Beta 0.1.xls[/attachment:32kl35o6] Jeg ser gerne i skriver input og udvidelser til listen over enheder, som I kender (gennemsnits-)forbruget på Ps. Det er en beta, så fejl kan være at finde, og naturligvis holdes jeg eller andre ikke til ansvar for, hvis den ikke rammer præcist ift. virkeligheden. Teori ikke altid lig praksis :)

Edited by viktor

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Re: Beregner til batteritid Super fedt lavet, jeg kan dog ikke sætte kryds i feltet med konverter. Den siger feltet er beskyttet.

Re: Beregner til batteritid Altså jeg får et meget usansynligt resultat der hedder, at jeg kan spille i 2,88 timer, og det er med det setup der står i min beskrivelse, sidste år kunne jeg på det halve af hvad jeg har med i år spille hele festivalen uden opladning, og havde strøm nok til en uge mere. hvad kan jeg have skrevet forkert? http://img100.imageshack.us/img100/9482/20329959.jpg (jeg er dog godt opmærksom på at det bare er en demo, men i så fald at der er en fejl ved skemaet kan du så bruge det til at rette det) :)

Re: Beregner til batteritid Hvad havde du med sidste år. Og hvad har du med i år? Så kan jeg lige beregne hvad det burde give af batteritid. Husk at liste om hvert batteri er forbrugsbatteri eller bilbatteri. Husk at liste hvad hver højtalers impedans er (eller bare link til den) Link til forstærkerne

Re: Beregner til batteritid

Nogle der kender TK2050 strømforbrug ved 24v 8ohm højtalere??
Ca. 14.4W stereo (altså begge kanaler)

Re: Beregner til batteritid Saturnus, sidste år havde jeg: havde http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1319 + 2 stk http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=42 + 2 stk. http://www.hoejttalerbutikken.dk/produc ... roduct=223 batterierne var et 230ah 12v lastbilbat. og det andet var et 65ah 12v bilbat. i år har jeg en anden forstærker med http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1478 og så bare 4 af hver højtalerelement samt 2 stk 60ah 12v bilbatterier og det samme lastbilbat.

Re: Beregner til batteritid Med andre ord kørte du på 12V sidste år eller havde du konverter? Og hvad med i år, regner du med at køre på 12V eller 24V eller endnu højere? Men jeg ved allerede nu hvad fejlen du har lavet er. Du har listet højtaleres formodede spidseffekt. Det er ikke hvad der menes med enheder. Der menes forbrugsenheder, altså forstærkerens gennemsnitlige forbrug.

Re: Beregner til batteritid nej nej, jeg havde den i serie, det har jeg også i år, altså 24v sidste år og 36v i år. aah, ach soo. så forstår jeg bedre hvorfor jeg får så lidt "spilletid"

Re: Beregner til batteritid En hurtig beregning siger at du sidste år havde til 60 timer ved max volumen. I år vil du have til ca. 27 timer ved max volumen. Hvor meget du rent faktisk spiller ved max volumen vil selvfølgelig have afgørende indvirkning på batterilevetiden.

Re: Beregner til batteritid Ja det giver klart nok sig selv, altså at det kommer an på hvor meget jeg spiller på max volumen. btw. ved godt det er lidt off topic, men hvis jeg gerne vil hører din boominator, hvor er du så at finde? ca.

Re: Beregner til batteritid Nogle der kender hvor mange watt, alle tingene i en classic boominator/halv Boominator bruger, har ikke lige kunne finde det selv :)

Re: Beregner til batteritid 4.4W ved max volumen. Som regel omkring 1W i snit. I en halv er det 2.4W ved max volumen. Og som regel omkring 1W i snit. Man sparer ikke tomgangsstrøm som er det meste af forbruget.

Re: Beregner til batteritid Det er ikke dine højtalere der i princippet bruger strøm. Det er forstærkeren. Wattopgivelser på højtalere er fuldkommen ligegyldige. De siger ingenting om nogetsomhelst brugbart. Hverken hvor meget strøm de bruger, hvor højt eller godt de kan spille. Det eneste de siger er hvor mange watt de kan klare før de brænder af. Og det er fløjtende ligegyldigt. Det du linker til er en 4x60W (i 4 ohm) klasse AB forstærker. Den bruger ca. 133W ved max volumen. Så på et standard bilbatteri holder det ca. 2 timer ved max volumen.

Re: Beregner til batteritid Med andre ord er det ikke en særlig god forstærker (hvad angår effektivitet) :)

Hey' date=' er det bare mig, eller kan man ikke længere hente Viktors vedhæftede excel ark?[/quote'] Okay, min fejl. Williams link her i bunden virkede.

Vær dog opmærksom på at min var midlertidig, jeg har blot ikke slettet filen, så vi må lige få den lagt op i FAQ'en hvis ikke den ligger der i forvejen. Viktor, jeg har ikke længere adgang til FAQ'en så kan du ikke smide beregneren derind så den altid er til at hente istedet for at bruge den lettere utilregnelige søgefunktion her på sitet? ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..