Jump to content
Festivalanlæg dk
Viktor

Beregner til batteritid

Recommended Posts

Hvis de er helt ny og samme model osv så kan i godt :) ellers skal i ha fat i en converter. Og ja 144 timer. Kan godt være strømforbruget er på 13-14w men ca. 13 vil nok være et godt bud hvis man antager den bruger en lille smugle mere strøm end en amp9 som er lidt mere effektiv.

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

du kan også godt lave en seriekobling med 2 batterier der ikke er i samme stand - MEN det vil være det batteri der er i ringeste stand der bestemmer kapaciteten. En step-up converter vil til enhver tid være at foretrække, i hvertfald efter min mening :)

Yep- efter at ha tænkt lidt over det, så vælger vi nok også at smide en converter på, så vi kan køre et batteri ad gangen- Nogen der ved hvor man køber sådan en-

Yep- efter at ha tænkt lidt over det, så vælger vi nok også at smide en converter på, så vi kan køre et batteri ad gangen- Nogen der ved hvor man køber sådan en-
www.ebay.co.uk

Kan man ikke finde en converter (12-24 V 10 A) i DK, der er til at betale- ??
Det er ikke lykkedes mig. Hvis den skal bruges på RF så er det lidt et sats at bestille hjem fra Kina nu, så bedste alternativ må være at betale lidt mere og få den fra UK.

Nu bestilte jeg den her: http://www.ebay.co.uk/itm/DC-STEP-UP-Converter-DC-12V-to-24V-10A-240W-Boost-Power-Available-in-UK-/131205885671?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item1e8c7aeee7 Jeg håber det er den rigtig :) til en STA508, hvorfra ved jeg at det skulle være en 10A (ud over at alle siger det skal det) Jeg er også lidt i tvivl om ledningsnettet og har et par spørgsmål- er det forstået rigtigt at jeg skal ha en sikring mellem batteri og converteren og igen en sikring mellem converter og forstærker? (og disse skal være 10A??) #Phaedras, jeg så dit link lidt for sent, (kan heller ikke lige se hvor mange A den er på?)

En strømforsyning et dette tilfælde en 12 til 24v converter skal levere en smugle flere ampere end forstærkeren maksimalt trækker. For en tk2050 er det tæt på 10A så derfor skal den være på 10A

En strømforsyning et dette tilfælde en 12 til 24v converter skal levere en smugle flere ampere end forstærkeren maksimalt trækker. For en tk2050 er det tæt på 10A så derfor skal den være på 10A
Tak! Hold da op jeg bliver klogere! og sikringerne og deres placering, skal der en 10A efter batteri og igen en efter converteren?

Hvad skal jeg plotte ind på forbrug i watt, hvis jeg bruger en Mini MKll TA2024 og 2 x HP-10T? :-)

Det er svært at sige, kommer meget an på hvilket noget musik du hører. Musik er jo ret dynamisk. Et flere diskussioner herinde, tror jeg et rimeligt bud er omkring 0.3A-0.35A hvilket burde give dig omkring 15timers spille tid på maks hvis du bruger et 7.2Ah batteri. Men igen, det kommer an på det musik du hører. Hører du nonstop klassisk Mozart, så holder det nok noget længere tid end hvis du hører SkrilleX.

Jeg er lidt lost.. Hvis jeg nu siger jeg har en maxamp 20, et forbrugsbatteri på 100 Ah og 2 30w enheder hvor lang tid vil jeg så kunne spille? Undskyld jeg spørg om noget som sikkert er super nemt :)

Jeg er lidt lost.. Hvis jeg nu siger jeg har en maxamp 20' date=' et forbrugsbatteri på 100 Ah og 2 30w enheder hvor lang tid vil jeg så kunne spille? Undskyld jeg spørg om noget som sikkert er super nemt :)[/quote']

Skal jeg læse det som at en Maxamp20 bruger 3watt ved fuld volumen, og hvis ja, ved hvilken modstand på højtalerne? Jeg planlægger at bygge mini boominatoren med Aura NS525 eller Monacor SP60/8.... Afhænger lidt af hvilken batteritype jeg lander på. 41Hz virker utilgængelig kan jeg derfor ikke umiddelbart få fat i en Amp6, derfor overvejer jeg Maxamp20 eller en Ta2020/2021.... Endnu en gang tak for input på ovenstående Saturnus ;)

Ud fra tidligere posts, så må de 3 watt være med højttalere på 8 ohm. Maxamp20 er en super forstærker til billige penge, og det gør det endnu bedre, at den er så udbredt rundt omkring.

Tag du bare en Maxamp 20. Jeg har både AMP6 og Maxamp 20 og en AMP6 er ikke besværet værd. Ulemper ved AMP6, i forhold til Maxamp: 1. Dyrere. Så vidt jeg husker 350 usamlet, eller 500 samlet. 2. Usamlet tager den time eller to med en loddekolbe at samle, med risiko for, at skidtet ikke virker. 3. Ikke sikret mod kortslutning af terminalerne. 4. Ikke sikret imod, at du tilslutter strømterminalerne omvendt (+/-). 5. Har ikke indbygget køling. Fordele ved AMP6: 1. Et par Watt kraftigere. 2. Lettere at reparere selv (men en ny Maxamp er så billig, at det nærmest er ligegyldigt). 3. Lyder muligvis bedre. Det ved Saturnus sikkert, men jeg har ikke sammenlignet direkte. Derudover er vi flere, der har ekstra Maxamps med på Roskilde, i tilfælde af, at vi selv eller andre brænder deres af. :)

Tag du bare en Maxamp 20. Jeg har både AMP6 og Maxamp 20 og en AMP6 er ikke besværet værd. Ulemper ved AMP6, i forhold til Maxamp: 1. Dyrere. Så vidt jeg husker 350 usamlet, eller 500 samlet. 2. Usamlet tager den time eller to med en loddekolbe at samle, med risiko for, at skidtet ikke virker. 3. Ikke sikret mod kortslutning af terminalerne. 4. Ikke sikret imod, at du tilslutter strømterminalerne omvendt (+/-). 5. Har ikke indbygget køling. Fordele ved AMP6: 1. Et par Watt kraftigere. 2. Lettere at reparere selv (men en ny Maxamp er så billig, at det nærmest er ligegyldigt). 3. Lyder muligvis bedre. Det ved Saturnus sikkert, men jeg har ikke sammenlignet direkte. Derudover er vi flere, der har ekstra Maxamps med på Roskilde, i tilfælde af, at vi selv eller andre brænder deres af. :)
Jeg kan nu godt lige at hygge mig med loddekolben…. Havde det i hvertfald hyggeligt med at bygge min Amp9, efter SMD dioderne var loddet på… Men super, tror det bliver en Maxamp6. Har indtrykket af at strømforbruget ligner TA2020/Amp6 anyways. Så der er ikke så meget at hente ved at skifte over til en af de andre.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..