Jump to content
Festivalanlæg dk

2 forstærkere - Opsætning

Rydland
 Share

Recommended Posts

Hej Derude.

Vi byggede for en del år siden efterhånden, noget der minder om en Boominator(vi var unge, dumme og fulgte ikke planen helt). Den har givet os meget glæde, men nu fik jeg lyst til at hive den frem og opgradere den lidt inden Roskilde festivalen. Jeg har ikke fulgt med siden vi byggede den, men har læst lidt rundt omkring for at prøve at komme up to date. Jeg har bestilt en TK2050, som jeg vil sætte i på 24V og vi har i forvejen en AMP6. Jeg har lavet en lille tegning over vores opsætning med lydkabler, og så vil jeg egentlig bare høre om vi gør det rigtigt, eller i har nogen forslag. De røde streger er ledninger. En slukket forstærker kan vel godt tåle at få input fra en mp3, ikke? Strømdelen burde jeg have styr på, men ellers skriver jeg når vi kommer til det :)

Håber i kan hjælpe med svar og at det giver mening :)

God festival og sommer derude.

Mvh Rydland

PS: Undskylder på forhånd hvis dette spørgsmål er besvaret før. Har prøvet at læse op på det herinde og andre steder.

Anlæg01.jpg

4 hours ago, Rydland said:

Tak for svaret Frederik :) Jeg har investeret i en 3 polet vippekontakt: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H12600 - Tænker at den kan gøre jobbet?

Hey Rydland. Det er dersværre lidt svært når du jo selvfølgelig har 2 kanaler i hvert fald. Jeg tænker umiddelbart at du kan lave noget der slukker for den indbyggede MP3, så når der bliver sat jack i, så slukker man bare for MP3en. Og ligeså omvendt hvis man så bruger MP3en. Det du så gør er at lede kablerne fra begge over i en uden en kontakt mellem

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Hey Rydland. Det er dersværre lidt svært når du jo selvfølgelig har 2 kanaler i hvert fald. Jeg tænker umiddelbart at du kan lave noget der slukker for den indbyggede MP3, så når der bliver sat jack i, så slukker man bare for MP3en. Og ligeså omvendt hvis man så bruger MP3en. Det du så gør er at lede kablerne fra begge over i en uden en kontakt mellem

Det er altså intet problem at bruge den kontakt, det er typisk sådan man ville gøre det. Vi bruger præcis samme setup i vores system.

Hvis du kigger i et jackstik vil du se at der netop er 3 poler: en højre +, en venstre + og et fælles 0. Derfor ville man netop bruge en 3-pols kontakt af typen Rydland linkede til.

1 hour ago, Alfred said:

Det er altså intet problem at bruge den kontakt, det er typisk sådan man ville gøre det. Vi bruger præcis samme setup i vores system.

Hvis du kigger i et jackstik vil du se at der netop er 3 poler: en højre +, en venstre + og et fælles 0. Derfor ville man netop bruge en 3-pols kontakt af typen Rydland linkede til.

Du må undskylde min misvisende kommentar. Det gik lidt hurtigt, troede kun der var to af polerne der kunne lukke strømmen igennem. Ved ikke hvad der lige skete der.

Tak for svar og interesse folk. Jeg kører med det :) Til orientering kan jeg sige at den switch jeg købte ikke "holder" position, den flipper automatisk tilbage. Så man skal lige finde en anden hvis man vil det samme.

6 hours ago, SortePer said:

Jeg vil lige sparke en bemærkning ind her på falderebet ;D
Vi har benyttet os af denne utroligt kælre, og geniale inputswitcher, som benytter sig af phono-kabler til både in- og output! 
kan KUN anbefales!! :) 
https://www.av-cables.dk/Phono-switche/hq-3-vejs-phono-omskifterboks-guldbelagt.html

Har også brugt samme, men synes den gik noget nemt i stykker i skifteren? Men den er smart hvis man skal skifte over :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.