Jump to content
Festivalanlæg dk

Vinklubbens anlæg 2016-2017

Eis
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Jeg og en ven er i gang med anlægget til årets Roskilde. Vinklubben hedder vi og i kan finde os i Clean Out Loud området.

Det består af:

• Pioneer GM-D8604
  • Cubo15 ext. med Eminence Kappa 15LFA
  • 2x Behringer B215XL
  • 110w solcelle
  • 10a Laderegulator
  • 1x 86 LED par lampe fra eBay (link) (Vi havde 2, men den ene brændte sammen med det samme...)
  • Ca. 2 meter varm hvid LED strip til under vognen og i cubo.
  • USB diskokugle (link)
  • 1x 80ah forbrugsbatteri
  • 1x 80ah bilbatteri
  • Numark IDJ Live II mixerpult

Ledningsdiagram for højtaler delen, som forbrugsbatteriet skal levere strøm til. Jeg er usikker på om dette vil fungerer? Skal vi lade være med at kører forstærkeren fra laderegulatoren f.eks?

Billede 08-06-2016 16.11.15.jpg

Målet er at bygge noget lignende dette.

12512640_687439654727758_5131810911582305943_n (1).jpg

Post opdateres når byggeret begynder at ligne noget.

Fedt! har selv et lignende med cubo 15 og 2x jack 12. Det lyder super fedt.. I ka evt overveje at få nogle lidt kraftigere toppe da eurolive højttalerne næppe kan følge så godt med hvis i bygger ud med en ekstra cubo som jeg kan se på designet ikke børe være noget problem :)

14 minutes ago, palmedrengen said:

Fedt! har selv et lignende med cubo 15 og 2x jack 12. Det lyder super fedt.. I ka evt overveje at få nogle lidt kraftigere toppe da eurolive højttalerne næppe kan følge så godt med hvis i bygger ud med en ekstra cubo som jeg kan se på designet ikke børe være noget problem :)

Vi har ikke tænkt os at have 2 Cuboer. Jeg ved ikke om jeg forstår. Jeg synes vores toppe spiller rigtig højt og én cubo er fint.

4 hours ago, Eis said:

Billede 08-06-2016 16.11.15.jpg

Det ser super godt ud, og meget velplanlagt. Mht. elektronik, så ved jeg bare hvor kablerne skal hen og har ikke personligt lavet en plan, men det er en god måde at sikre sig, at det hele virker!

Og netop fordi i har lavet jeres plan, har vi mulighed for at komme med forslag. Jeg mener at jeg har læst et sted, at man ikke bør køre forstærker og solpanel ud på samme strøm-net. Det vil sige, at vi burde overveje at have 2 systemer. Et til opladning af batterier og et til forstærkeren. Det har noget med laderegulatoren at gøre, men kan ikke desværre udtale mig om det. Det slog mig bare lige :) 

En anden ting er, at jeres laderegulator kun kan trække 10a, så tror det bliver noget af nogle lange varme dage, hvis den hele tiden skal have store mængder strøm igennem sig. I kunne, hvis i vælger at beholde planen, smide en blæser på den, så den ikke er alene i hedens kamp :)

Ellers thumbs up!

26 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Det ser super godt ud, og meget velplanlagt. Mht. elektronik, så ved jeg bare hvor kablerne skal hen og har ikke personligt lavet en plan, men det er en god måde at sikre sig, at det hele virker!

Og netop fordi i har lavet jeres plan, har vi mulighed for at komme med forslag. Jeg mener at jeg har læst et sted, at man ikke bør køre forstærker og solpanel ud på samme strøm-net. Det vil sige, at vi burde overveje at have 2 systemer. Et til opladning af batterier og et til forstærkeren. Det har noget med laderegulatoren at gøre, men kan ikke desværre udtale mig om det. Det slog mig bare lige :) 

En anden ting er, at jeres laderegulator kun kan trække 10a, så tror det bliver noget af nogle lange varme dage, hvis den hele tiden skal have store mængder strøm igennem sig. I kunne, hvis i vælger at beholde planen, smide en blæser på den, så den ikke er alene i hedens kamp :)

Ellers thumbs up!

Ja eller måske bare køre load direkte på batteriet også smide et voltmeter på og selv holde øje med spændingen :)

Laderegulatoren kan ikke holde til at have Pioneer forstærkeren tilsluttes til load, så forstærkeren skal forsynes direkte fra batteriet. 

Du kan sagtens lade og spille fra samme batteri, så ingen grund til at køre det over 2 forskellige "systemer" :)

Laderegulatoren har ikke brug for afkøling, de plejer at klare det fint. Vi havde også kun 10 A laderegulatorer, og vores solcelle kunne levere cirka 7 ampere, og det virkede fint uden at de blev specielt varme. Vores kasse til batteri og lignende havde dog et par udluftningshuller og var malet hvidt :) 

Dog skader ekstra køling ALDRIG, det gør kun varme ;)

1 minute ago, Alex said:

Laderegulatoren kan ikke holde til at have Pioneer forstærkeren tilsluttes til load, så forstærkeren skal forsynes direkte fra batteriet. 

Du kan sagtens lade og spille fra samme batteri, så ingen grund til at køre det over 2 forskellige "systemer" :)

Laderegulatoren har ikke brug for afkøling, de plejer at klare det fint. Vi havde også kun 10 A laderegulatorer, og vores solcelle kunne levere cirka 7 ampere, og det virkede fint uden at de blev specielt varme. Vores kasse til batteri og lignende havde dog et par udluftningshuller og var malet hvidt :) 

Jeg kørte min pioneer fint over solcelleregulatoren, men det var dog kun 10 min, så kan godt være det havde gået galt over længere tid :) 

1 minute ago, MartinHansen said:

Jeg kørte min pioneer fint over solcelleregulatoren, men det var dog kun 10 min, så kan godt være det havde gået galt over længere tid :) 

Var det på fuld smæk du spillede så? :) 

15 minutes ago, Alex said:

Kan man så stadig tilslutte noget til load på regulatoren?

11 hours ago, palmedrengen said:

Min laderegulator med mit setup (cubo 15, 2xjack12, pioneer) slår kun fra når vi hører Euphoria af loreen :D

skal lige ha lavet det om til i år

Ja, det vigtigt den sang kan brages dauda

6 hours ago, MartinHansen said:

@Eis hvad er din plan med den usb disco kugle. jeg har selv en, men synes bare det usb kabel er vanvittigt skrøbeligt :P 

Ja @MartinHansen, det tror jeg skam også det er. Jeg havde den med sidste år på et mindre anlæg, hvor jeg hang den op i en stang og med et 3m USB-forlængerkabel med. Og har efterfølgende brugt den til utallige fester og arrangementer. Den funker stadig!

Vi er snart færdige med at bygge anlægget. Malingen er påbegyndt og nu mangler der bare at blive påsat solcelle-taget hvor lyset også skal hænge på. Beerpong bordet er kommet om på bagsiden i stedet som på tegning ovenfor.

13453284_717781618360228_1802657419_o.jpg

30 minutes ago, Eis said:

Vi er snart færdige med at bygge anlægget. Malingen er påbegyndt og nu mangler der bare at blive påsat solcelle-taget hvor lyset også skal hænge på. Beerpong bordet er kommet om på bagsiden i stedet som på tegning ovenfor.

Hvis I kan, så vend højttaleren om på jeres Cubo. I får lidt mere lydstyrke så :)

42 minutes ago, Eis said:

Ser super fedt ud. Du må endelig smide nogle billeder op når i får sat højtaler i og malet færdigt :) 

10 minutes ago, Alex said:

Hvis I kan, så vend højttaleren om på jeres Cubo. I får lidt mere lydstyrke så :)

Læste godt nogle skrev om det i en anden tråd lige før.. Har bare aldrig hørt om det tidligere, men det er desværre for sent nu. Jeg synes dog stadig den giver et pænt lydtryk når vi brokobler den. I hvert fald nok bas til os. Vi er en camp på 20 mennesker og vi har ingen "forventninger" til at fremmede også vil feste ved vores anlæg. Men sker det, er det fedt!

Kan derudover tilføje vi kører med Numark IDJ Live II som mixerpult. Den kører fint med djay pro app'en hvor Spotify kan anvendes (optur) og har ingen anden strømkilde end ens iphone/ipad. Tilgengæld har den ikke Cue funktionen som er ret vigtig.. Men hva faen, det jo bare Roskilde.

6 minutes ago, Eis said:

Læste godt nogle skrev om det i en anden tråd lige før.. Har bare aldrig hørt om det tidligere, men det er desværre for sent nu. Jeg synes dog stadig den giver et pænt lydtryk når vi brokobler den. I hvert fald nok bas til os. Vi er en camp på 20 mennesker og vi har ingen "forventninger" til at fremmede også vil feste ved vores anlæg. Men sker det, er det fedt!

Så er der ikke så meget at gøre jo! I kan sagtens holde en god fest med bare 1 cubo. Der er virkelig smæk på dem :D

Er det en fane enhed i kører med? 

2 minutes ago, Alex said:

Så er der ikke så meget at gøre jo! I kan sagtens holde en god fest med bare 1 cubo. Der er virkelig smæk på dem :D

Er det en fane enhed i kører med? 

Ja det må du nok sige! Det er en Eminence Kappa 15LFA.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.