Jump to content
Festivalanlæg dk

Lys og lyd på samme batteri?

RobinRubin
 Share

Recommended Posts

20 minutes ago, RobinRubin said:

Er det muligt at forbinde både en LED-controller og en GM-8604 på samme batteri? (og muligvis en usb-mobil oplader?)

Vi oplevede megen støj ved at have koblet RGB-controller og forstærker på samme batteri. Man kan dog godt :)

3 hours ago, RobinRubin said:

Er det muligt at forbinde både en LED-controller og en GM-8604 på samme batteri? (og muligvis en usb-mobil oplader?)

Et bilbatteri er jo lavet til, at have både billygter, bilradio, aircondition og andre gadgets til uden problemer :) Så du kan roligt sætte alverdens ting til :)

Jeg oplevede ingen problemer efter, at jeg tilføjede en laderegulator til hele systemet. Ellers var der en lille smule inden, det var dog minimalt. 

Bare husk en ground-loop-breaker, hvis I oplader telefoner, mens I spiller musik på dem (kan ikke huske om det er inbygget i GM-8604)

Har lige været ude for at teste det ved anlægget for at se om der ville komme komplikationer, da der virker til at være blandede erfaringer med det. 

Når soundcontrolleren til LED'erne er til er der ingen problemer, før end at lyset blev tændt, så kommer der en meget skinger pibetone der bliver ved med at spille under musikken.

Jeg overvejer bare at sætte lyset på sit eget batteri, men er der en måde at komme uden om pibetonen hvis jeg gerne ville bruge et batteri af gangen?  

Vi oplader telefoner gennem en lille 5v splitter designet til biler. Vi har ikke hørt nogen lydmæssig forværing, hvis man oplader andre telefoner. Dog outputer anlægget kun ved halv lyd, hvis man prøver at oplade telefonen, som der spilles musik fra. Ingen ide hvorfor, men det er heller ikke slemt nok til, at vi orker at fikse det.

2 hours ago, RobinRubin said:

Har lige været ude for at teste det ved anlægget for at se om der ville komme komplikationer, da der virker til at være blandede erfaringer med det. 

Når soundcontrolleren til LED'erne er til er der ingen problemer, før end at lyset blev tændt, så kommer der en meget skinger pibetone der bliver ved med at spille under musikken.

Jeg overvejer bare at sætte lyset på sit eget batteri, men er der en måde at komme uden om pibetonen hvis jeg gerne ville bruge et batteri af gangen?  

Der findes noget, der hedder en Ground Loop, som måske ville kunne løse problemet. Det letteste er dog, at smide lyset på et andet batteri, vi oplevede nemlig præcis samme problem som jer :)

Jeg har også oplevet problemer med LED-controllere der lavede støj (faktisk i forskellige frekvenser ved forskellige farver/lysstyrker) og det kan godt forekomme ved nogle af de dejlige kina-dele vi elsker så meget :) 
Jeg ville klart anbefale at køre alt "gøgl" på et seperat batteri, så er du også sikker på at folk (telefoner og lyd) ikke sluger din party-time ;D 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.