Jump to content
Festivalanlæg dk

Billig løsning for vogn

Share

Recommended Posts

Hej FA vi har så småt fået bygget vores anlæg meeeen, vi mangler jo en vogn, og har kigget lidt rundt for at se hvilken muligheder der er, nogle som kender nogle billige løsninger så man ikke skal ud og købe en vogn til 1-2k den skal kunne bærer 250kg, vi har prøvet at finde nogle fra nye, men vil høre om der er nogle som kender nogle andre muligheder.

MvH Christopher

I min Camp har vi laver vores egne vogne :) 

vores bærer en cubo15, 90aH forbrugsbatteri, 100w solcelle og 2jack 12 med neo så den bærer vel en 110-120 kilo. Det kan den kun lige klare. Så er spørgsmålet om flere hjul vil kunne klare jobbet. 250kg er virkelig meget. Hvad har i af anlæg?

http://www.primusdanmark.dk/transporthjul-c-133_432.html

Vi har brugt sådan et sæt til 400 men har også en vogn med punkterfrie dæk (de gule)

47 minutes ago, palmedrengen said:

I min Camp har vi laver vores egne vogne :) 

vores bærer en cubo15, 90aH forbrugsbatteri, 100w solcelle og 2jack 12 med neo så den bærer vel en 110-120 kilo. Det kan den kun lige klare. Så er spørgsmålet om flere hjul vil kunne klare jobbet. 

http://www.primusdanmark.dk/transporthjul-c-133_432.html

Vi har brugt sådan et sæt til 400 men har også en vogn med punkterfrie dæk (de gule)

Ja okay, det er også en mulighed vi har fundet en vogn til 500 ca som kan bærer 350kg men det var mere om der var nogle hjul som var billiger som man bare kunne smide på eller en anden løsning :)

1 hour ago, ChristopherB said:

ikke engang prøv at lav et anlæg på 250kg på den vogn.. som i overhovedet. hvis jeg lavede mit anlæg på den vogn ville den dø. og mit vejer det halve af jeres

nu har jeg lige fundet jeres setup og forstår ikke helt hvordan du får det til 250kg?

2 hours ago, ChristopherB said:

Vores anlæg vejede nok 70 kg., og vognen overlevede i cirka 45 minutter på Roskildes underlag. Havde jorden været plan, så ville vognen fint holde, men når der er så mange bakker og sten og jeg ved ikke hvad, så skal der noget robust til tunge anlæg! :)

47 minutes ago, palmedrengen said:

ikke engang prøv at lav et anlæg på 250kg på den vogn.. som i overhovedet. hvis jeg lavede mit anlæg på den vogn ville den dø. og mit vejer det halve af jeres

nu har jeg lige fundet jeres setup og forstår ikke helt hvordan du får det til 250kg?

Sub 40kg 2 højtaler ca 15kg 3 batterier 130kg også selve kassen til anlæget ca 15-25kg så det er ikke så galt.

3 minutes ago, Alex said:

Vores anlæg vejede nok 70 kg., og vognen overlevede i cirka 45 minutter på Roskildes underlag. Havde jorden været plan, så ville vognen fint holde, men når der er så mange bakker og sten og jeg ved ikke hvad, så skal der noget robust til tunge anlæg! :)

hmm ja okay, det er jo rimlig stramt :P hmm hvad hvis man bare passer på?

ellers hvad med sådan en her kan klare 550kg http://www.tectake.dk/traekvogn-maks-550kg

2 minutes ago, ChristopherB said:

Sub 40kg 2 højtaler ca 15kg 3 batterier 130kg også selve kassen til anlæget ca 15-25kg så det er ikke så galt.

hmm ja okay, det er jo rimlig stramt :P hmm hvad hvis man bare passer på?

ellers hvad med sådan en her kan klare 550kg http://www.tectake.dk/traekvogn-maks-550kg

nej. I vil godt kunne bygge det op på det, men så snart i begynder at rulle så går den ikke længere.. det er ikke så fedt at have et anlæg man har brugt over 10.000 på også kan det ikke rykke sig en meter.. 

edit: kender en der engang byggede at anlæg på sådan en vogn og deres anlæg vejede vel maks 100kg. de var nødt til at bære delene ud én efter en da festivallen var slut. 

Just now, palmedrengen said:

nej. I vil godt kunne bygge det op på det, men så snart i begynder at rulle så går den ikke længere.. det er ikke så fedt at have et anlæg man har brugt over 10.000 på også kan det ikke rykke sig en meter.. 

Nej det er rigtigt nok, men skal man ud i de der helt store før det virker?

1 minute ago, ChristopherB said:

Nej det er rigtigt nok, men skal man ud i de der helt store før det virker?

tror godt jeres kan fungere hvis i laver en vogn som vores. Måske smid et par ekstra hjul på bag i. Måske lidt svært at have mere en 2 hjul foran, men bag i er det fint (hjulene forresten skal kunne dreje, mens hjulene bag på er med fast fod)

Vores vogn er lavet på 18mm krydsfiner også de hjul jeg linkede til

1 minute ago, palmedrengen said:

tror godt jeres kan fungere hvis i laver en vogn som vores. Måske smid et par ekstra hjul på bag i. Måske lidt svært at have mere en 2 hjul foran, men bag i er det fint (hjulene forresten skal kunne dreje, mens hjulene bag på er med fast fod)

Vores vogn er lavet på 18mm krydsfiner også de hjul jeg linkede til

Ja tror også vi er ude i sådan en løsning, hvis det skal fungere uden og skulle ud og købe den helt store vogn

mit anlæg vejer som nævnt ca. 130kg al og kan kører uden problemer

Jeres vejer 120kg for højttalere også skal i vel bruge en 30-40 til batteri og lidt til diverse.. det får jeg til 170-180kg.. tror jeg godt kan lade sig gøre. obs. TROR

Altså vores vogne kører rigtig godt. vi har lavet 2, så den ene er til anlæg og den anden er til øl, batterier, sprut, piger osv.

2 minutes ago, ChristopherB said:

Ja tror også vi er ude i sådan en løsning, hvis det skal fungere uden og skulle ud og købe den helt store vogn

det er nemt at bygge.. læg mærke til at der er ekstra lag 18mm krydsfinér der hvor hjulene er skruet på

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.