Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til bunde

Myggenn
 Share

Recommended Posts

Hej, vi leder pt. Efter nogle bunde til mit Roskilde anlæg Tror i at det ville være nok med 1x Omnitronic BX2550 som er 2 gange 15" enheder, 600w 101dB i én kasse, eller ville det være smartere at køre 2 kasser af Omnitronic BX1850 som er 99dB, 600 watt og én 18" enhed pr. Kasse.

( x2 http://robbi-pa.dk/lyd-36/pa-hoejttalere-82/omnitronic-dx-og-bx-serie-84/omnitronic-bx1850-244.html )
Er i tvivl om der kommer for meget bund til vores toppe som er x2 250w, eller om i tror at det ville passe fint, hvis vi fik x2 18" bunde, og/eller Ville det være smartere at brokople 1 subwoofer i stedet for at køre med 2, nu når vi ikke har en mono til vores bunde?
Derudover har i nogen erfaring/ kender til højtalerne?

jeg kører 1 Pioneer GM-D8604

eller er der nogle som har et foreslag til nogle bunde til under 2500 kr?

Hej Myggenn, anbefalder altid at bygge cubo 15'er til festivals anlæg, men det kræver man har byggede før og ved hvad man laver ellers bliver det ikke ordenligt. De kan laves for ca. 1600-1700kr stykket. Har ellers 2x 18 tommers bunde fra et diskotek, som du kan købe meget billigt .. Din pioneer kan sagtens spille dem op, de er bare lidt store i design,

@Ganon vi har studiemaster GX 15, 250 w, 8 ohm, 98 dBhttp://www.studiomaster.com/product-view/gx-series-passive-speaker-cabinets/91/

@ChristopherB Jeg har været i kontakt med dem og de får dem først på lager de. 15/7-16 - det er desværre et par uger for sent :(

@Fredz Har du et link til dem, så jeg kan se specs, og har du mulighed for at aflevere/ sende dem til Nordsjælland inden for en rimlig tid, og hvor mange timer har de spillet ca? Derudover har jeg ikke mulighed for at bygge nogle selv. Skal have lavet et kabinet til vores anlæg, hvilket jeg regner med tager lidt tid, + jeg har ikke nok forstand på det pt., så tør ikke begive mig ud i at lave sådan nogle. Du kan evt. smide en sms på 21757690 .

Tak for det hurtige svar

2 hours ago, Fredz said:

Hej Myggenn, anbefalder altid at bygge cubo 15'er til festivals anlæg, men det kræver man har byggede før og ved hvad man laver ellers bliver det ikke ordenligt. De kan laves for ca. 1600-1700kr stykket. Har ellers 2x 18 tommers bunde fra et diskotek, som du kan købe meget billigt .. Din pioneer kan sagtens spille dem op, de er bare lidt store i design,

Hvilke bunde har du til salg? :) Står også og mangler forholdsvis meget..

har overvejet disse http://www.thomann.de/dk/the_box_pa_18_eco_mkii.htm , ville det være fornuftigt at købe 2 af dem, eller kender i til nogle som er bedre til samme pris

10 hours ago, ChristopherB said:

Hvad med en behringer vp1800s eurolive mener danguitar.dk ligger inde med nogle, den spiller i hvertfald virkelig godt

?

6 hours ago, Myggenn said:

@Ganon vi har studiemaster GX 15, 250 w, 8 ohm, 98 dBhttp://www.studiomaster.com/product-view/gx-series-passive-speaker-cabinets/91/

@ChristopherB Jeg har været i kontakt med dem og de får dem først på lager de. 15/7-16 - det er desværre et par uger for sent :(

@Fredz Har du et link til dem, så jeg kan se specs, og har du mulighed for at aflevere/ sende dem til Nordsjælland inden for en rimlig tid, og hvor mange timer har de spillet ca? Derudover har jeg ikke mulighed for at bygge nogle selv. Skal have lavet et kabinet til vores anlæg, hvilket jeg regner med tager lidt tid, + jeg har ikke nok forstand på det pt., så tør ikke begive mig ud i at lave sådan nogle. Du kan evt. smide en sms på 21757690 .

Tak for det hurtige svar

Ah nåh okay, snakkede nemlig også med dem godt nok fra 1-2 uger siden, og der havde de dem stadig.

13 minutes ago, Ganon said:

Ellers hvis man har plan om at bygge Cubo 15 et tidspunkt, så bare køb fane eller eminence enhederne og bygge et simpelt lukket eller portet kabinet til dem? :)

Der er nok ikke andet for, nej :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.