Jump to content
Festivalanlæg dk

Parallel eller brokoble

brorsono
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, brorsono said:

Okay super. Har du et ledningsdiagram for det ? 

Okay skal jeg sætte toppene på HPF?

Kig i manualen det står tydeligt forklaret. Også hvordan du sætter HPF og det hele

Jeg ville i samme omgang vende drivere i cubos. Du får større følsomhed ved at have magneten inde i kammeret

5 hours ago, palmedrengen said:

Ja. Jeg har HPF på begge mindes jeg nok. Cuboen på 60Hz og toppene på 80-90 så vidt jeg husker. Spiller rigtig fedt 

Cubo skal have et LPF ved omkring de 100 stykker, man skal nok lige lytte sig frem til det. 

Toppene skal så have et HPF ved samme frekvens, som Cuboerne deles ved :)

3 hours ago, Alex said:

Cubo skal have et LPF ved omkring de 100 stykker, man skal nok lige lytte sig frem til det. 

Toppene skal så have et HPF ved samme frekvens, som Cuboerne deles ved :)

Ja self. det var lige en smutter. har lige tjekket hvad jeg har. cuboen på 110 og toppene på 70Hz. toppene er ret langt ned da jeg manglede mere kick, og det hjalp en del på det da jeg satte den ned fra 110 til 70

10 hours ago, brorsono said:

Er det sådan man sætter de 2 i parallel og så bare sætter dem i mono bridge i pioneeren?

Det er korrekt ja.

I skal dog ikke give jer i kast med lange ekstraledninger, i tilslutter bare jeres cuboers kabler oven i hinanden i forstærkeren. Hvorhenne parallelforbindelsen finder sted er ligegyldig, bare inden i laver samme trick som en af mine kammerater :)

11 hours ago, William said:

Det er korrekt ja.

I skal dog ikke give jer i kast med lange ekstraledninger, i tilslutter bare jeres cuboers kabler oven i hinanden i forstærkeren. Hvorhenne parallelforbindelsen finder sted er ligegyldig, bare inden i laver samme trick som en af mine kammerater :)

Hvad mener du? At man godt bare kan sætte begge kabler oven i hinanden i forstærkeren? :)

Forsted ikke delen med "samme trick som min kammerat" ??

Edited by brorsono

10 minutes ago, palmedrengen said:

Sæt de to minuser i minus indgangen på den ene kanal og de to plusser i + indgangen på den anden kanal. 

Så har i både parrellel- og brokoplet jeres setup og får på den måde mest ud af det. 

Super mange tak !?

Det kan godt være jeg spørger dumt, hver kanal får 300w i en Pioneer 8604, hvis man så brokobler giver det det dobbelt altså 600w. Men hvis det allivel er tilsluttet 2 subwoofere i parallel burde de 600w i brokoblingen til de 2 cuboer vel blevet delt med 2 grundet der er 2 subwoofere der skal dele om 600w ? Altså er vi tilbage med 300w pr. Cubo

er der noget jeh helt har misforstået ?

38 minutes ago, brorsono said:

Super mange tak !?

Det kan godt være jeg spørger dumt, hver kanal får 300w i en Pioneer 8604, hvis man så brokobler giver det det dobbelt altså 600w. Men hvis det allivel er tilsluttet 2 subwoofere i parallel burde de 600w i brokoblingen til de 2 cuboer vel blevet delt med 2 grundet der er 2 subwoofere der skal dele om 600w ? Altså er vi tilbage med 300w pr. Cubo

er der noget jeh helt har misforstået ?

Forstærkeren leverer 125 watt pr. kanal RMS ved 4 ohm. Når du brokopler 2 kanaler leverer den 300 watt, altså får du lidt mere ud af det. Det betyder altså at hver Cubo ser 150 watt. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.