Jump to content
Festivalanlæg dk

Maks lydstyrke på HA400

MartinHansen
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu igang med den afsluttende fase af mit anlæg, som består af en bassface 4.2 og en bassface 1.2. jeg har valgt at bruge en ha400 til at splitte signalet ud til bassface 4.2, 1.2 og mit lys. På den måde kan jeg styre signalstyrken til lyset. Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget jeg kan skrue op inden der kan opstå problemer, har nemlig læst at bassface 4.2 og 1.2 allerede har en preamp. pt. har jeg skruet helt op for gain på 4.2'eren uden nogen som helst form for distortion, hvor bassface 1.2 er skruet ca. 2/3 op. Hvor højt kan jeg skrue op på ha400'eren? og hvad kan der ske hvis jeg skruer for højt op, nu hvor mine forstærkere allerede har en forforstærker indbygget+

16 minutes ago, palmedrengen said:

Når der er preamp i de to forstærkere hvorfor så kører dem over en HA400?

Du kan kører line in på din 1.2 også kører lineout fra 1.2 til 4.2 .. 

så  line in køre jeg i princippet bare over i 4.2'eren?

jeg havde tænkt mig at køre HA400, da jeg synes det var smart i forhold til at styre sensitiviteten i lyset uafhængigt at lydstyrken på telefonen, derudover tænkte jeg det kunne give noget ekstra juice, nu hvor jeg kunne skrue helt op for gain på bassface 4.2 uden nogen form for distortion på toppene? 

derudover tænkte jeg også man ville miste styrke når man splittede signalet ud med lys og lyd?

2 minutes ago, palmedrengen said:

det med lyset er det fordi du har en soundcontroller med minijack indgang?

Og ja line out er lavet til at man kan sætte flere forstærkere til.

Ja jeg har en soundcontroller med minijack indgang, tænkte at det ville give et lille lydtab.

14 minutes ago, palmedrengen said:

Okay. Men for at besvare dit spørgsmål så kan du godt kører det over preampen. Så kan du jo bare sætte de 3 ting til og regulere hvor højt de forskellige skal være? 

Du kan lytte dig frem til hvad der lyder godt

Kan godt se hvad du mener, prøver måske det andet. Jeg var bare i tvivl om hvorvidt der kunne ske noget med forstærkeren med en double preamp?  nu tænker jeg især på grund af jeg allerede har skruet helt op for gain på 4.2'eren? ellerer det max noget distortion, som man kan høre?

1 hour ago, MartinHansen said:

Kan godt se hvad du mener, prøver måske det andet. Jeg var bare i tvivl om hvorvidt der kunne ske noget med forstærkeren med en double preamp?  nu tænker jeg især på grund af jeg allerede har skruet helt op for gain på 4.2'eren? ellerer det max noget distortion, som man kan høre?

der kan ikke ske noget rent elektronisk. Det signal forstærkeren får ind er det samme. bare stærkere hvis man skruer op på sin preamp. 

Hvor mange højttalere har du sat til de to forstærkere? Hvis der er mulighed for det kan du jo udnytte muligheden for at brokoble nogle kanaler, også skrue ned på gain. På den anden side synes jeg ikke lyden bliver forværret af man skruer op på gain på pioneer forstærkeren (har ikke bassface). Måske en lille smugle i de dybe hvis man skruer helt op.

1 minute ago, palmedrengen said:

der kan ikke ske noget rent elektronisk. Det signal forstærkeren får ind er det samme. bare stærkere hvis man skruer op på sin preamp. 

Hvor mange højttalere har du sat til de to forstærkere? Hvis der er mulighed for det kan du jo udnytte muligheden for at brokoble nogle kanaler, også skrue ned på gain. På den anden side synes jeg ikke lyden bliver forværret af man skruer op på gain på pioneer forstærkeren (har ikke bassface). Måske en lille smugle i de dybe hvis man skruer helt op.

pt har jeg brokoblet 2 4 ohm højtalere på bassface 4.2 med et 100hz hpf også 2 cubo 15'er på 1.2'eren. Jeg læst bare i et andet opslag at man skulle passe på da forstærkeren max kunne tage et hvis antal volt i gain, så man skulle passe på med at sætte preamp foran, men hvis jeg nu bare skruer helt op for signalet på HA400, også langsomt skruer op for signalet på forstærkerne end til der kommer en forvrængning, så burde der ikke være nogle problemer? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.