Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvor langt kommer jeg med disse højtalere mht lyd/batteri tid?

Marle
 Share

Recommended Posts

Jeg har skulle bygge et roskilde anlæg i sidste øjeblik og med et lavt budget og stramme timer optil, har jeg måtte grave hvad jeg nu har ligge derhjemme frem. 

Jeg har følgene højtalere at gøre godt med : 

Jamo J-251 som er en studie højtaler fra 80'erne med 15 tommer basser. 

Cav Audio højtalere som jeg i tidernes morgen gav godt og vel 11,000 for . 

Som forstærker har jeg en X-Zound Shark P767 på 1600w

mit spørgsmål er så hvor langt kommer jeg med det anlæg til en camp på 12 mennesker og hvad skal jeg have fat i af batterier hvis vi ikke skal op og lade op hele tiden ? lige pt er der 2 batterier på 65 ah tilsluttet på samme tid men er det nok ? 

Jeg er nybegynder herinde så jeg håber ikke jeg er alt for blank at hører på :)

Mange Hilsner Martin/Marle

1333038377.jpg

32753_2.jpg

Nu er Hi-Fi højtalere ikke specielt velegnede til udendørs brug, men er budgettet lavt kan det nok godt gå til hygge musik i campen, med hensyn til forstærker bliver du nok nødt til at udskifte den til en class-d forstærker, som bruger meget mindre strøm = færre opladninger. Har du kun 2 65 ah batterier uden solcelle, ville jeg nok anbefale at købe en maxamp20. en lækker lille forstærker, som virkelig intet strøm bruger.

2 hours ago, Alex said:

Ellers er der en her på siden, som sælger en BassFace db4.2 for 400. Virkelig en lækker forstærker, som vil passe godt til dit setup :)

Det ville være mig! tak for cross-promotion :D
Og jo, en Bass Face 4.2 kører afsindig godt. Vi brugte den sidste år, og tror aldrig jeg har været så positivt overrasket over så lille en forstærker

8 hours ago, palmedrengen said:

Forstærkeren må du for guds skyld ikke bruge, men hvis du vil have lidt hygge musik til campen så er de højtalere vel fine også med en maxamp20 eller ta2020