Jump to content
Festivalanlæg dk

Maxamp 20 (skratter for vildt)

niko3571
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har 2 stk af denne højtaler: https://www.conrad.at/de/raveland-powerbox-xcv-1200-lautsprecher-302594.html

Jeg vil gerne forvandle dem til et anlæd til festival, så jeg prøvede at købe en maxamp 20, 60 ah bilbatteri (og bilbatteri oplader).

højtalerne er 8 ohm, hvilket maxamp'en skal kunne klare står der! Når jeg tilslutter højtaleren til maxampen, og batteriet samtidig, så lyser maxampen grøn, men når jeg så tilsutter mit mini jack til min jack kable til maxampen, så skratter det for sygt højt, hvis man så spiller musik, så lyder det af lort til, men man kan høre det, og man kan skrue op og ned på mobilen og det fungere også, men det skratter for sygt. 

Har skiftet højtaler kabler, minjack kablet og afisoleret alle ledningerne ordentligt, det er dog stadig det samme? 

Billeder og en video af problemt er vedhæftet:

video-1466084741.mp4

13450932_10206820193964987_8058982201557079260_n.jpg

1 minute ago, Frederik-Hagelund said:

Ja du skal bare have fat i en jack 3,5mm fatning. kan købes i brinck på frederiksborggade

Hvordan ser sådanne en ud, kunne du sende billed? bor på Bornholm... kan jeg ikke bare klippe et andet jack stick over, og så bruge det?

2 minutes ago, Frederik-Hagelund said:

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H32186

så Lodder du den sorte på det store midter metalstykke, rød på den lille højre og gul på den venstre

Den er ikke på lager, kan denne ikke også bruges: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H20928&gclid=Cj0KEQjw4pO7BRDl9ePazKzr1LYBEiQAHLJdR5bPIgTuHXoa9PnPoA_k_gAu-fhHU_6KXP5l08V64-QaAupS8P8HAQ Og hvordan skal den så loddes til?

3 minutes ago, niko3571 said:

Den er stereo. Hvis du har travlt eller lign. kan du også bare klippe et aux stik over også lodde det sammen med det kabel du har.

Just now, Frederik-Hagelund said:

Den er stereo. Hvis du har travlt eller lign. kan du også bare klippe et aux stik over også lodde det sammen med det kabel du har.

Det var også det jeg tænkte, men når jeg klipper jack kablet over, så der det noget anderledes ud? ved ikke hvad der skal loddes sammen hvordan...? 

Just now, niko3571 said:

Det var også det jeg tænkte, men når jeg klipper jack kablet over, så der det noget anderledes ud? ved ikke hvad der skal loddes sammen hvordan...? 

Når du klipper aux kablet over skulle du gerne have 1 afisoleret og 2 isolerede kabler, som er rød og gul eller hvid. det afisolerede kabel lodder du til den sorte. den røde til den røde og den gule eller hvide til det gule.

Just now, Frederik-Hagelund said:

Når du klipper aux kablet over skulle du gerne have 1 afisoleret og 2 isolerede kabler, som er rød og gul eller hvid. det afisolerede kabel lodder du til den sorte. den røde til den røde og den gule eller hvide til det gule.

Ok tusind tak, vil jeg lige prøve så! ;)

Et det sådanne her, jeg har bare sat det ikke afisolerede ledning sammen

13480134_10206835793914976_1005309983_n.jpg

Så problem næsten løst! Det er 100% jack stikket, som jeg fik med! Dog skratter det en lille smule i de høje volumener, og bassen er meget ringe og ikke særlig kraftig på noget som helst tidspunkt,tænker måske stadig det kan være jack stikkets skyld? eller hva tror i? 

Billeder vedhæftet

13407449_10206836011600418_776806973_n.jpg

13487291_10206836014440489_1316691649_n.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.