Jump to content
Festivalanlæg dk

diagram/ledninger

mokkel
 Share

Recommended Posts

Re: diagram/ledninger Der er også flere andre ting galt. Men jeg vil komme tilbage til det med en tegning for der er åbenbart mange der ikke forstår hvordan forbinder selv så simple kredsløb på en måde der ikke risikere at slå jer selv og alle andre omkring jer ihjel.

Re: diagram/ledninger

Der er også flere andre ting galt. Men jeg vil komme tilbage til det med en tegning for der er åbenbart mange der ikke forstår hvordan forbinder selv så simple kredsløb på en måde der ikke risikere at slå jer selv og alle andre omkring jer ihjel.
Det er på såre tid at du hopper af den høje hest og begynder at tale til folk på lige fod. Det kan simpelthen ikke passe at man skal forvente sådan en hånende bemærkning hver eneste gang man får hjælp fra dig. Jeg anerkender blankt hvad du har gjort for folk, og tilmed også at du nærmest har kreeret et boomblaster-boom (ha ha), og stået for, at folk kan tage deres egne anlæg til billige penge med på bl.a. Roskilde Festival. Men du kan dermed ikke tillade dig at tale som du vil, og ej heller forvente at folk, og også flere og flere af dem, stiller spørgsmål til bl.a. dig om alt muligt, også fordi du er rent faktisk en af dem man faktisk har hørt om. Hvis jeg var gået ind i en forretning og spurgt efter hjælp, hvorefter den ansatte havde talt sådan til mig (og det er altså ikke et enestående tilfælde, Saturnus), så havde jeg prompe spurgt efter den overordnede og bedt om en forklaring. Jeg har for længe siden holdt op med at rette henvendelser til dig, for jeg gider simpelthen ikke føle at jeg er til så meget besvær, bare fordi der er noget jeg ikke forstår. Heldigvis bor jeg sammen med en god ven, der selv har forstand på disse ting, men jeg har sgu ondt af alle dem, der skal risikere blive grillet. 'Selv så simple kredsløb'? Jamen altså, brillerer du selv i alt, i øvrigt? Jeg tror størstedelen af os herinde kun tænker på boomblaster og deslige op til festivalen, for resten af året går på studie og arbejde, og whatever. Der er altså ikke så mange der har disse evner i forvejen, fordi der er ikke særlige mange der overhovedet har det på hobbybasis. Lad nu Folketinget om den ubehjælpelige dialog, og tal pænt til folk, eller bare lad være med at hjælpe, hvis det er så besværligt.

Re: diagram/ledninger b88425e060.jpg Skal vi ikke lige holde alt mudderkast ude af denne stakkels mands tråd? 1. Hvis man ikke vil hjælpe, så lader man bare være 2. Jeg syntes at manden skal have lov at koble sine ting sammen og teste det hjemme, man lærer mest af sine fejl. 3. Husk beskyttelsesbriller 4. Hvis nogen vil hjælpe manden syntes jeg de skal gøre det, især hvis de ting han har købt er noget som han har fået foreslået her inde.

Re: diagram/ledninger ud over det.. nu er jeg ikke expert i noget som helst.. men .. i stedet for at koble alt sammen på batterierne.. kan du så ikke sætte alle +/- kabler i laderegulatoreren ? tror jeg havde gjort det xD laderulatoren må ha en sikring indbygget til at holde styr på shittet så intet fåkker op.. --- igen jeg ved ikk hvad jeg snakker om.. men jeg havde da bare prøvet mig frem :)

Re: diagram/ledninger Jeg har lige nogle indspark til alt det her. 1. Det skrevne medie her misforstås ret let, så lad være at ligge for meget i det. 2. Lad os komme videre herfra i god stemining. Der er plads til alle :) 3. Måske vi skulle arbejde lidt på en FAQ :) 4. ROSKILDE ER OM 14 DAGE FOR FUCKS SAKE!

Re: diagram/ledninger sikke en tumult der blec i denne tråd. jeg vil takke mange gange for den hjælp jeg har fået her inde, og er lidt forundret over at mit spørgsmål kunne sætte så heftig en diskusion igang. jeg vil takke saturnus for din hjælp og forstår et eller andet sted godt hans frustration over altid at blive spurgt om de samme ting om og om igen. lad os lukke den her og jeg ønSker alle her på forummet en rigtig god festival.! HUSK AT DRIKKE VAND ELLERS DØR DU!!!

Re: diagram/ledninger Jeg håber at en tegning er nok til at illustrere hvordan tingene skal forbindes. Man bruger et centralt plus og minus punkt. Køb for eksempel et sæt kraftige højtalerskrueterminaler og sæt alt dertil. Ellers kan en samlemufferække hvor bagsiderne er forbundet med korte tykke ledninger bruges. Parallelkobling af batterier skal gøres som beskrevet nedenfor. Det er vigtigt at huske at ledninger udgør en modstand omend ret lille, derfor skal strømmen passere igennem lige stor modstand for alle batterierne så de aflades og oplades ens. Dette sikres hvis det er forbundet som nedenfor. Brug så tykke ledninger mellem batteriernes poler så muligt. Hvis man har soloplader med separat batteriudtag sættes batteriet til denne, og ikke til noget andet. Sikringer på batteriet er til for at redde din lejr fra eventuel brand og/eller eksplosion af batteriet hvis der skulle opstå kortslutning. De er der ikke for at redde elektronikken mod overbelastning. Hvis dette kræves så sæt en sikring tilpasset det nøjagtige strømkrav på hver elektronikdel du ønsker at beskytte.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.