Jump to content
Festivalanlæg dk

Ingen strøm med 80A sikring

emil1231
 Share

Recommended Posts

Hej derude, jeg testede mit system her i går, og kunne bare ikke få strøm. Og efter meget arbejde fandt jeg ud af, at jeg intet strøm fik når det kørte gennem min sikring, det er en 80A automatsikring, som bliver anbefalet herinde. Det synes jeg er mærkelig. Min teori er, at det måske var fordi jeg testede med min Maxamp20, og modstanden var for stor (jeg kører nemlig et system, hvor vi skifter mellem Maxamp og pioneer forstærkeren). Men det virkede som om at volten faldt, straks efter sikringen, altså også uden Maxampen sat til, jeg troede altid at sikringer virkede sådan, at alt kunne gå igennem, indtil den ramte X antal ampere, er det forkert? Så ville bare høre om der var nogen eksperter herinde, som kunne forklarer hvorfor jeg ikke kunne få strøm gennem sikringen?
Er den for stor til Maxampen? Vil den virke hvis jeg sætter pioneer forstærkeren på? Er der andre der har oplevet noget lignende?

Jah, lad os starte med alle de dumme spørgsmål ;)
du har klikket den lille vippepind ned, så deen flugter sikringen? :)

Og når du så har tilsluttet sikringen ordentligt, så har du vel også husket at smide en lille "lus" (ledning) mellem din 12V og din REM(ote) indgang, ikke sandt? :) 

26 minutes ago, palmedrengen said:

Nej det bør ikke kunne ske. Har du målt de forskellige steder på strømmen?

Og for god ordensskyld så står den vel på den indstilling hvor der kan komme strøm igennem ik? :) 

1 minute ago, SortePer said:

Jah, lad os starte med alle de dumme spørgsmål ;)
du har klikket den lille vippepind ned, så deen flugter sikringen? :)

Og når du så har tilsluttet sikringen ordentligt, så har du vel også husket at smide en lille "lus" (ledning) mellem din 12V og din REM(ote) indgang, ikke sandt? :) 

Så baseret på at Palmedrengen sagde, at det ikke bør kunne ske, gik jeg lige ud og koblede sikringen til igen. Også fordi at det kunne jo være, at jeg var en torsk der ikke lige havde sørget for, at den var på den indstilling hvor der gik strøm igennem. Konklusionen er, at det må være en defekt sikring, jeg kan ikke se anden mulighed lige nu. For vippepinden er nede og anlægget spiller, så klikker jeg den op, for at teste sikringen, og det jeg klikker den ned igen, går der igen intet strøm igennem. Klikker den så op og ned et par gange, uden den vil give mig strøm, og vupti så der strøm igen. Sikringen er lidt random om hvornår der kommer strøm igennem.
Kan det være andet end defekt sikring?

Just now, emil1231 said:

Så baseret på at Palmedrengen sagde, at det ikke bør kunne ske, gik jeg lige ud og koblede sikringen til igen. Også fordi at det kunne jo være, at jeg var en torsk der ikke lige havde sørget for, at den var på den indstilling hvor der gik strøm igennem. Konklusionen er, at det må være en defekt sikring, jeg kan ikke se anden mulighed lige nu. For vippepinden er nede og anlægget spiller, så klikker jeg den op, for at teste sikringen, og det jeg klikker den ned igen, går der igen intet strøm igennem. Klikker den så op og ned et par gange, uden den vil give mig strøm, og vupti så der strøm igen. Sikringen er lidt random om hvornår der kommer strøm igennem.
Kan det være andet end defekt sikring?

Hmm, det tyder meget på, som du siger at det er en defekt sikring :) 
prøv at klik den i, til den kører, og så prøv at "slå" den lidt på siden eeller ryk lidt i dine kabler, og tjek om det evt er forbindelsen du har lavet :) 
men jah, hvis den fortsætter, så bare ned i buttikken igen, og få den byttet ;) 

5 hours ago, palmedrengen said:

to 35A sikringer i parallel så har du en 70A sikring der helt sikkert virker..

Eh, i teorien ja, man skal bare huske at have præcis samme længde kabel mellem de to og samme kabelstørrelse. Så er det alligevel lettere bare at købe en 70A sikring

1 hour ago, Alfred said:

Eh, i teorien ja, man skal bare huske at have præcis samme længde kabel mellem de to og samme kabelstørrelse. Så er det alligevel lettere bare at købe en 70A sikring

Tvivler lidt på man behøver det. Jeg har gjort det for et par venner, hvor jeg bare har købt to Sikringsholder som alligevel er lige lange. Mener jeg lavede det til en 60 eller 70A og de har virkelig trukket meget da de kører 6 cuboer og 2 OT212 på 3 forstærkere og sikringen er aldrig gået :)

2 hours ago, palmedrengen said:

Tvivler lidt på man behøver det. Jeg har gjort det for et par venner, hvor jeg bare har købt to Sikringsholder som alligevel er lige lange. Mener jeg lavede det til en 60 eller 70A og de har virkelig trukket meget da de kører 6 cuboer og 2 OT212 på 3 forstærkere og sikringen er aldrig gået :)

Basal strømlære siger at strømmen går ad den vej med mindst modstand. Så er der mindre modstand (læs: længere/tyndere) ledninger, vil strømmen gå den vej og derved kun igennem den ene sikring indtil den sprænger, hvorefter den anden vil springe med det samme. Dog afbalancerer det, at den vej med den korteste modstand vil ledningen blive varm og derved øge modstanden, på den måde vil strømmen skifte tilbage til den sikring med den originalt højere modstand. Dette er sådan simpelt fortalt, men korte og det lange er, at du måske mere har været heldig :) Ting som sikringer er træls at skulle stå og rode med. Så er det vel nemmere bare at købe en enkel 60-70A istedet for at håbe på det bedste med sikringer i parallel

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.