Jump to content
Festivalanlæg dk

AKUT hjælp med GM-D8604 kun en kanal spiller

Aaboe
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Jeg købte for ikke så lang tid siden en brugt GM-D8604 og den har virket perfekt! :) 

Men så i dag her til aften 6 dage før Roskilde :( virker den pludselig ikke ordentligt mere...

jeg har lavet en masse fejlfinding og er kommet frem til at der er den der er problemet. Den trækker en boominator og en Cubo 15

Cuboen spiller fint men på Boominatoren er det kun den ene side der spiller. Hvis jeg sætter min Maxamp 20 til så spiller boominatoren fint. Alle kabler er tjekket og der er "hul igennem" dem alle. Så i mine øjne virker det som om at der er Pioneer'en der er problemet :( 

Al hjælp modtages med kyshånd i denne mørke og desperate stund.

Lyder til en defekt forstærker. Formoder der er 3/4 kanaler der virker så? 

Så kan du evt gøre så boominatoren kører på 2 kanaler og cuboen på 1. Formoder du har brokoblet kanalen til cuboen. 

Ellers kan kan du også parallel forbinde boominatoren til den ene kanal og trække cuboen på en brokobling. Så ser forstærkeren 2 ohm på boominatoren. Der står den er 2 ohm stabil men det er self ikke helt optimalt.. 

1 minute ago, SortePer said:

har du husket at tjekke din inputswitch? 
det kan være den er blevet rykket til 4ch ;)  (det har jeg ihvertfald oplevet en gang eller to :) ) ellers så tjek sikringerne og at beggee dele er wiret helt korrekt (kabler kan godt ryge ud :) )

Tak for hurtigt svar!

Den står på 2ch og jeg har LIGE trukket begge sikringer ud og skulle mene at de har det fint ;) Den lille "bue" inden i dem er ikke brændt over :) 

2 minutes ago, palmedrengen said:

Lyder til en defekt forstærker. Formoder der er 3/4 kanaler der virker så? 

Så kan du evt gøre så boominatoren kører på 2 kanaler og cuboen på 1. Formoder du har brokoblet kanalen til cuboen. 

Ellers kan kan du også parallel forbinde boominatoren til den ene kanal og trække cuboen på en brokobling. Så ser forstærkeren 2 ohm på boominatoren. Der står den er 2 ohm stabil men det er self ikke helt optimalt.. 

Ja det kan man godt sige, cuboen spiller som den skal og boominatorens ene side duer ikke :( 

Jeg må ærligt indrømme at jeg er hel på bar bund denne gang :( 

Det skal dog også siges at den spillede fint, så så jeg at boominatoren bare spillede "normalt" og ikke HPF s jeg tog min skruetrækker og trykkede switchen over, og derefter røg lyden i den ene side. :( 

Update:

Nu har jeg leget lidt og kan konkludere at kanal A på forstærkeren ikke virker. Jeg byttede om på min cubo og boominator og nu virker boominatoren men ikke cuboen :( 

Nogle forslag til en måde at fikse det på?

1 minute ago, Alex said:

Prøv at skifte begge sikringer ud på forstærkeren. Ellers er den ene kanal brændt sammen

Nu bliver det meget kludret... men prøv at følg med ;) 

Normalt sidder Boominatoren i Kanal A og Cubo'en brokoblet i B

Nu byttede jeg om så Boom i B og Cubo A

Så pillede jeg Cuboen fra og så duede Boominatoren fint i B

Så tog jeg boom ud og satte Cubo "normalt" (ikke brokoblet) i A og så spillede den fint.

Så sætte jeg begge dele til, dog ikke brokoblet cubo og så spillede det hele fint. 

Så satte jeg cuboen tilbage i Brokoblet i A og så gav hele anlægget nogle underlige klikke lyde og så slukkede jeg og nu virke boominatoren ikke igen men denne gang i B kanalen...

Håber i kunne følge med :P 

6 minutes ago, Aaboe said:

Nu bliver det meget kludret... men prøv at følg med ;) 

Normalt sidder Boominatoren i Kanal A og Cubo'en brokoblet i B

Nu byttede jeg om så Boom i B og Cubo A

Så pillede jeg Cuboen fra og så duede Boominatoren fint i B

Så tog jeg boom ud og satte Cubo "normalt" (ikke brokoblet) i A og så spillede den fint.

Så sætte jeg begge dele til, dog ikke brokoblet cubo og så spillede det hele fint. 

Så satte jeg cuboen tilbage i Brokoblet i A og så gav hele anlægget nogle underlige klikke lyde og så slukkede jeg og nu virke boominatoren ikke igen men denne gang i B kanalen...

Håber i kunne følge med :P 

Har du prøvet at rykke i phono kablerne for at se, om de evt. skulle være skyld i det. Det lyder nemlig ok underligt, at fejlen pludseligt har skiftet side ;) (hvis jeg forstår det rigtigt) 

1 minute ago, Alex said:

Har du prøvet at rykke i phono kablerne for at se, om de evt. skulle være skyld i det. Det lyder nemlig ok underligt, at fejlen pludseligt har skiftet side ;) (hvis jeg forstår det rigtigt) 

Ja, jeg har også snart mistet overblikket....
Men nogen gang virker det og andre gang ikke. og problemet hopper lidt rundt...

Jeg har prøvet at lege lidt med forskellige stik men synes ikke rigtig der sker noget, måske kan selve jack socketen være død?

4 minutes ago, Aaboe said:

Ja, jeg har også snart mistet overblikket....
Men nogen gang virker det og andre gang ikke. og problemet hopper lidt rundt...

Jeg har prøvet at lege lidt med forskellige stik men synes ikke rigtig der sker noget, måske kan selve jack socketen være død?

Pas, men et eller andet, må være gået i stykker i forstærkeren, da det kom i samme øjeblik, som du skiftede over til HPF.

Du har ikke købt den i en fysisk butik, så du har mulighed for at udnytte din garanti, inden Roskilde starter? 

Just now, Alex said:

Pas, men et eller andet, må være gået i stykker i forstærkeren, da det kom i samme øjeblik, som du skiftede over til HPF.

Du har ikke købt den i en fysisk butik, så du har mulighed for at udnytte din garanti, inden Roskilde starter? 

Købte den brugt af en gut på DBA, har skrevet til ham. Men den har bare virket upåklageligt de sidste mange måneder og har ofte skiftet mellen intet filter og HPF/LPF uden problemer :( 

1 hour ago, Frederik-Hagelund said:

Jeg havde samme problem igår. nu ved jeg ikke hvordan du skifter imellem de 2 forstærkere, men jeg smed mine højtalere direkte i også virkede det. Måske kan de også for dig være noget med den speakon forbindelse.

Jeg bruger en Neutrick bøsning med 8 poler som overskrider 4 af dem når der sættes et kabel i. Men jeg har tjekket alle forbindelser og der er ingen problemer fra enhederne og helt hen til forstærkeren. Og problemet har jo også flyttet sig lidt rundt så jeg vil mene at det er forstærkeren :( 

1 minute ago, mrab1 said:

Hmm, har du måske byttet om på plus og minus? 

Nej, den sidder i en batteriboks hvilket den har gjort de sidste par måneder og den har spillet perfekt. Så jeg har intet nyt gjort ved den :/ 

Hmm, kan godt lyde som om at din forstærker har nogle problemer, eller løse forbindelser indvendigt :) 

Men du siger at tingene kører fint når bare du kobler tingene på hver sin uden at brokoble? kan du så ikke køre med det? eller ryger den også fra når IKKE du brokobler? :) 

43 minutes ago, SortePer said:

Hmm, kan godt lyde som om at din forstærker har nogle problemer, eller løse forbindelser indvendigt :) 

Men du siger at tingene kører fint når bare du kobler tingene på hver sin uden at brokoble? kan du så ikke køre med det? eller ryger den også fra når IKKE du brokobler? :) 

Det er jo lige det... Der er på ingen måde nogen sammenhæng i hvad der sker... så virker den brokoblet, så virker den ikke. Så virke den ikke brokoblet og så virker den. Også nær jeg bytter om på cuboen og boominatoren altså A til B og B til A...

Så det er rimelig fuckd... Har dog lige været i Thansen og købe en ny som backup, hvis jeg ikke for den fikset :( 

12 minutes ago, SortePer said:

shit, jah okay :P 
Hvor gammel var den da du købte den, og hvor meget er den blevet torureret siden? ;) 

Men det kunne godt være du skulle prøve at skrive til pioneer og høre dem om de har nogle gode forslag ;) 

Ja det er jo lige det... 

Jeg købte den brugt af en gut som SAGDE at han havde købt den for 1 år siden (februar 2015) men han havde ikke brugt den det sidste halve år. Så jeg køber den af ham og han siger at jeg bare altid kan sige hvis jeg skal bruge kvitten. Nu kan jeg ikke få fat på manden og jeg har fået at vide af Pioneer at den er fra Juni 2013...
Så deeet...

Just now, SortePer said:

Well..... og du tænkte ikke på at få kvitteringen med under købet? :) 
Men hvem har fortalt dig den er fra 13? er det pioneer? :) 

Det er jo altid nemt at være bagklog :P Set i bagklogskabens ulideligt klare lys var det nok bedst at bede om den med det samme...

Men ringede indtil dem (Pioneer) og oplyste dem dens serienummer :P 

12 hours ago, Aaboe said:

Tak for hurtigt svar!

Den står på 2ch og jeg har LIGE trukket begge sikringer ud og skulle mene at de har det fint ;) Den lille "bue" inden i dem er ikke brændt over :) 

Ja det kan man godt sige, cuboen spiller som den skal og boominatorens ene side duer ikke :( 

Jeg må ærligt indrømme at jeg er hel på bar bund denne gang :( 

Det skal dog også siges at den spillede fint, så så jeg at boominatoren bare spillede "normalt" og ikke HPF s jeg tog min skruetrækker og trykkede switchen over, og derefter røg lyden i den ene side. :( 

Du må ikke pille ved den, mens du spiller.. som i NEJ, FY, SKAMME.

Just now, Aaboe said:

Det er jo altid nemt at være bagklog :P Set i bagklogskabens ulideligt klare lys var det nok bedst at bede om den med det samme...

Men ringede indtil dem (Pioneer) og oplyste dem dens serienummer :P 

jeps! Mr.Hindsight strikes again! ;D 

Men jah, nok meget godt du har købt en ny :) 
Og når nu den gamle er udløbet, så kan du vel prøve at skrue den fra hinanden ;) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.