Jump to content
Festivalanlæg dk

Første gang boominator

wormz
 Share

Recommended Posts

Hej festivalanlaeg! 

Årets festivalsæson er så småt ved at være skudt i gang og hold kæft hvor jeg glæder mig!

Desværre har min camp og jeg ikke været opmærksomme på at anlægget fra sidste år måtte lade livet - panik!!

Der er derfor i dag blevet bestilt følgende.

• Boominator kit ( disconetto )
  • 12v 7,2ah batteri
  • Batterilader
  • 3,5mm Minijack han til han
  • Ekstra 47ohm 2W modstande

Jeg er fuldstændig ny i det her, men har brugt det meste af eftermiddagen og aftenen på at søge informationer om hvordan boominatoren skal tage sig ud.
Udover at ovenstående gerne snart skulle være på vej i posten, mangler jeg det sidste til kabinettet.

Min indkøbsliste ser umiddelbart således ud for nu.

• Birkekrydsfinerplade 12mm tykkelse. 9 lags.
  • Akrylfugemasse.
  • Kemisk metal.
  • PL Premium / epoxylim.
  • Skruer.

Byggeriet tager forhåbentlig fart onsdag, hvor det hele ankommer.

Mangler jeg nogle dele? 

Billeder af processen tilgår selvfølgelig :D

//Wormz

Du får også travlt med opladning af batterier! ét 7.2 aH er ikke meget, hvis jeg var dig, ville jeg overveje stærkt om du ikke fik brug for flere batterier. Batteribyen er hurtige til levering, jeg fik mit 27 aH batteri på under to døgn, samtidig med at fragten er gratis.

Ja fååååck!!! :D

Jeg er klar over at det bliver travlt, men mon ikke jeg det kan lykkes?

Har ikke nogen design-guiide til kabinettet at gå ud fra, da jeg har købt fra disconetto, medmindre de også leverer med kabinetguide!!? 

De bestilte varer er i dag ( 21. juni 16)  blevet sendt fra disconetto med forventet levering d. 22/6, og må indrømme at jeg best-case havde forventet levering torsdag d. 23/6.

I morgen skal jeg derfor ud og hente krydsfiner, plus diverse. Hvad angår kabinettets finish så tror jeg vi er ude i slibning, trælak/lignende og spraymaling. Det er som sagt et panik-byg og vi må arbejde med hvad vi har! 
Forhåbentlig kan jeg få skåret alle kabinetdelene i byggemarkedet og så skære alle huller til mm. i morgen inden boominator delene ankommer. 

16 hours ago, Kredeskou said:

Du får også travlt med opladning af batterier! ét 7.2 aH er ikke meget, hvis jeg var dig, ville jeg overveje stærkt om du ikke fik brug for flere batterier. Batteribyen er hurtige til levering, jeg fik mit 27 aH batteri på under to døgn, samtidig med at fragten er gratis.

Der er ét batteri med i pakken og vi har bestilt et mere. Altså to i alt. Er det nok? Planen er at oplade batterier på festivalen hvis de går død. 

Nu er vi oppe på tre batterier :)

Jeg har lige et spørgsmål hvad angår montering af højttalergitter, subwooferdriver og piezo. 
Gitteret bliver sat i fra indersiden, men hvad jeg ikke kan se i de andre boominator tråde er om gitter, sub og piezo bliver skruet i med nogle korte skruer. Umiddelbart ser det ud til at det hele bliver limet i og subben bliver holdt på plads af centerbracen. 

1 hour ago, wormz said:

Nu er vi oppe på tre batterier :)

Jeg har lige et spørgsmål hvad angår montering af højttalergitter, subwooferdriver og piezo. 
Gitteret bliver sat i fra indersiden, men hvad jeg ikke kan se i de andre boominator tråde er om gitter, sub og piezo bliver skruet i med nogle korte skruer. Umiddelbart ser det ud til at det hele bliver limet i og subben bliver holdt på plads af centerbracen. 

Man kan smider et par skruer i, for at holde fast på gitter og højttaler. 

Du bliver nødt til at gøre det, da man normalt "limer" gitter og højttaler fast med den fugemasse, som man bruger, men den skal nå at hærde inden, at man begynder at samle hele højttaleren, da der ellers er risiko for, at fugemassen sprækker og ikke bliver helt lufttæt. Derfor ville jeg smide nogle skruer i (kræver tæt at man lige borer et huld i gitteret, før at hullerne passer) og tætne med fugemasse. 

Udover det, så har du helt ret i, at højttaleren holdes på plads af at den limes med kemisk metal fast på centerbrace :)

Yderligere er det også en god ide at smide en omgang fugemasse i rillerne på piezo hornene, så lyder de bedre :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.