Jump to content
Festivalanlæg dk

Troubleshooting på LED

palmedrengen
 Share

Recommended Posts

Hey venner

En fra campen havde lånt vores lys, og mistet vores LED control.

Nu har jeg så købt en ny: http://www.ebay.co.uk/itm/WOW-44-Key-IR-Remote-Controller-for-5050-RGB-LED-Strip-Light-Change-Color-UK-/262086781782?hash=item3d0596eb56:g:uUsAAOSw9mFWG0Qe

Vores LED er 10 meter af det med 30 LED pr. meter

Når jeg sætter det til og tænder sker der så ikke noget.

spørgsmål: Hvis jeg ønsker at måle spændingen der kommer ud af controlleren kan jeg så sætte jord til den med pilen og + til en af de andre, og evt. gøre det i den anden ende af lyset for at om strømmen løber igennem?

Hvis vi beslutter os for at købe nyt og eks køber 2 sæt af 5 meter med tilhørende LED controller og fjernbetjening, er det da muligt at styre begge controllere med den samme fjernbetjening? ellers må jeg jo købe 2*5 meter og sætte det samme til en 1*10m 

fantastisk sådan noget skal ske i en eksamensperiode lige op til roskilde -.-

5 hours ago, palmedrengen said:

spørgsmål: Hvis jeg ønsker at måle spændingen der kommer ud af controlleren kan jeg så sætte jord til den med pilen og + til en af de andre, og evt. gøre det i den anden ende af lyset for at om strømmen løber igennem?

Ja du burde meget gerne kunne måle spænding ud af controlleren - vi har en controller der minder meget om, jeg kan prøve at måle hvor meget der kommer ud af den i morgen.

vi har haft problemer med at strømstikkene er utroligt dårlige, altså at der skal rokkes og rykkes lidt ind og ud før de pludselig virker.

sidst - vores  "fjernbetjeninger" kom uden batteri - har du sat et i? Det er absolut ikke for at "gøre nar", men vi var ikke selv opmærksomme på det med batteriet der mangler første gang.

52 minutes ago, jenskann said:

Ja du burde meget gerne kunne måle spænding ud af controlleren - vi har en controller der minder meget om, jeg kan prøve at måle hvor meget der kommer ud af den i morgen.

vi har haft problemer med at strømstikkene er utroligt dårlige, altså at der skal rokkes og rykkes lidt ind og ud før de pludselig virker.

sidst - vores  "fjernbetjeninger" kom uden batteri - har du sat et i? Det er absolut ikke for at "gøre nar", men vi var ikke selv opmærksomme på det med batteriet der mangler første gang.

Ja der er batteri i og har tjekket strømmen på det. Har samtidigt målt at der er strøm ud af mit DC stik. Har ikke prøvet at rokke på stikket (snakker vi om DC indgangen på controlleren?)

5 hours ago, palmedrengen said:

(snakker vi om DC indgangen på controlleren?)

Ja, dem (altså DC indgangen) har vi haft store problemer med - jeg skal ikke kune sige om det er det, men det er da værd lige at have i baghovedet :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.