Jump to content
Festivalanlæg dk

Halfinator

hrjonas
 Share

Recommended Posts

9 minutes ago, Kredeskou said:

Har du sketchup? For så burde du bare downloade sketchup filen som viktor har lagt op :) 

Det har jeg ikke :( Så det var lige det jeg ville slippe for, hvis nogen havde en tegning liggende med mål anyways ;):D

Hvad er højden på plade nr 2, der står kun bredde... gætter på 56,7 cm .. men er det korrekt? 

6 minutes ago, Kredeskou said:

Jeg ved godt de er lidt forvirrende, men det var det hurtigste jeg kunne præstere

dsfsdfsdf.PNG

dssf.PNG

etyety.PNG

fddfh.PNG

sdfsdf.PNG

Mange tak - jeg tror jeg er nogenlunde med :D Hvad er højden på plade nr 2, der står kun bredde... gætter på 56,7 cm .. men er det korrekt?   

5 minutes ago, Kredeskou said:

Det er korrekt, de 4 sider er lige høje, så er der 2 stk. der er fuldstændig kvadratiske (bund og "top" inde i kassen) og så er der et låg, som er 30*30 :) 

Awesome, mange tak. Og det er 12mm træ, går jeg ud fra. Feeeeedt! :)

11 hours ago, Kredeskou said:

Jeps, gerne birkefiner eller støbefiner. Jeg har brugt 7 lags birkefiner, det er dyrt, men lækkert

Hvad med håndtaget, jeg kan se på din (og tegning) der er bassporten en lille firkant - kan man ikke lave det, så det er kombineret håndtag og bassport?

3 hours ago, Kredeskou said:

Nej, du må ikke ændre på målene :) hvis du har stærke fingre, kan du godt holde anlægget i 4 fingre, dvs to i hvert hul :)

bemærk at du ikke skal lave en bassport udover de to små firkanter 

Jeg ved jeg ikke må ændre på målene, men kan jeg ikke lave hullerne "øverst" og bruge dem som håndtag? Eller skal bassportene være nede ved bassen?

3 hours ago, Kredeskou said:

Nej, du må ikke ændre på målene :) hvis du har stærke fingre, kan du godt holde anlægget i 4 fingre, dvs to i hvert hul :)

bemærk at du ikke skal lave en bassport udover de to små firkanter 

To? Skal den ha to bassporte, en i hver side? :)

Ja den skal have en i hver side, og om du må flytte dem ved jeg ikke. Du må jo huske på at de kun er 2.7x4 cm, og de skal udgøre hvad der svarer til en normal basport i en boominator. Hvordan det er blevet regnet ud, kan jeg ikke gøre mig klog på. Alternativt kan du jo lave to huller i elektronikrummet og bruge dem som håndtag. 

Ved ikke om du havde regnet det her ud, men det er også ret væsentligt :) 

Capture.PNG

11 hours ago, Kredeskou said:

Ja den skal have en i hver side, og om du må flytte dem ved jeg ikke. Du må jo huske på at de kun er 2.7x4 cm, og de skal udgøre hvad der svarer til en normal basport i en boominator. Hvordan det er blevet regnet ud, kan jeg ikke gøre mig klog på. Alternativt kan du jo lave to huller i elektronikrummet og bruge dem som håndtag. 

Ved ikke om du havde regnet det her ud, men det er også ret væsentligt :) 

Capture.PNG

Okay, jeg tror jeg er klar til at gå igang (når mine enheder kommer ;)) En sidste ting: jeg bruger en maxamp, hvordan får jeg mest muligt ud af den? 

Fx højre kanal til bas og diskant på højre side, og venstre kanal til bas og diskant på venstre side? 

• 2 weeks later...
On 24/6/2016 at 16:35, Kredeskou said:

On 2/7/2016 at 20:49, Kredeskou said:

ja det ser meget fornuftigt ud :) 

Så blev den (næsten) færdig. Overvejer stadig om jeg skal lave et stik til opladning eller bare lave så låget kan tages af med et overfald el lign. Og så skal den ha' en klat maling :) Spiller overraskende godt og højt, uden at blæse nogen omkuld. Kan sagtens sidde i stuen og høre radio eller musik på den i nogle timer uden at blive træt af lyden. Længder bedre end qubinatoren.

IMG_20160706_195226.jpg

Hvis jeg skulle lave noget om var det elektronik-rummet, som er alt for stort (højt). Det kunne sagtens halveres.

Jeg har ikke kunne finde de låse vi bruge på vores anlæg i år, det var virkelig smarte, de faldte dog af, men de fik også tæsk :P
Det var sådan en lås der sad på en fast plade og så gik den igennem et hul i døren og så skulle den bare drejes, så skulle man bruge nøgle for at åbne.
Ellers så kan du måske lave noget med de her.

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/isenkram/dorlase-dorgreb/vindueslas-m-nogle-hvid-era.html undersænke den ind på en eller anden måde.

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/isenkram/dorlase-dorgreb/ruko-postkasselas-1607-krom.html Ja, bare en rille :)

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/befaestelse-beslag/beslag/skudrigle-m-kombinationslas-yale.html Har vi brugt før, den fik også tæsk og døde, og fylder også noget :)

10 hours ago, Ganon said:

Jeg har ikke kunne finde de låse vi bruge på vores anlæg i år, det var virkelig smarte, de faldte dog af, men de fik også tæsk :P
Det var sådan en lås der sad på en fast plade og så gik den igennem et hul i døren og så skulle den bare drejes, så skulle man bruge nøgle for at åbne.
Ellers så kan du måske lave noget med de her.

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/isenkram/dorlase-dorgreb/vindueslas-m-nogle-hvid-era.html undersænke den ind på en eller anden måde.

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/isenkram/dorlase-dorgreb/ruko-postkasselas-1607-krom.html Ja, bare en rille :)

http://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/befaestelse-beslag/beslag/skudrigle-m-kombinationslas-yale.html Har vi brugt før, den fik også tæsk og døde, og fylder også noget :)

Låsen har jeg styr på, det er mere hængslerne til at åbne og lukke med. Nu har jeg bare et kanthængsel... Synes dog ikke det er så godt lavet. 

1 minute ago, hrjonas said:

Låsen har jeg styr på, det er mere hængslerne til at åbne og lukke med. Nu har jeg bare et kanthængsel... Synes dog ikke det er så godt lavet. 

IMG_20160708_081744.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.