Jump to content
Festivalanlæg dk

Højtaler og subwoofer spiller ikke samtidigt

Hashtagmagnus
 Share

Recommended Posts

Goddag

Jeg står i den lorte situation at mine højtalere og subwoofer ikke vil spille samtidigt. Jeg kan godt få dem til at spille adskilt, men desværre ikke sammen. Håber at I kan hjælpe mig med at gennemskue problemet. Det plejer I at være gode til. Jeg er ikke helt sikker på opsætningen af kablerne, men har prøvet mig lidt frem. Når jackstikket er tilsluttet kanal A som de er nu spiller højtalerne, og når det er sat i kanal B spiller subwooferen.

thumbnail_IMG_0376.jpg

thumbnail_IMG_0378 (1).jpg

ellers skal du bruge 2 phono y stik adapter ( http://www.thansen.dk/product.asp?n=1200267213&pn=1220607317 ) Putte dem begge ind i input, også bagefter tage dit phono til aux og putte den ind i de 2 hunstik du har købt. Så kan du køre 4-channel. Hvis du kører 2 channel vil det enten være din bund eller din top spille, alt efter om du putter dit phono til aux ind i input A eller B, og hvor du har din bund og toppe indsat.

Desuden ville jeg putte en sikringsholder fra din + power og putte en 30+ amp. sikring i, og lodde den sammen med dit kopper kabel som går over i + polen på dit batteri. Så er du sikker på, at du ikke kortslutter din forstærker, hvis i kommer til at bytte om på + og - i en brandert. Så går din sikring i stedet for din forstærker ;)  Du kan evt. bruge http://www.thansen.dk/product.asp?n=-497642816&pn=-1939736599 også putter man bare en fladsikring i på over 30 amp.

derudover ville jeg parallelkople dine toppe og så brokople dem på forstærkeren, så du ikke  kører 8 ohm men 4..

Bare for at bekræfte. Vi kører samme setup. Den skal bare over på 2 ch. Ikke nødvendigt med adapter :) 

Kan se på billedet i ikke bruger det indbyggede filter. Det er den switch der hedder LPF og HPF. Det giver virkelig det ekstra at få lidt struktur i lyden. Set Low Pass Filter (LPF) til din brokoblet kanal og High Pass Filter (HPF) til dine toppe. 

-og ja for søren, husk sikring!

4 minutes ago, peterbondrup said:

Bare for at bekræfte. Vi kører samme setup. Den skal bare over på 2 ch. Ikke nødvendigt med adapter :) 

-og ja for søren, husk sikring!

Ja, er ikke sjovt at ødelægge ens anlæg kl. 4 om natten fordi der er en hat som skulle skifte batteri :D 

3 minutes ago, Alex said:

Tror sku det er kedeligere med et sprunget batteri og syrer over det hele ;)

så skal man virkelig fucke meget op, men ja, ville godt nok være øvbøv og ikke mere Roskilde til den person ;)

15 minutes ago, Alex said:

Tror sku det er kedeligere med et sprunget batteri og syrer over det hele ;)

Enig! mindes den første festival, hvor jeg kom hjem med 80% hullet tøj og sko der kunne rives i stykker, som var det pap. Der var sgu ikke nogle der fortalte mig at man ikke måtte ligge et batteri ned på siden :D 

1 hour ago, Frederik-Hagelund said:

Enig! mindes den første festival, hvor jeg kom hjem med 80% hullet tøj og sko der kunne rives i stykker, som var det pap. Der var sgu ikke nogle der fortalte mig at man ikke måtte ligge et batteri ned på siden :D 

Haha, det må jo så være den hårde måde, at lære det på :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.