Jump to content
Festivalanlæg dk

Jack/omni spørgsmål

jonatan
 Share

Recommended Posts

Hey Alle Kan desværre se rent tidsmæssigt at jeg ikke får bygget et anlæg på denne side af roskilde, så min bror og jeg er gået i gang med at planlægge et nyt et til efter. De umiddelbare tanker var at bygge noget fra BFM, enten en jack eller en omni fullrange, men inden vi går igang med at bygge er der lige nogle ting der skal opklares: 1) Hvordan vil man slutte sådan en krabat til en forstærker (og hvilken en forstærker? har tænkt på noget tripath)? Min umiddelbare logik siger mig at hvis vi kun bygger ét horn, så skal vi kun bruge én kanal, men kommer det ikke til at lyde af H****de til, hvis man ikke har stereo, og er det i så fald ikke smartere at bygge 2 horn? Eller er jeg helt væk? :roll: 2) Hvilke enheder bruger jack'en? har nok tænkt mig at bygge den med 10'' eller 12'', men kan ikke se hvilke specifikke woofers den er designet til (som jeg f.eks. kan se det med omni'en), hvilket igen gør det lidt svært at regne bugdettet ud. 3) Nogen af jer der har erfaringer med disse to kabinetter? Vi er begge ganske gode til at arbejde med træ og har alt værktøjet på plads, og vi har også nogle elektronik-eksperter i nærheden (om end de ikke er lyd-eksperter ;) ), så alt det med at bygge og lodde burde vi godt kunne klare uden problemer?

Re: Jack/omni spørgsmål Jeg er autoriseret af Bill Fitzmaurice til at bygge BFM cabs og har bygget en lang række af dem, så har et rimeligt indgående kendskab til disse designs. 1. Du kan enten slå fx en iphone over på mono eller lave et stereo>mono array som laver signalet om til mono. Alternativt kan du bare nøjes med at bruge en enkelt kanal da du ikke vil opleve det helt store tab af lyd. 2. Der er 3 forskellige Jack modeller, Jack10, 12 og 15. Jack 10 har Beta10 som basis woofer og deltalite 2510 som premium. Jack12 har beta 12 som basis, deltalite 2512 som premium og 3012HO eller DeltaPro12 som premium+ - Deltapro vejer dog et ton i forhold til 2512 og 3012HO. Jack15 er ikke aktuelt for dig - det er alt for stort et kabinet. Jacks erstatter principielt Omni modellerne og jeg vil klart anbefale dig jacks fremfor Omni serien :) 3. Ja ;)

Re: Jack/omni spørgsmål Cool 8-) Jamen så er du jo nok den rigtige at få fat i ;) Nu vil jeg ikke bombardere dig med spørgsmål, men hvor stor er forskellen i lydniveau fra J10 til J12 (hvor mange mennesker kan de spille op til)? Og kan man nøjes med en ta2020 eller skal man ud og have sig en tk2050? Skal tweeters'ne bare parallelforbindes med wooferen, eller hvordan gør man med dem (og hvor mange)? http://assets.diylol.com/hfs/371/5a2/cd ... 620122.jpg Michael/daftley?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.