Jump to content
Festivalanlæg dk

Recommended Posts

Hejsa FA

Var desværre på arbejde under den store soundwalk, men hvis i er friske kan i komme forbi H71 (Camp Fu) og sige hej og se vores smukke anlæg, med nogle helt forkerte omnitops eller noget ;)

Vi har rigeligt øl og underligt alkohol :)

Jeg er i campen næsten 24/7 undtagen onsdag kl 17:30-1:30 og fredag 8:45-16:45. 

Hvis i er i området så kom da og sig hej :) 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Det gør ikke noget var også sent ude :)

De er som sådan ikke forkerte men melded array er lavet af GRS PZ1016 istedet for den traditionelle goldwood, har også brugt beta-12 i dem.

Begge dele får måske en god del af forummet til at cringe hver for sig, men ud fra målinger kan jeg bedre lide kurven end den som er vist på BFM siden :) 

Var dog selvfølgelig nødt til at flytte modstanden i piezo filtret

Hele setuppet lød rigtig balanceret og fik en del komplimenter på det. Det eneste minidsp'en gjorde var at skue ned omkring 3khz og op ved 50hz (ville kompensere lidt) og crossover selvfølgelig.

Desværre fik vi ikke den store fest, nok grundet at vi lå lige ved siden af en del større fester.

Kom forbi næste år!

Jeg hørte utroligt mange Jack og Omni der bare lød af røv, og det fordi de skal have eq, selvom de meget uenige inde på BFM forummet. Men de må have skadet deres hørelse i det område fordi de har hørt på de skingre diskanter i så lang tid.:P
Men når de er godt lavet er det vildt hvor god lyd der kommer ud af en piezo :)

Man kan altid lave en stor fest. Det handler bare om at kende sin plads. Vi var naboer til Camp O.P og Camp baguette i år. Mine jack 12 og tilhørende cubo lyder ikke af meget ift dem men når man har en 3*6m pavillon med 15m blinkede LED lys i så strømmer folk til som fluer. Når anlægget spillede væk fra Camp baguette kunne man intet hører derovre fra. 

De sidste 2 år har vi boet ved siden af store camps og aldrig har vi haft problemer med at få folk til fest. Det kan varmt anbefales

53 minutes ago, palmedrengen said:

når man har en 3*6m pavillon med 15m blinkede LED lys i så strømmer folk til som fluer.

Lige præcis. Jeg var selv derovre et par gange og feste, da det er noget som vi ikke kan tilbyde, men som stadig er pisse nice! Lys er alfa omega på en festival som Roskilde, og hvis du kan tilbyde noget som andre ikke har garanterer jeg dig for at folk kigger ind og gerne bliver eller vender tilbage.

Forresten fin snak vi lige fik en af aftenerne, og jeg fandt et par af jeres stickers på nogle af vores batterier, hvordan har i formået det? haha

2 hours ago, Ganon said:

Jeg hørte utroligt mange Jack og Omni der bare lød af røv, og det fordi de skal have eq, selvom de meget uenige inde på BFM forummet. Men de må have skadet deres hørelse i det område fordi de har hørt på de skingre diskanter i så lang tid.:P
Men når de er godt lavet er det vildt hvor god lyd der kommer ud af en piezo :)

Ja det er sandt, man kan også godt se på nogle måliger på nettet at der er vildt meget brug for noget eq, men som hobby lydteknikker der godt ved når ting lyder lort, synes jeg næsten ikke mine havde brug for det, så må have lavet dem nogenlunde godt :)

Laver lige nogle flotte målinger imorgen så i kan se dem hvis man skulle have lyst.

Tror vores mangel på fest var fordi vores store træ pavillon fuldkommen dræbte lyden udenfor den så vi tiltrak ikke nogen, plus vi lå vedsiden af @vesthardt og væk fra hovedvejen.

Da vi har fået lov til at stå til næste år, betyder dette også større anlæg :)

Synes det kører godt med OT12 og Cubo15 stilen, så planen for næste år bliver nok en fordobling og måske en Cubo Kick, hva synes i?

32 minutes ago, niculw said:

Synes det kører godt med OT12 og Cubo15 stilen, så planen for næste år bliver nok en fordobling og måske en Cubo Kick, hva synes i?

Sidste år kørte jeg med 2x OT12, 2xCubo15 og 2xCubo Kick 15, og det set up har glimrende bas. Dog skal man være opmærksom på at toppene kan være en anelse støjende men det kan som sagt eq'es væk (lader til at du har fint styr på det)

16 hours ago, palmedrengen said:

Man kan altid lave en stor fest. Det handler bare om at kende sin plads. Vi var naboer til Camp O.P og Camp baguette i år. Mine jack 12 og tilhørende cubo lyder ikke af meget ift dem men når man har en 3*6m pavillon med 15m blinkede LED lys i så strømmer folk til som fluer. Når anlægget spillede væk fra Camp baguette kunne man intet hører derovre fra. 

De sidste 2 år har vi boet ved siden af store camps og aldrig har vi haft problemer med at få folk til fest. Det kan varmt anbefales

Vi indså også at ligge overfor baguette og O.P. ikke ligefrem hælp noget, så vi hookede bare op med Baguette og tilføje noget støj fra vores sx200, cubo kick og den ene cubo som virkede :P
Dog gav vi noget lys når det virkede! :)
Vi fik da holdt nogle gode fester hvertfald :)

19 hours ago, quno said:

Korrekt.

Anyway, nu har vi vist stjålet den her tråd en smule. Undskyld

Jeg vil da på falderebet lige sige tak for snakken! Min byggemakker og jeg er allerede gået igang med at snakke om næste års projekt. Glæder mig også til  jeg lige får taget par ordenlige billeder af vores elektronikkasse, da den virkelig brillerede i år 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.