Jump to content
Festivalanlæg dk

Til de rigtig kloge! Hjælp

niko3571
 Share

Recommended Posts

hey boys! 

Nu skal i bare høre her, jeg har nu prøvet 2 forskellige maxamp 20. forskellige ledninger hele vejen rundt, forskellige højtalere, og det fungere ikke.

Se video først, og så læs resten neden under:

Jeg har bilbatteri 60 ah (fra haraldnyborg)

Maxamp 20

2 stk: Raveland Powerbox 8 ohm 220 watt rms.

når jeg spiller kan i høre at det skratter enormt, og bare man rør telefonen så går det endnu mere amok. Har prøvet alle forskellige jack stick, også det som sidder direkte til maxapen! 

Har prøvet ipad iphone osv, (ipad er helt umulig, da den er fuldt aluminium, som gør det være).

Den er kun på 50 % volumen i videoen, og man kan sagtens skrue op, og det bliver meget højere, men så med mere skrat selvfølgelig.

video-1467463973.mp4

5 hours ago, hrjonas said:

Dit aux kabel - og det der går ind til maxamp'en, har du skiftet dem til nogle helt nye?

hvordan spiller højttalerne med en alm. forstærker?

Jep har haft forskellige aux kabler, også det som sidder direkte til ampen! Højtalerne spiller perfekt i alle andre amps jeg har prøvet! Kan det være ampen bare ikke er kraftig nok? eller noget med batteriet, da det er det eneste jeg ikke har skiftet eller ændret på? 

54 minutes ago, niko3571 said:

Jep har haft forskellige aux kabler, også det som sidder direkte til ampen! Højtalerne spiller perfekt i alle andre amps jeg har prøvet! Kan det være ampen bare ikke er kraftig nok? eller noget med batteriet, da det er det eneste jeg ikke har skiftet eller ændret på? 

Den kan godt klippe hvis du skruer helt op men bør ikke være det. + det ville lyde fint ind til den gjorde det

8 hours ago, Ganon said:

Er det et aux socket fra Disconetto?

Jep, har prøvet 2 af deres nu, og har selv loddet et tidligere, som virkede noget bedre, dog ikke godt nok.

3 hours ago, SortePer said:

Det lyder som om det kunne være noget jording der ikke er helt på plads :)

Kunne du forklare det mere udbybende? hvad kunne jeg gøre?

Såvidt jeg ved skal du jorde din power-in forbindelse (Du har en gul til minus, rød til plus og sort til jord) 
Det jeg har gjort der oftest har virket er at "klemme" jord-ledningen ind mellem yder-delen på phono-stikket(bare den ene af dem), så får du en fellesreference mellem din forstærker og dit lydsignal :)

hmm okay, kan se du har sat det op en smule anderledes... 

det burde kunne fixes ved at tage din GND-wire og smide den til "metalringen" ved dit jackstik

men prøv at tænd for systemet, og så tag den sorte wire, og rør forskellige steder på jack-ledningen eller ved minus på batteriet, så finder du meget hurtigt ud af hvad der virker bedst :)

3 minutes ago, SortePer said:

hmm okay, kan se du har sat det op en smule anderledes... 

det burde kunne fixes ved at tage din GND-wire og smide den til "metalringen" ved dit jackstik

men prøv at tænd for systemet, og så tag den sorte wire, og rør forskellige steder på jack-ledningen eller ved minus på batteriet, så finder du meget hurtigt ud af hvad der virker bedst :)

Så jeg skal tage den sorte ledning oppe fra de andre, og ned og røre ved ringen tegnet i paint

gjgfj.jpg

Just now, niko3571 said:

Det sidder 100% rigtigt og helt inde! 

Så må der være problemer med den bøsning i har. Få fat i en anden en, gerne en som ikke er fra disconetto, da der er en del, som har haft problemer med dem :)

Den er alt for løs alle dem jeg har haft fat i, dem man får fra Accusafe er så meget bedre, mere stramme og lyder bedre :)

Dem fra Disconetto skratter bare ved at man rør ved kablet mens det i.

Just now, Ganon said:

Den er alt for løs alle dem jeg har haft fat i, dem man får fra Accusafe er så meget bedre, mere stramme og lyder bedre :)

Dem fra Disconetto skratter bare ved at man rør ved kablet mens det i.

Kunne du linke til et som virker? ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.