Jump to content
Festivalanlæg dk

Rival til TA2020?

emil2
 Share

Recommended Posts

Sad lige og surfede rundt på Dealextreme.com (gadgets og alt muligt fra kina til MEGET lave priser (fri fragt!)), hvor jeg stødte på denne forstærker: http://www.dealextreme.com/p/y148-audio-amplifier-module-93121 En forstærker, som efter sigende, skulle spille virkelig godt. Volume-knap. Pris (KUN LIGE OMKRING 50,- MED FRAGT!). Yder nærmest det samme som TA2020. Strømforbrug siges til at være 200ma, så mindre end TA2020. Udover alt dette, så er chippen ikke bridget i forvejen, så vidt jeg lige kan læse. Man kan modificere boardet til at være mono. Der skal dog monteres en heatsink på, hvis man vil bruge 4ohm's højtalere. Jeg har ikke selv fået mig en endnu - ville bare dele denne med jer. Der er gratis fragt fra Dealextreme.com, det tager dog omkring en måned.

• 2 weeks later...

Reply To: Rival til TA2020? Først skal det siges at chippen er internt bridged (ellers kan 15W i 4 ohm ikke lade sig gøre på 12V). Men ja du kan parallel koble den ligesom Tripath'erne. Bemærk at der skal bruges køleplade hvis du vil køre i 4 ohm. Det store spørgsmål er så bare hvor i alverden man skal montere sådan en. Der er en grund til at Tripath'erne er så populære. De er simpelthen bedre. De giver fantastisk lyd og er en af grundene til at TA2020'eren er blevet udnævnt til en af de 25 mest betydende chips der nogensinde er lavet (og her snakker vi om alle chips i hele verden indenfor alle områder, ikke kun lyd). Hvis du vil have et ultrabilligt alternativ til AMP6, så er denne her måske en løsning. Det er fra Helder Hi-Fi som er velrespekteret. DKK60 inkl. fragt. http://www.ebay.com/itm/MKll-Tripath-TA2024-fully-finished-tested-pcb-2x15watt-/260908462672?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item3cbf5b3250

• 3 weeks later...

Reply To: Rival til TA2020? Jeg har nu modtaget forstærkeren fra dealextreme.. Og jeg vil mene den spiller langt bedre end 41hz's amp6! Forstærkeren fra dealextreme er en meget lille og er med indbygget Volume-control. Den spiller super kraftigt trods de få watt, og kan helt sikkert anbefales! Vender tilbage med enhedens strømforbrug senere. Jonas

Reply To: Rival til TA2020? "Og jeg vil mene den spiller langt bedre end 41hz’s amp6!" Det vil jeg stært betvivle. For ikke at sige at jeg er lodret uenig. Jeg synes den lyder tynd og uinspireret, og der mangler luft omkring detaljerne i diskanten. Derudover virker den langt mindre kraftig i bassen. Alt i alt synes jeg man for hvad man betaler for, altså ingenting. Men hvis du kan leve med den, så skal du da være velkommen.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.