Jump to content
Festivalanlæg dk

Batterier på skanderborg

Emilaxelsen
 Share

Recommended Posts

Om det har ændret sig, skal jeg ikke kunne sige, men for 5 år siden, fik jeg konfiskeret et SLA-batteri på Skanderborg.

Første aften vi var der kom vagterne. Der var der ikke noget problem. De ville bare tjekke, at det ikke var et bilbatteri.

Lørdag eftermiddag endte vi med at være 30-40 stykker, der holdte fest. Så kom vagterne og SLA-batterierne var nu ikke længere lovlige at have med. Mit bud er, at de ville have os ind på pladsen og købe fadøl, i stedet for at sidde ude i campingområdet.

Jeg har en kammerat der havde et lastvognsbatteri med, som de brugte til at trække en JVC Boomblaster. Det var der ingen, der stillede spørgsmålstegn ved.

13 hours ago, Emilaxelsen said:

Super, havde du mulighed for at lade dem op på skanderborg? 

Jeg var frivillig vagt, så kunne lade dem op i et telt vi fik stillet til rådighed. Jeg ved dog, at der er sådan nogle låseskabe med stikkontakter. Mener de koster en 5'er at bruge

Smukfest er meget utydelige med deres udmeldinger omkring anlæg synes jeg.. De vil gerne have at vi har dem med, men vi må ikke spille for højt og det må ikke være "store" batterier ifølge deres campingregler. Men jeg ved af erfaring at de tillader Soundbokses, som vel i bund og grund er lidt det samme. Disse kører på "Two rechargeable and removable 12,8v 7.8 ah LiFEPO4 battery". Nogle af mine kammerater havde 2 eller 3 af dem med sidste år. 

Jeg har også hørt fra mange at reglen bare hedder ingen syre batterier, men er selv meget i tvivl.

Jeg vil prøve at lave mig et anlæg med noget lithium batteri, og så må vi se hvad der sker. 

Her er hvad Smukfest har svaret angående anlæg.

"

Hej Viktor

Det er helt korrekt at vores campingregler siger, at man blandt andet ikke må have bilbatterier med. For det må man nemlig ikke. Forbud gælder også alle andre store batterier, og derfor må du heller ikke have lithium batterier med.

Du må gerne have et anlæg med, som du IKKE selv har bygget. Det vil sige, at anlæg og det indsatte batteri er samlet og monteret af en leverandør. Hvis det er overholdt, kommer der ingen campingvagt og fjerner dit anlæg.J

Smukke hilsner

Christine // Smukling-Support

"

Har også haft skrevet til Skanderborg, og de svarer følgende: 

Reglerne om batterierne er faktisk helt klare – de eneste batterier man må have med, er almindelige husholdningsbatterier.

Anlæg, der af producenten har indbyggede batterier er tilladt på campingområdet, men alle former for hjemmebyggede batteridrevne anlæg er ikke tilladte (heller ikke det du linker til). 

I må have fat i et alternativ, eller nyde musikken fra naboen J

De smukkeste hilsner
Rasmus // Smukling-Support

Har folk tænkt sig at tage anlæg og batterier med alligevel, eller lader man det blive derhjemme? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.